ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte
Bucuria machiajului
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Bucuria machiajului

Conceptul joyspotting se refera la identificarea si concentrarea atentiei asupra lucrurilor din jurul nostru care aduc bucurie. Oricat de marunte ar fi, ele pot influenta in bine starea noastra de spirit. Recent, l-am intalnit printre cele cinci predictii in frumusete pentru 2022, mentionate de agentia de trend forecasting si consultanta Cosmetics Inspiration & Creation.

Tendintele pornesc de la o radiografie detaliata a societatii in care traim, doar ca, in ultimii ani, rezultatele radiografiei au trecut prin schimbari transante si imprevizibile. Din acest motiv, unele trenduri si-au pierdut relevanta si au fost inlocuite de altele, in acord cu noul context global. Si tot din acest motiv, e de inteles de ce s-a strecurat acum unul care vorbeste despre bucurie. Il percep ca pe un raspuns la dorinta noastra de a ne detasa, macar putin, de toate tensiunile acumulate in ultimul timp sau ca pe o pauza de reincarcare a bateriilor. Nu toate lucrurile din viata sunt in controlul nostru, dar machiajul poate fi.

Iti aduce bucurie? Aceasta e intrebarea.

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Paul Costelloe

Mi-am dorit sa aflu mai multe despre acest trend care m-a dus inevitabil cu gandul la filosofia lui Marie Kondo din cartea Bucuria ordinii: aceea de a pastra doar lucrurile care iti aduc bucurie. Ea pare sa isi gaseasca usor aplicabilitatea in portfardul nostru, unde nu e vorba doar despre bucuria ordinii, ci si despre bucuria machiajului.

Transpus in universul frumusetii, joyspotting este despre ingrijire, transformare si fluiditate. Inspirat de atmosfera de pe TikTok, trendul evidentiaza bucuria de a experimenta, fara presiunea unor rezultate perfecte si fara nevoia de a urma regulile la milimetru. Este despre nonconformism, culori inedite, accesorii… Joyspotting nu face referire la un look anume, ci mai degraba la o atitudine sau o stare anume.

Am intalnit lookuri care incap sub umbrela acestui trend, atat printre machiajele purtate de topmodele la prezentarile de moda pentru primavara-vara, cat si printre propunerile unor branduri de make-up pentru acest an. Chiar daca sunt folosite alte expresii pentru a le descrie, ele ilustreaza machiajul ca sursa de bucurie.

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Versace

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Lanvin

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Etro

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Christian Dior

Cred ca am ales sa explorez acest trend pentru ca, la randul meu, percep machiajul ca pe o sursa de bucurie. E o forma de rasfat care, in zilele morocanoase, contribuie la eforturile mele de a-mi ridica moralul. In plus, cand machiez pe altcineva (si nu sunt stresata de cum va iesi rezultatul final), procesul in sine are efect terapeutic. Cu fiecare tusa de culoare, ma deconectez de la grijile de zi cu zi. Ma concentrez doar la ceea ce fac.

TikTok. TikTok. It’s time for make-up!

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / MSGM

Anul trecut, citeam intr-un articol de pe The New York Times, intitulat What Are We Going To Wear?, ca, pentru a identifica trendurile, forecasterii se uita mai mult la TikTok decat la podiumurile de prezentare. Vestea m-a luat atunci prin surprindere. Acum, in schimb, am fost pregatita. Ma asteptam ca influenta platformei sa nu se rezume doar la vestimentatie si iata ca trendul de fata se afla in stransa legatura cu TikTok.

Leila Rochet, Chief Inspiration Officer al agentiei Cosmetics Inspiration & Creation, considera autonomia creativa castigata in ultima perioada, din cauza pandemiei, si influenta generatiei Z printre factorii cheie care contribuie la redefinirea frumusetii si ca: “In aceasta noua faza de experimentare estetica, machiajul revine ca simbol al bucuriei.”

Din aceasta noua perspectiva, utilizatorii nu par interesati doar de produsele si pasii recomandati de specialisti. Lor le place sa vada si cum si cu ce se machiaza oameni obisnuiti, cu care se pot identifica usor si ale caror discursuri nu tin cont de strategii de marketing. Nu de putine, parerile personale, trucurile neasteptate sau chiar si micile stangacii, atunci cand ele au loc, sunt cele care dau savoare.

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / LaQuan Smith

joyspotting-bucuria-machiajuluiSursa foto: Hepta.ro / Valentino

In articolul How TikTok Killed the Beauty YouTuber, publicat pe businessoffashion.com, Rachel Strugatz spune ca, in ceea ce priveste achizitionarea de produse, in loc sa fie convinsi de persoane cu multi followeri, de video-uri extravagante, machiaje incarcate sau de o colaborare cu un brand important din industria frumusetii, reprezentantii generatiei Z sunt mai degraba influentati de un licean oarecare sau de un student al carui video a devenit viral.

Aceste schimbari sunt in acord cu directia in care a pornit industria machiajului deja de ceva timp, catre un univers vast si adaptabil, in care sa se simta binevenita toata lumea care isi doreste sa se bucure de el.

Sursa fotografie principala: Hepta.ro / Versace

PUBLISHED ON 27.04.2022

more in Beauty Lines