HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

UNDERCLOUD 2016

Cea de-a noua editie a Festivalului International de Teatru Independent UNDERCLOUD se desfasoara, intre 22 si 31 august 2016, la ARCUB Gabroveni din Bucuresti. Pe langa spectacolele din spatiul independent romanesc, evenimentul include in programul sau productii din Anglia, Franta, Grecia, Republica Moldova, Rusia si Israel.

Istoria comunismului_festivalul international de teatru undercloud 2016
Imagine din spectacolul Istoria comunismului povestita pentru bolnavii mintal, in regia lui Slava Sambris

In cadrul competitiei din acest an, se regasesc spectacolele: Nesomn, regia: Arcadie Rusu, Fata din curcubeu, regia: Lia Bugnar, Omul-perna, regia: Eugen Gyemant, Alearga, regia: Silvia Calin, Hedwig and the Angry Inch: The Missing Half, regia: Iris Spiridon, Aglaia, regia: Stefan Lupu, Lungs, regia: Nicolae Constantin Tanase, Liliom, regia: Kovacs Zsuzsanna, The Sunset Limited, regia: Andrei si Andreea Grosu, 30+¸ regia: Alexandru Bogdan, Malaies in calcaies, regie colectiva, si Sambata: averse, regia: Matei Lucaci-Grunberg.

Dintre spectacolele din strainatate confirmate, fac parte trilogia The Tragedian, cu Alister O’Loughlin, performance-ul israelian Control Freaks&Moreparticipant la Bienala Internationala de Arhitectura din Venetia, si spectacolul de marionete pentru adulti Voix dans le Noir, bazat pe cartea Theatre decompose ou l’homme-poubelle a lui Matei Visniec.

Realizat pe parcursul a sase ani, multipremiatul The Tragedian (trilogie) de la Prodigal Theater din Londra, urmareste ascensiunea si decaderea legendarului Edmund Kean, unul dintre cei mai controversati actori britanici, interpretat de Alister O’Loughlin. Spectacolul, descris de The Stage drept o „capodopera dickensiana”, are in palmares Premiul pentru Cel mai bun actor la Brighton Festival Fringe, o nominalizare la The Stage Awards si este castigatorul Edinburgh Festival Fringe „Three Weeks Editors Award Edinburgh Festival Fringe”.

Franta si Republica Moldova participa cu doua spectacole, dupa scrierile lui Matei Visniec, autor ce se regaseste printre invitatii speciali ai editiei. Istoria comunismului povestita pentru bolnavii mintal, in regia lui Slava Sambris, este propunerea Teatrului „Eugene Ionesco” din Chisinau. Spectacolul de marionete pentru adulti  Voix dans le Noir vine din partea companiei Collectif Kahraba din Beirut, ce a fost infiintata, in 2007, de actorul Eric Deniaud alaturi de artisti francezi si libanezi. Cele opt scene care il formeaza au la baza cartea lui Matei Visniec, Theatre decompose ou l’homme-poubelle. Spectacolul a participat pana acum la numeroase festivaluri atat in Liban si Franta, cat si in Italia, Polonia, Rusia.

Centrul Teatral Meyerhold din Rusia prezinta spectacolul One Day We Will All Be Happy de Yekaterina Vasilieva, in regia lui Veaceslav Cebotari. Acesta este un monolog impartit de doua actrite, Alexandra Kuzenkina si Anastasia Pronina. Are in centru un personaj, acelasi text, aceleasi costume, dar doua roluri. Jucat atat in rusa, cat si in engleza, spectacolul a castigat trei premii importante la festivalurile din Mogilev, Novosibirsk si Tumen.

Tami Dance Company, compania israeliana coregrafului Nimrod Freed, participa cu performance-ul Control Freaks & More. Spectacolul se concentreaza in jurul a trei personaje: o femeie-animal, un barbat-caine si o femeie din vise. Toti sunt purtati de aceeasi pasiune devastatoare de a cuceri.

Din Grecia, se va juca spectacolul Philoctetes de Yannis Ritsos, in regia lui Sissy Papathanassiou. Textul vorbeste despre relatia dintre trecut si prezent, despre nevoia reconcilierii, despre sistemul politic corupt si jocurile de putere, despre alienarea spirituala, folosindu-se de un moment istoric clar determinat pentru a atrage atentia asupra alienarii omului contemporan. Desi isi extrage materialul din miturile fundamentale antice, spectacolul este, de fapt, o analiza a Greciei actuale.

In perioada Festivalului, se vor desfasura evenimente conexe, precum lansari de carte, workshopuri, masterclass-uri realizate de personalitati din lumea teatrului romanesc, dar si de invitati din strainatate. Cu ocazia centenarului DADA, vor exista si evenimente inspirate de aceasta miscare.

Poti gasi mai multe detalii despre festival pe site-ul undercloud.ro si pe pagina de Facebook a Festivalului.

Sursa info si foto: UNDERCLOUD

PUBLISHED ON 05.08.2016

more in Newsroom