Sia. Big Thrills.
O ora de fericire. Asta a insemnat pentru mine concertul Sia, desfasurat, aseara, in Piata Constitutiei din Bucuresti. Am spus de multe ori ca muzica reprezinta una dintre cele mai scurte cai spre o stare de spirit mai buna. Ieri, am adaugat inca o dovada in acest sens. Interpretarea artistei australiene si performance-ul dansatorilor mi-au luat toata oboseala din corp, inca din primele minute de show, si au pus in locul ei multa emotie si bucurie. A fost impresionant.
Sia a cantat aproape tot concertul dintr-un colt al scenei, cu fata acoperita de peruca ei emblematica, jumatate alba, jumatate neagra. Funda supradimensionata de pe cap si tinuta alba i-au augmentat prezenta. Este modul ei de a-si ascunde timiditatea si de a pastra pe cat se poate anonimatul pentru viata ei de zi cu zi.
In decursul unei ore, am ascultat multe dintre piesele puse pe repeat in ultimii ani, mai putine insa decat mi-as fi dorit. Nu au lipsit hiturile de pe cele mai recente albume This Is Acting (2016) si 1000 Forms Of Fear (2014). Alive, Chandelier, Cheap Thrills, Big Girls Cry, Unstoppable, Elastic Heart si Move Your Body au facut parte din setlist.
Alive a fost cea care a dat startul, cu Sia aflata pentru cateva minute in centrul scenei. Ceea ce am crezut la inceput ca este o fusta compusa din straturi suprapuse de crinolina, am aflat ca era, de fapt, echipa de dansatori asezata in jurul ei. Cand acestia s-au indepartat, am zarit-o, de dupa corpurile lor, pe Stephanie Mincone, cea care o inlocuieste in aceasta perioada pe Maddie Ziegler. Personajul cheie al videoclipurilor realizate pentru trei dintre piesele de pe penultimul album a facut parte din show prin intermediul unor imagini video proiectate pe ecranele din partile laterale ale scenei. Pe parcursul melodiei Bird Set Free, l-am recunoscut in imagini si pe actorul Paul Dano, iar One Million Bullets a adus-o in prima plan pe Kristen Wiig. Am aflat, astazi, ca proiectiile de pe ecrane au redat, de fapt, inregistrari ce s-au sincronizat perfect cu coregrafia artistilor prezenti pe scena. De la distanta la care m-am aflat, eu nu am remarcat asta. Am simtit, insa, cum imaginile de pe ecrane si cum dansatorii din fata au acordat muzicii o noua dimensiune si au transformat momentul intr-un performance uluitor. Corpurile artistilor au preluat mesajul versurilor si l-au redat in plan vizual, sporindu-i intensitatea.
La cateva zile dupa concertul Rihannei, am avut ocazia de a reasculta Diamonds. Inclusa, in 2012, pe albumul Unapologetic al Rihannei, aceasta este doar una dintre melodiile compuse de Sia pentru alti artisti celebri. Mi-a placut cum a sunat varianta cu vocea ei. Pe parcursul carierei incepute in anii 90, Sia a colaborat cu o multime de nume celebre, precum: Beyonce, Celine Dior, Kylie Minogue, Jessie J, Britney Spears, Christina Aguilera si Ne-Yo.
Este cunoscut faptul ca, la concerte, Sia nu obisnuieste sa interactioneze cu publicul, altfel decat prin intermediul melodiilor. Chiar si-asa, in momentele dintre piese, am privit spre ea curioasa daca va face o exceptie. Nu a facut. A multumit doar la final, cand a trimis celor prezenti si cateva bezele zgomotoase. Atat. Dar, pana la urma, poate ca nici nu era necesar ceva in plus. Muzica ei spune atat de multe.
Foto: arhiva personala