INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Zilele Protectiei Solare

Zilele Protectiei Solare

Peste 100 de medici dermatologi se implica activ in campania nationala 'Zilele Protectiei Solare', menita sa informeze cat mai multa lume despre riscurile expunerii neprotejate la soare. Intre 7 mai si 30 iunie, cei care isi doresc vor putea beneficia de consultatii gratuite ale alunitelor si de sfaturi specializate pentru preventia cancerului de piele.

Melanomul – un cancer in crestere in Europa
“Melanomul malign este una din cele mai agresive tumori maligne. Apare cel mai frecvent la nivel cutanat, dar se poate prezenta in orice tesut ce contine celule pigmentare. La femei, s-au observat localizari frecvente la nivelul membrelor inferioare, iar la barbati la nivelul trunchiului. Melanomul reprezinta aproximativ 5% din totalul tumorilor maligne cutanate si 1% din totalul tumorilor inregistrate. Transformarea maligna se poate realiza spontan sau sub actiunea unor traumatisme, a radiatiilor solare sau a unor factori genetici. Melanomul malign are o incidenta in continua crestere in ultimele decenii, de aceea recomandam periodic un consult de specialitate al alunitelor suspecte la medicul dermatolog si sustinem campania nationala Zilele Protectiei Solare
, afirma dr. Lucian Russu, medic specialist dermato-venerologie, Centrul Medical Bioderm.

Date privind expunerea la soare:

  • Melanomul poate fi prevenit prin folosirea regulata a protectiei solare – conform Reduced Melanoma After Regular Sunscreen Use: Randomized Trial Follow-Up, Journal of Clinical Oncology, 2010

Conform unui studiu realizat in colaborare cu 150 de dermatologi din toata tara, pe un esantion de 6900 de pacienti, in perioada mai-august 2010, rezulta ca:

  • 30% dintre romani nu folosesc niciodata protectie solara
  • 10% dintre romani folosesc protectie solara pe toata durata verii
  • 5% dintre romani folosesc protectie solara zilnic
  • 60% dintre romani folosesc fotoprotectoare cu factor scazut de protectie (10 sau 15), iar numarul celor care folosesc protectie SPF 50+ este foarte scazut (15%)

“In anul 2010, laboratoarele La Roche-Posay Romania au realizat un studiu privind comportamentul romanilor la soare, modul de utilizare al produselor de protectie solara si motivele de prescriere pentru un fotoprotector. Studiul a urmarit sa determine comportamentul pacientilor romani in timpul expunerii la soare. Rezultatele sunt ingrijoratoare la nivel de tara. Cum 90% dintre cazurile de cancer depistate la timp sunt vindecabile (sursa Sindicatul Francez al Dermatologilor si Venerologilor, 10 martie 2008), ne dorim ca prin campania Zilele Protectiei Solare sa crestem gradul de constientizare a romanilor privind riscurile unei expuneri neprotejate la soare si sa cream un obicei din folosirea regulata a produselor de fotoprotectie. De asemenea, sfatuim populatia sa consulte un medic dermatolog cel putin o data pe an”, spune Miruna Biziniche, Brand Manager La Roche-Posay Romania.

Protectia solara ajuta la prevenirea melanomului intr-un mod eficient
Un studiu clinic desfasurat in Australia, timp de 15 ani, pe un esantion de peste 1600 de adulti, a demonstrat pentru prima data ca folosirea cu regularitate a cremelor de protectie solara reduce riscul aparitiei melanomului. Studiul realizat de Dr. Adele Green si publicat in Journal of Oncology demonstreaza reducerea aparitiei melanomului, la persoanele care au aplicat zilnic un produs de protectie solara.

Campania Zilele Protectiei Solare – organizata de Laboratoarele La Roche-Posay, alaturi de peste 100 de medici dermatologi parteneri – se desfasoara in 17 orase din toata tara: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Constanta, Sibiu, Brasov, Ploiesti, Baia Mare, Oradea, Suceava, Botosani, Vatra Dornei, Barlad, Roman, Pascani, Falticeni. Pentru a vizualiza lista medicilor dermatologi parteneri si pentru mai multe detalii legate de programarea la consultatiile gratuite vizitati site-ul www.protectiasolara.ro.

Foto si info via La Roche Posay

PUBLISHED ON 09.05.2013

more in Newsroom