WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Trend: anii ’20 se intorc in moda

Trend: anii ’20 se intorc in moda

Dupa ce ti-am vorbit despre cum anii '60 isi fac reintoarcerea in moda in aceasta primavara, e timpul si pentru o alta epoca marcanta sa se intoarca pe catwalk. 'The roaring twenties', cum au fost numiti anii '20, revin anul acesta in garderoba feminina, readucand in prim plan imaginea 'flapper girl', nemuritoare si responsabila in istoria modei pentru o intreaga revolutie.

Cea mai recenta reminiscenta a modei anilor ’20 dateaza din 2008, cand rochia flapper a defilat pe catwalk, restabilind gustul pentru eleganta nestudiata si glamour. In realitate, responsabila pentru recreerea trendului este Kate Moss, care, cu un an inainte, fusese fotografiata la festivalul Glastonbury purtand un bolero specific stilului flapper. Brusc, toata lumea a inceput sa-si doreasca sa intre in posesia unei piese ce amintea de decadenta luxurianta a anilor ’20.

Cele mai generoase surse de inspiratie pentru recompunerea look-ului specific anilor ’20 – senzual cu o tenta androgina, sic, rafinat – raman “Marele Gatsby” al lui F. Scott Fitzgerald, Louise Brooks si Clara Bow, Coco Chanel, jazzul, toate acestea traducadu-se in moda in elemente precum franjurile, tunsoarea bob, rochiile lejere, paietele si margelele de sticla.

Foto: Christian Dior/hepta.ro

 

 

PUBLISHED ON 06.03.2012

more in Newsroom