INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Stil si atitudine cu Irina Marinescu

Stil si atitudine cu Irina Marinescu

De la detalii la emotii si reactii, tot ce o inconjoara in viata de zi cu zi poate deveni o sursa de inspiratie pentru Irina Marinescu, unul dintre designerii nostri preferati. De curand, am aflat ca Irina este juratul unui concurs in care moda si parfumul dicteaza regulile. Am stat de vorba cu ea despre acest proiect, dar si despre stil, atitudine, influente in moda.

In aceasta perioada, Irina Marinescu jurizeaza concursul Playboy VIP Detector unde evalueaza tinutele vestimentare propuse de participanti. Pentru ca la final vor fi doar doi castigatori – un el si o ea – evaluarea este una cat se poate de riguroasa. Eu sunt extrem de critica si cu mine insami si nu pot judeca lucrurile din jur altfel decat dupa metrul meu. M-am gandit foarte bine inainte sa accept aceasta colaborare. Imi place sa cred ca tot ceea ce facem aici va da o directie buna lucrurilor, ca e un proiect educativ si ca va avea o finalitate pozitiva,” povesteste ea.

Sunt deja peste o mie de persoane care si-au pus talentul de stilist la incercare si toti tintesc spre cele doua outfituri create special de Irina Marinescu pentru a fi oferite ca premiu. Designerul a tradus in piese vestimentare povestea inchisa in sticlele de parfum Playboy VIP.  Despre cum a fost aceasta experienta, ea declara ca: „Intotdeauna e mai dificil sa dezvolti ceva creativ pe o tema data chiar daca stii care este mesajul pe care trebuie sa-l transmiti prin ceea ce produci, dar si care sunt asteptarile. Nu e deloc simplu sa faci abstractie de ceea ce crezi tu si de felul in care simti informatia pe care o primesti. E putin ca la scoala. Chiar daca toti elevii primesc aceeasi tema, rezultatul e intotdeauna diferit pentru ca fiecare dintre ei priveste tema respectiva din propriul unghi care este unul subiectiv. Mesajul in acest proiect nu este ascuns si nici subtil. Comunicam despre o atitudine care este de obicei foarte evidenta in ochii celorlalti.

Sursele de inspiratie ale colectiilor pe care le creeaza vin din tot ce o inconjoara. Intrebata la ce apeleaza cel mai des in acest sens, ea spune ca: „Nu apelez la ceva anume. Am doar grija sa fiu mereu atenta la tot ce misca in jurul meu pentru ca pentru mine inspiratia vine din reactii, emotii, tresariri pe care mi le provoaca diverse lucruri din realitatea mea de zi cu zi.
In ceea ce priveste celebritatile care o inspira, raspunsul e simplu: „Antony Hegarty – pentru prezenta, pentru voce si pentru forta pe care o poseda in a te face sa asculti fara sa fie nevoie sa il vezi”.

Unul dintre cuvintele care ar descrie cel mai bine tinutele create de Irina Marinescu pentru campania Playboy VIP este atitudine. Asa ca am intrebat-o care sunt cele mai importante trei reguli pentru a obtine o tinuta cu atitudine fara sa dam gres.Nu stiu daca exista trei reguli anume, scrise sau nescrise. Eu n-am crezut niciodata in zicala <haina il face pe om>. Haina innobileaza o personalitate, o evidentiaza indiferent de natura ei, dar nu o poate inlocui. O femeie cu atitudine stie cum sa poarte chiar si un sac.  Din punct de vedere stilistic insa, o tinuta cu atitudine inseamna “clean cut”, evitarea culorilor tipatoare in exces si a accesorizarii de tipul <pomului de Craciun>”, ne-a dezvaluit ea.

Pentru Irina, nimic nu poate inlocui o piesa simpla dar de efect, o pereche de pantofi stiletto clasici, o coafura relaxata si un machiaj corect. „Atitudinea vine din siguranta, din relaxarea cu care purtam ceva ce simtim ca ne reprezinta si nu e rupt dintr-o revista. Cred cu tarie ca trebuie intotdeauna sa stii sa adopti doar trendurile care ti se potrivesc. Altfel, cu statutul de “fashion victim” nestapanit este foarte usor sa cazi in penibil”, adauga ea.

Cand vine vorba de vestimentatie, greseala pe care o fac tinerii este ca, printre atatea trenduri, isi pierd uneori propria personalitate. Daca ar fi sa aleaga un cuvant pentru a descrie stilul lor, Irina ar alege: Haotic. Majoritatea este influentata de modelele pe care le impune media. Defectiunile se produc de la nivel inalt. Atata timp cat icon-urile promovate sunt niste produse mass media, atent indrumate de echipe uriase de stilisti si consilieri care dispar la fel de repede pe cat apar, este foarte greu ca lucrurile sa fie digerate corect de catre tineri. Multi dintre ei sunt victimele mass marketului si a mass media. Preiau modele cu care nu se identifica de fapt, dar pe care le venereaza fara discernamant, omitand cel mai important lucru – fiecare individ este unic in felul lui. Nu este nimic onorabil in a fi copia cuiva si oricat de tare ne-am inspira cu totii din tot ceea ce se intampla in jurul nostru, trebuie sa ne pastram identitatea. Cred ca trebuie sa ne respectam cu totii propriile valori, propria personalitate si sa intelegem exact cu ce rezonam, la ce tresarim, sa ne acordam atentia necesara pentru a intelege ce anume ne reprezinta de fapt”.

De altfel, atunci cand am intrebat-o care sunt piesele cheie din garderoba ei de toamna, si-au facut loc in enumerare articole ce depasesc trendurile de sezon, dar care respecta definitia stilului ei: „Pantofii court si cizmele pointy cu toc inalt, fusta de piele neagra si pielea neagra, in general. Eu nu am neaparat piese cheie care sa tina de un sezon anume, ci mai degraba, lucruri la care nu renunt niciodata si care ma definesc intru totul”.

Foto: Arhiva PeTocuri

PUBLISHED ON 12.10.2012

more in Newsroom