AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Women of Bauhaus. Ioana Ciolacu SS’18.

Women of Bauhaus. Ioana Ciolacu SS’18.

Covoarele realizate de Anni Albers, stilul fotografei Gertrud Arndt, obiectele de design concepute de Marianne Brandt sunt cateva dintre elementele pe care Ioana Ciolacu le-a reinterpretat in colectia ei pentru primavara-vara 2018. Desi exploreaza forme diferite de expresie, cele trei artiste mentionate impartasesc un lucru in comun. Se regasesc printre femeile care au studiat si au lucrat la scoala Bauhaus, infiintata in 1919.

Cand a pornit in cautarea inspiratiei pentru colectie, Ioana Ciolacu a gasit intamplator unul dintre putinele articole din online dedicate lor. Designerul a povestit, intr-un interviu realizat de Lorena Buhnici, cat de mult a impresionat-o modul in care aceste artiste au reusit sa-si croiasca propriul drum profesional pe teritorii destinate, pe atunci, barbatilor. Ea s-a aratat, totodata, surprinsa de cat de putin se vorbeste despre rolul pe care aceste femei l-au jucat in arta si design. De aici, decizia de a le celebra talentul si forta in colectia intitulata Women of Bauhaus.

Imprimeurile materialelor, siluetele tinutelor si alaturarile inedite de texturi au fost influentate atat de lucrarile artistelor de la Bauhaus, precum si de stilul lor personal nonconformist. Rochiile lejere, cu detalii asimetrice, cu jocuri de transparente, taieturi si texturi neasteptate aduc estetica anilor ’20 in contemporan. La aerul modern al colectiei, contribuie si hanoracele, devenite o emblema a stilului utilitar al Ioanei Ciolacu. Croiala lor clasica este regandita, astfel incat intalnim maneci bufante, constructii asimetrice si texte cu fonturi Bauhaus. Bluzele sport sunt purtate peste rochii transparente, iar pantalonii largi sunt combinati cu camasi ce pornesc de la croieli clasice, cu topuri ce prezinta forme si pliseuri neasteptate sau cu hanorace.

Imprimeurile, un alt element emblematic pentru designer, ocupa un loc de top in cadrul colectiei. Formele lor grafice au fost inspirate de covoarele lui Albers. Tot de acolo pare sa porneasca inspiratia si pentru suprafetele texturate ale unora dintre materiale. Textilele sunt realizate din matase si lana reciclate, combinate cu tricoturi subtiri de vara si tricotaje metalice, cu un aspect pretios. In ceea ce priveste paleta cromatica, domina rosul, negrul, albul si nuantele de nude.

Prezentata in 2017 la Berlin, colectia va fi disponibila in shopul ioanaciolacu.com din 20 martie. Piesele ce poarta semnatura designerului roman se regasesc si in magazinele Farfetch, Entrance Store, Ramon – Antwerp, The Anthologist – Paris, Band of Creators, Cuddly & Co – Vienna, Desir Boutique, Emme 26 – Paris, Mobuy, Moja, Molecule F Concept Store – Promenada Mall, Peek & Cloppenburg si The Urbanist.

Fotograf: Horatiu Sovaiala
Asistent foto: Sebastian Hogea
Make-up artist: Raluca Craciun
Models: Sarah Saed, Andreea Cristea, Anca din Casa, Ioana Bugarin, Irenne Themba
Asistent de set: Eli Vangheli
Accesorii: Entrance Store

Video: Youtube.com / MERCEDES-BENZ FASHION WEEK BERLIN

PUBLISHED ON 20.03.2018

more in Newsroom