INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Marion Cotillard’s denim choices
Editor's Choice
Autor: Ioana Lovin

Marion Cotillard’s denim choices

Denimul e, de obicei, printre primele alegeri cand vine vorba de vestimentatie casual si printre ultimele in cazul evenimentelor de gala. De-a lungul timpului, am vazut destul de rar tinute din denim pe covorul rosu, iar doua dintre acestea sunt purtate de Marion Cotillard.

Imi place de Marion Cotillard. Am mai spus asta si cu alte ocazii. Pentru mine, numele ei e ca o instiintare ca urmeaza ceva cu care am toate sansele sa rezonez, fie ca e un proiect cinematografic sau muzical, fie ca e un proiect din moda si frumusete sau, pur si simplu, ceva legat de stil vestimentar. Din acest motiv, s-ar putea ca, in cazul ei, sa am mai bine inventariate tinutele purtate in diverse contexte.


Pe covorul rosu de la Festivalul de Film de la Cannes 2021 / Sursa foto: Hepta.ro

Am remarcat astfel o afinitate pentru neconventional, una explorata din ce in ce mai mult odata cu trecerea anilor. Cand spun neconventional, nu ma refer neaparat la alegeri frapante (desi ele sunt uneori si asa), ci mai degraba la acele alegeri care trec subtil dincolo de conventii. Asa cum a fost sa poarte, pe covorul rosu al Festivalului de Film de la Cannes din 2021, o tinuta Chanel cu o croiala eleganta, realizata integral din denim cu motive florale.

Recent, am vazut-o din nou intr-o tinuta din denim, tot pentru o premiera, doar ca una desfasurata intr-un cadru mai relaxat. Este vorba despre premiera filmului de animatie Charlotte, desfasurata la Paris, pe 7 noiembrie. De aceasta data, artista a purtat o jacheta si o pereche de jeansi Chanel, cu un imprimeu care creeaza impresia de material matlasat, devenit o emblema a gentilor realizate de casa de moda franceza. Contrastul dintre ce pare a fi si ce este mi se pare cat se poate de interesant: un material dur, prelucrat astfel incat sa simuleze textura moale a pieselor matlasate.


La premiera filmului “Charlotte”, desfasurata la Paris / Sursa foto: Hepta.ro

Si pentru ca am mentionat ca lui Marion Cotillard nu ii sunt straine alegerile frapante, una dintre aceste tinute are ca piesa de rezistenta o haina supradimensionata din denim, semnata de Balmain. A pasit cu aceasta pe covorul rosu de la premiera filmului Matthias Et Maxime, tot la Cannes, dar la editia festivalului din 2019. Apreciata sau nu, tinuta ei a fost intens discutata in zilele ce au urmat pentru ca a spart tiparele clasice ale vestimentatiei de la eveniment.

Pe covorul rosu de la Festivalul de Film de la Cannes din 2019 / Sursa fotografii: Hepta.ro

Denimul pare sa desluseasca din ce in ce mai bine orice cod vestimentar datorita designerilor care il folosesc in moduri de-a dreptul surprinzatoare. Din acest motiv, nu m-ar mira sa il intalnim tot mai des in contexte in care, pana nu demult, aproape ca lipsea.


La Teatro Real din Madrid, iunie 2022 / Sursa foto: Hepta.ro


La Champs-Elysees Film Festival 2018, alaturi de Camille Cottin / Sursa foto: Hepta.ro

Sursa fotografie principala: Hepta.ro

PUBLISHED ON 14.11.2022

more in Fashion Etc