WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

Ziua in care nu se cumpara nimic @ TNB, 18 si 19 octombrie

'Ziua in care nu se cumpara nimic' de Kim Atle Hansen, in regia lui Horia Suru, prezinta povestea unor tineri care lupta pentru o lume mai buna. Este un spectacol despre implicarea politica si sociala, despre naivitate si principii, despre consecintele si riscurile pe care suntem sau nu dispusi sa ni le asumam. Dezvoltata de Asociatia ProDrama si Teatrul National in cadrul Programului 9G la TNB, piesa va fi jucata pe 18 si 19 octombrie 2014, ora 20:00, la Sala Mica a Nationalului. Accesul publicului la aceste doua reprezentatii este gratuit, in limita locurilor disponibile si pe baza de rezervare.

Petra (Ilinca Harnut) si Andrei (Rolando Matsangos) vor sa atraga atentia asupra consumerismului si a exploatarii muncitorilor din lumea a treia. Kati (Cristina Gavrus) si Irina (Olivia Alexandra Nita) vor sa devina vedete cantand la un eveniment de salvare a planetei. Toma (Andrei Morariu) si Petru (Emil Mandanac) vor sa protesteze pentru a imbunatati conditiile din azilul de batrani in care lucreaza. Ana (Simona Cuciurianu) vrea sa fie mai mult decat o simpla vanzatoare intr-un magazin de haine.  Drumurile lor ii duc la mall, iar aceasta vizita le va schimba vietile.

Piesa exploreaza limitele si motivatiile implicarii tinerilor, vazuti intr-un univers proiectat si schematizat, o materializare a distantei pe care personajele par s-o simta fata de actiunile lor.  Actorii sunt atat personaje cat si naratori ai vietii personajelor pe care le interpreteaza.

Dramaturg, actor si activist norvegian, autor al mai multor piese de teatru ce dezbat probleme ale societatii actuale, Kim Atle Hansen este in prezent angajat al Norske Theater, Oslo. „Ziua in care nu se cumpara nimic” reprezinta una dintre cele mai cunoscute piese ce-i poarta semnatura si a fost montata pana acum in Anglia, Brazilia, Italia, America si Rusia. „ Acest text este gandit mai degraba pentru o conventie performativa decat pentru un tip de joc motivat emotional”, marturiseste el.

Durata: 1h30min (fara pauza)
Intrare libera, pe baza de rezervare la adresa de email: rezervare.tnb@gmail.com, in limita locurilor disponibile (max. 2 locuri/persoana)
Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani!

Regie: Horia Suru / Asistent regie: Madalin Hincu
Distributie
: Simona Cuciurianu, Cristina Gavrus, Ilinca Harnut,Rolando Matsangos, Emil Mandanac, Andrei Morariu, Olivia Nita
Live DJ:
Andreea  Veder
Video artist:
Razvan Mihalachi / Special Effects: Daniel Radu
Scenografie:
Arh. Bogdan Costea / Asistent scenografie: Ana Ivan
Costume:
Anca Miron / Make-up artist: Diana Ionescu
Pregatire vocala:
Monica Ciuta
Fotograf:
Alexandra Pasca
Producator delegat:
Ionut Corpaci-Teodorescu
Coordonator CCCT „Ion Sava”:
Cristiana Gavrila

O coproductie ProDrama, TNB, Centrul de Cercetare si Creatie Teatrala „Ion Sava”.
Proiect finantat de ARCUB – Arta si Cultura Bucuresti, prin programul „București 555″.
9G la TNB este un program al Teatrului National “I.L.Caragiale” din Bucuresti sprijinit de MasterCard.
Parteneri: Retro Future, Reciclare Creativa, Active Watch, Creionetica, ArtWe.

Pentru mai multe detalii puteti accesa pagina de facebook si site-ul proiectului ziua.prodrama.ro sau puteti scrie pe adresa contact@prodrama.ro.

Foto: Alexandra Pasca

PUBLISHED ON 15.10.2014

more in Newsroom