ARTA & DESIGN

VEGETAL. Natura intr-o expozitie de...

Expozitia VEGETAL e o invitatie de a explora frumusetea naturii in…

INSPIRATIE

Cool shades & sunny memories

Primii mei ochelari de soare aveau rame negre si lentile albastre,…

INSPIRATIE

Bijuterii cu majuscule

Un timp, am simtit ca pandantivele cu initiala numelui nu sunt…

EDITOR'S CHOICE

CROCHET sau cum se impleteste...

“The crochet” este un trend care se impleteste perfect vara aceasta….

EDITOR'S CHOICE

Cum traduce Dries Van Noten...

Pe la inceputul primaverii, Dries Van Noten anunta colectiile de debut…

HOT TREND

Casele de moda deschid larg...

Formularea moda si frumusete e intalnita atat de des, incat ar…

INSPIRATIE

Anya Hindmarch, Sister Jane &...

Hainele se citesc cel mai bine atunci cand sunt imbracate, cand…

We like

“Subscribe and share” sau, mai bine, aplauze

"Subscribe and share" este o piesa de teatru care vorbeste despre comedia din vietile noastre virtuale, dar si despre tristetea pe care o aduce ea in cele reale. Replicile actuale au puterea de a decupa propria noastra realitate in scene foarte clare. Ele sunt o oglinda perfecta pentru imaginea de clovn in care care ne imbraca egoul desfranat si, pe alocuri, patologic din social media. Si redau perfect preocuparea noastra oarba si complet inutila pentru admiratia celorlalti, in orice s-ar masura ea: like-uri, fani, audienta, votanti. Sursa comicului este, de fapt, un comportament caricatura in care nu mai exista reflexiv, ci doar reflex, si pe care il adoptam fiecare in diverse doze, atunci cand cumparam iluzia unei echivalente intre expunere si succes. Iar aceasta iluzie incurajeaza si capitalizeaza tendintele exhibitioniste in care documentam orice moment, orice interactiune si publicam "gandul imediat" si "convingerea noastra". Astfel ajungem sa valorizam banalitatea existentiei de zi cu zi sau, mai rau, sa "editam" si sa "reformulam" realitatea in functie de convingeri sau interese. Cronologia actelor este exact ca in realitate. Un circ al compromisurilor si al ipocriziei, o goana nebuna dupa aparenta, care la inceput iti vinde iluzia unui joc nevinovat si deloc per...

Inapoi Inainte
Bucuria machiajului
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Bucuria machiajului

Conceptul joyspotting se refera la identificarea si concentrarea atentiei asupra lucrurilor din jurul nostru care aduc bucurie. Oricat de marunte ar fi, ele pot influenta in bine starea noastra de spirit. Recent, l-am intalnit printre cele cinci predictii in frumusete pentru 2022, mentionate de agentia de trend forecasting si consultanta Cosmetics Inspiration & Creation.

Tendintele pornesc de la o radiografie detaliata a societatii in care traim, doar ca, in ultimii ani, rezultatele radiografiei au trecut prin schimbari transante si imprevizibile. Din acest motiv, unele trenduri si-au pierdut relevanta si au fost inlocuite de altele, in acord cu noul context global. Si tot din acest motiv, e de inteles de ce s-a strecurat acum unul care vorbeste despre bucurie. Il percep ca pe un raspuns la dorinta noastra de a ne detasa, macar putin, de toate tensiunile acumulate in ultimul timp sau ca pe o pauza de reincarcare a bateriilor. Nu toate lucrurile din viata sunt in controlul nostru, dar machiajul poate fi.

Iti aduce bucurie? Aceasta e intrebarea.

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Paul Costelloe

Mi-am dorit sa aflu mai multe despre acest trend care m-a dus inevitabil cu gandul la filosofia lui Marie Kondo din cartea Bucuria ordinii: aceea de a pastra doar lucrurile care iti aduc bucurie. Ea pare sa isi gaseasca usor aplicabilitatea in portfardul nostru, unde nu e vorba doar despre bucuria ordinii, ci si despre bucuria machiajului.

Transpus in universul frumusetii, joyspotting este despre ingrijire, transformare si fluiditate. Inspirat de atmosfera de pe TikTok, trendul evidentiaza bucuria de a experimenta, fara presiunea unor rezultate perfecte si fara nevoia de a urma regulile la milimetru. Este despre nonconformism, culori inedite, accesorii… Joyspotting nu face referire la un look anume, ci mai degraba la o atitudine sau o stare anume.

Am intalnit lookuri care incap sub umbrela acestui trend, atat printre machiajele purtate de topmodele la prezentarile de moda pentru primavara-vara, cat si printre propunerile unor branduri de make-up pentru acest an. Chiar daca sunt folosite alte expresii pentru a le descrie, ele ilustreaza machiajul ca sursa de bucurie.

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Versace

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Lanvin

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Etro

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / Christian Dior

Cred ca am ales sa explorez acest trend pentru ca, la randul meu, percep machiajul ca pe o sursa de bucurie. E o forma de rasfat care, in zilele morocanoase, contribuie la eforturile mele de a-mi ridica moralul. In plus, cand machiez pe altcineva (si nu sunt stresata de cum va iesi rezultatul final), procesul in sine are efect terapeutic. Cu fiecare tusa de culoare, ma deconectez de la grijile de zi cu zi. Ma concentrez doar la ceea ce fac.

TikTok. TikTok. It’s time for make-up!

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / MSGM

Anul trecut, citeam intr-un articol de pe The New York Times, intitulat What Are We Going To Wear?, ca, pentru a identifica trendurile, forecasterii se uita mai mult la TikTok decat la podiumurile de prezentare. Vestea m-a luat atunci prin surprindere. Acum, in schimb, am fost pregatita. Ma asteptam ca influenta platformei sa nu se rezume doar la vestimentatie si iata ca trendul de fata se afla in stransa legatura cu TikTok.

Leila Rochet, Chief Inspiration Officer al agentiei Cosmetics Inspiration & Creation, considera autonomia creativa castigata in ultima perioada, din cauza pandemiei, si influenta generatiei Z printre factorii cheie care contribuie la redefinirea frumusetii si ca: “In aceasta noua faza de experimentare estetica, machiajul revine ca simbol al bucuriei.”

Din aceasta noua perspectiva, utilizatorii nu par interesati doar de produsele si pasii recomandati de specialisti. Lor le place sa vada si cum si cu ce se machiaza oameni obisnuiti, cu care se pot identifica usor si ale caror discursuri nu tin cont de strategii de marketing. Nu de putine, parerile personale, trucurile neasteptate sau chiar si micile stangacii, atunci cand ele au loc, sunt cele care dau savoare.

joyspotting-bucuria-machiajului
Sursa foto: Hepta.ro / LaQuan Smith

joyspotting-bucuria-machiajuluiSursa foto: Hepta.ro / Valentino

In articolul How TikTok Killed the Beauty YouTuber, publicat pe businessoffashion.com, Rachel Strugatz spune ca, in ceea ce priveste achizitionarea de produse, in loc sa fie convinsi de persoane cu multi followeri, de video-uri extravagante, machiaje incarcate sau de o colaborare cu un brand important din industria frumusetii, reprezentantii generatiei Z sunt mai degraba influentati de un licean oarecare sau de un student al carui video a devenit viral.

Aceste schimbari sunt in acord cu directia in care a pornit industria machiajului deja de ceva timp, catre un univers vast si adaptabil, in care sa se simta binevenita toata lumea care isi doreste sa se bucure de el.

Sursa fotografie principala: Hepta.ro / Versace

PUBLISHED ON 27.04.2022

more in Beauty Lines