INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Iris Apfel x H&M
News
Autor: Ioana Lovin

Iris Apfel x H&M

O colectie vibranta si eclectica, asa cum este stilul celei care a inspirat-o, Iris Apfel x H&M va fi disponibila exclusiv online pe hm.com, din 31 martie 2022. Pieselor vestimentare cu un mix de texturi, tipare si croieli li se alatura, bineinteles, accesoriile statement.

Sansele sunt ca, atunci cand auzi numele lui Iris Apfel, sa iti apara in minte chipul ei cu ochelari de vedere supradimensionati, cu rame rotunde, inchise la culoare, parul alb, pieptanat peste cap si buzele conturate cu nuante intense de ruj. Pasiunea ei pentru accesorii de efect nu se limiteaza la ochelari, desi acestia sunt, fara doar si poate, emblematici. Ea poarta mai mereu cel putin un colier voluminos la gat si mai multe bratari la incheietura mainilor. Maiestria cu care combina piese ce par din povesti fara nicio legatura una cu alta, dar care fuzioneaza perfect, se pastreaza si in cazul hainelor. Garderoba ei imbina haute couture-ul cu obiecte accesibile, atent alese.

Iris Apfel a devenit cunoscuta in intreaga lume in 2005, cand The Costume Institute din New York a gazduit o expozitie compusa din tinute si accesorii purtate de ea. In cartea Iris Apfel: Accidental Icon, 2018, Apfel isi aminteste ca: Dupa ce s-a deschis Rara Avis la Costume Institute de la Metropolitan Museum of Art, lumea imi tot spunea ca am devenit senzatie peste noapte. <Asa este>, raspundeam eu. <Doar ca noaptea mea a durat 70 de ani.>”

Iris Apfel a implinit anul acesta 100 de ani, iar colaborarea ei cu H&M celebreaza aniversarea rotunda si adauga inca un capitol in povestea proiectelor de moda si design in care s-a implicat de-a lungul timpului. “Ne-am dorit sa lucram cu Iris datorita stilului sau eclectic si a influentei pe care o are in lumea modei. Emana personalitate prin intermediul stilului sau flamboaiant si eclectic, fara varsta. Iris Apfel demonstreaza ca moda reprezinta exprimarea individualitatii, fiind un mod de a te bucura de tine insati. Este cu adevarat o inspiratie!” declara Ann-Sofie Johansson, Consultant de Creatie in cadrul H&M.

“Cred ca brandul H&M este fabulos, fiind un adevarat pionier in domeniul sau – pe care il ador! Mi-a placut sa creez tinute elaborate, la preturi accesibile, bransa in care H&M primeaza!” e de parere Iris Apfel.

Piesele cheie ale colectiei includ un costum brodat cu perle, o jacheta voluminoasa din tul si un set din fusta vaporoasa si bluza cu flori de iris ca imprimeu. Concepute pe mai multe teme inspirate din natura, accesoriile exploreaza predilectia ei pentru suprapuneri si piese supradimensionate. Cand vine vorba de styling, motto-ul ei este More is more and less is a bore. Si adevarul e ca nu e nimic plictisitor la Iris Apfel.

Daca vrei sa afli mai multe despre ea, poti citi articolul nostru “Iris Apfel. Un icon (nu chiar) din intamplare.”

Sursa foto: H&M

PUBLISHED ON 30.03.2022

more in Newsroom