AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
#techstyle. Moda & tehnologie.

#techstyle. Moda & tehnologie.

Tehnologia a jucat un rol esential in definirea modei ca industrie. Nu de putine ori, auzim vorbindu-se despre dezvoltarea fulminanta pe care tehnologia o cunoaste astazi. O simtim, de altfel, pe propria piele, prin lucrurile la care, cu ani in urma, nici nu visam ca pot deveni realitate, dar acum fac parte din rutina noastra. Daca ne concentram atentia pe efectele ei in moda, observam ca aceasta a deschis noi orizonturi spre care designerii au pasit cu incredere. Am vazut deja colectii vestimentare imprimate 3D, haine care isi schimba culorile in functie de mediul din jur sau genti care iti incarca bateria la telefon. Sunt mici experimente care promit mari schimbari asupra modului in care va arata moda in viitor. Reperele importante pe care acestea le traseaza au inspirat expozitia #techstyle, gazduita de Museum of Fine Arts, Boston, pana pe 10 iulie 2016.

techstyle 1
Imagine cu rochia Expandit, realizata de Mary Katrantzou
Fotografie: Erik Madigan Heck ( nascut in 1983, SUA)/ Trunk Archive
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston

“#techstyle reprezinta un studiu fascinant despre actuala sinergie dintre moda si stiinta. Mare parte dintre designerii de astazi cauta sa colaboreze cu oameni de stiinta si cu ingineri, pentru a aplica in munca lor noile tehnologii din media digitala, din domeniul sustenabilitatii si chiar din biotehnologie. In acelasi timp, oamenii de stiinta si inginerii s-au alaturat modei, contribuind la depasirea limitelor legate de productie si design […],” spune Pamela Parmal, presedintele departamentului dedicat modei din cadrul muzeului, si, totodata, cea care a curatoriat expozitia, alaturi de Michelle Finamore si Lauren Whitley. Chiar daca nu ajungem sa vedem expozitia live, tehnologia ne aduce povestea ei la un click distanta.

Proiectul reuneste peste 60 de lucrari – de la piese vestimentare la accesorii, fotografii si materiale video – semnate atat de designeri tineri, cat si de nume consacrate in industrie. Alexander McQueen, Chalayan, Issey Miyake, Iris van Herpen, Lauren Bowker si Mary Katranzou se regasesc printre creatorii prezentati in cadrul expozitiei.

Cu forme parca inspirate dintr-o alta lume, capa si fusta Anthazoa 3D, din colectia Voltage a lui van Harpen, mi-au captat atentia. Piesele compun una dintre primele tinute printate 3D, ce au fost prezentate pe podiumul de la Paris. Mi-am oprit inevitabil privirea si pe fotografia ce ilustreaza rochia Water Splash Crystallization, conceputa tot de designerul olandez. Asa cum sugereaza numele ei, rochia reda formele apei cand intra in contact cu corpul uman. Pentru a le reda cu exactitate, van Herpen a colaborat cu studio-ul de film SHOWstudio care a surprins multiple imagini in timp ce corpul artistei Daphne Guinness era stropit cu apa.

techstyle
Capa si fusta Anthozoa, Colectia Voltage (detaliu), 2013, Design Iris van Herpen si Neri Oxman; Printata de Stratasys. Olanda, 2013.
Tinuta printata 3D din cauciuc poliuretanic si acrilic, suport din otel si captuseala din bumbac si satin.
Procurata de muzeu cu fonduri donate de Fashion Council, Museum of Fine Arts Boston. M. Zoeter x Iris van Herpen ©
Fotografie: Ronald Stoops
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston
techstyle 5
Rochie Water Splash Crystallization, 2013
Iris van Herpen (nascuta in 1984, in Olanda)
Imagine cu amabilitatea lui Nick Knight si SHOWstudio.com
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston

Creatiile vestimentare si accesoriile realizate de Lauren Bowker, fondatoarea brandului The Unseen, par sa duca moda pe taramul magiei. Supranumita “alchimistul materialelor”, designerul britanic acorda pieselor ei calitatea de a-si schimba culoarea in functie de mediul in care sunt expuse. Totul este, insa, explicat de stiinta.

techstyle 6
The Bird, Air Collection, 2014, T H E U N S E E N
Lauren Bowker (nascuta in 1985, in Marea Britanie)
Piesa vestimentara din piele peliculizata
Foto: THE UNSEEN  AIR Collection
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston

Printre piesele expuse in Boston, se regaseste si The Spike Leg, piciorul artificial realizat, cu ajutorul tehnologiei 3D, pentru Viktoria Modesta. Este una dintre protezele cu forme neobisnuite, pe care starul pop le poarta in videoclipul Prototype. Prin activitatea ei artistica, Modesta isi doreste sa schimbe perceptia oamenilor asupra persoanelor cu dizabilitati. In clip, ea emana forta, incredere, senzualitate si isi transforma corpul intr-o extensie a performance-ului ei. Intr-un interviu pentru Elle.com, a povestit ca designul protezei a fost ideea ei. “Am incercat sa imi imaginez ce m-ar ajuta sa ma simt o tipa super dura (completely badass), si a fost urmatorul pas de la ideea de a purta cel mai inalt toc stiletto.”

techstyle 8
Starul pop Viktoria Modesta, purtand proteza bionica The Spike
Proteza realizata de Sophie de Oliviera de Barata, Alternative Limb Project
Styling: Joanna Hir
Fotografie: Lukasz Schorab
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston
techstyle 9Bodysuit din colectia Hard Copy, 2014
Vestimentatie: Noa Raviv ( nascuta in 1987, Israel)
Piesa realizata din matase, poliester satinat, plasa din nailon, snur si margele din bumbac, taiate cu laserul
Fotografie: Ron Kedmi
Courtesy, Museum of Fine Arts, Boston
techstyle 7Molecule Shoe, 2015
Design: Francis Bitonti (SUA)
Printat 3d din filamente depoliester –  imprimanta: Stratysys Connex 3D, printing software: Adobe Photoshop ©
Achizitionat de muzeu cu fonduri din donatii anonime
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts

Expozitia atinge si tema importanta a sustenabilitatii. Noile tehnologii ofera solutii pentru diminuarea efectelor negative pe care productia hainelor le are asupra mediului. Este prezentata aici colectia G Star Raw for the Oceans, rezultata in urma colaborarii dintre Pharrell Williams si Bionic Yarn. Piesele ei din denim sunt realizate din materiale ce au fost obtinute prin reciclarea sticlelor de plastic, recuperate din apele oceanului.

Un alt proiect de moda sustenabila din cadrul expozitiei este colectia 132 5 semnata de Issey Miyake. Aceasta este construita integral din PET, un poliester prelucrat fara folosirea de combustibili fosili.

techstyle 2
Rochie din colectia 132 5, 2010
Imbracaminte: Reality Lab, Miyake Design Studio 2010
Fotografie: Hiroshi Iwasake
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston
techstyle 3
Rochie din colectia 132 5, 2010
Imbracaminte: Reality Lab, Miyake Design Studio 2010
Fotografie: Hiroshi Iwasake
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston
techstyle 4
Rochie din colectia 132 5, 2010
Imbracaminte: Reality Lab, Miyake Design Studio 2010
Fotografie: Hiroshi Iwasake
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston
techstyle 15
Raquel Zimmerman, purtand o tinuta Plato’s Atlantis Collection, 2010, realizata de Alexander McQueen
Fotografie: Nick Knight (nascut in 1958, Londra, UK) si SHOWstudio.com
Cu amabilitatea Museum of Fine Arts, Boston
techstyle 16
Geanta cu lumina Ricky, 2015
Ralph Lauren, Inc. American Leather
© Ralph Lauren Corporation 2015
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston
techstyle 18
Tuxedo cu LED-uri brodate, inspirate de fotografiile astrale ale lui Thomas Ruff – parte din colectia Akris AW 2014 (Suedia, brand fondat in 1922)
Tinuta este realizata din poliester satinat, brodat cu LED-uri, bluza din matase si camasa din piele
Copyright: Akris Photography: Akris
Cu amabilitatea: Museum of Fine Arts, Boston

“Speram ca #techstyle va arata vizitatorilor ca acum, mai mult ca oricand, moda transcende functia ei mai conventionala si devine o interfata activa intre corp si noile tehnologii inovatoare”, a declarat curatoarea Michelle Finamore. Din perspectiva oferita de proiectele prezentate la Muzeul de Arte Frumoase din Boston, viitorul in moda suna cat se poate de captivant.

Museum of Fine Arts, Boston

www.mfa.org
Facebook
Twitter
Instagram

 

PUBLISHED ON 18.03.2016

more in Fashion Etc