WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
ONE.shirt, mai multe oportunitati
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

ONE.shirt, mai multe oportunitati

ONE.shirt este un demers despre moda, design, sustenabilitate si incluziune, prin care piesele vechi de imbracaminte si materialele ramase in urma proceselor de productie primesc o noua viata, in loc sa devina deseuri. ONE este o antrepriza sociala din Timisoara, despre care am aflat in urma cu cateva zile, datorita unei povesti despre ea si a unor fotografii cu hanorace viu colorate.

Hanoracele sunt construite ca un puzzle, cu piese de aceeasi forma, dar cu linii cromatice de tot felul. Bucati de textile, ce au apartinut odata altor articole de imbracaminte, sunt puse impreuna, iar rezultatul e de efect.

Tot ca un puzzle cu multiple componente pare a fi si proiectul sub umbrela caruia se intampla aceste lucruri. Una dintre componente prezinta ONE.shirt ca punct de colectare de materiale textile. Hainele aduse de timisoreni si resturile de productie ale designerilor locali sunt sortate aici. Ce e functional este donat mai departe catre diferite cauze si organizatii, cum ar fi grupul LOGS si Casa Deborah, doua initiative locale, care sprijina atat tinere in necesitate, cat si refugiati.

Ce ramane devine materie prima pentru atelierul cu 0 deseuri, o alta componenta a proiectului. Textilele taiate in triunghiuri sunt cusute impreuna si transformate in obiecte noi, precum hanoracele deja mentionate sau rochii. Lor li se alatura si modele de borsete, huse de laptop, saculeti de depozitare, globuri decorative sau tabureti. Toate sunt puse la vanzare in magazinul online de pe oneshirt.eu, iar banii incasati devin resurse pentru sustinerea si cresterea proiectului ONE.shirt, care s-a concretizat in cadrul celui mai nou demers al Centrului Cultural AMBASADA, building.a.community – un spatiu hibrid din containere uzate, renovate si apoi reutilizate pentru a gazdui branduri ale antreprenorilor creativi si sociali din Timisoara.

O alta componenta importanta a proiectului este grija fata de oameni si mediu. Prin colaborarea cu UnLoc, o asociatie care ofera servicii de locuire in comunitate si sprijin individualizat persoanelor provenind din grupuri vulnerabile, echipa doreste sa ofere locuri de munca flexibile si instruire profesionala celor care au nevoie.

Potrivit ONE.shirt: “In prezent, in Romania, sunt peste 18.000 de persoane institutionalizate. Multe dintre acestea pot fi ajutate sa devina independente, impreuna cu asistenti sociali si consilieri profesionali. building.a.community se intampla la Timisoara, dar demersurile UnLoc pot exista oriunde in tara, iar intentia este de a scala impactul social, prin dezvoltarea unei retele de organizatii suport pentru persoanele cu trecut institutional.”

Actiunii intreprinse pentru incluziune si pentru o comunitate functionala, i se alatura si cea care are in vedere sustenabilitatea si incurajarea unui consum de moda responsabila si etica. Proiectul isi aduce, astfel, contributia la miscarea REUSE/RECYCLE/REPAIR. Am mai aflat cu aceasta ocazie si ca cine isi doreste un hanorac sau o rochie custom made poate duce sau trimite haine uzate sau nefolosite din propria garderoba, iar acestea vor fi preschimbate in piesa dorita.

Poate ca proiectul ONE.shirt ar fi functionat si exclusiv ca centru de colectare, fara sa existe partea de atelier. La fel cum poate atelierul ar fi functionat si fara ca sustenabilitatea sau componenta sociala sa joace roluri esentiale. Doar ca nu lipseste niciunul dintre aceste elemente, iar impreuna au potentialul de a contribui la o poveste cu mai multe oportunitati pentru oameni si mediu.

Poti urmari activitatea lor pe Instagram @oneshirtonestory sau pe Facebook/ONEshirtONEstory.

Foto: Dana Moica si Petru Cojocaru
Sursa info si foto: ONE.shirt

PUBLISHED ON 25.03.2022

more in Fashion Etc