WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

Sia. Big Thrills.

O ora de fericire. Asta a insemnat pentru mine concertul Sia, desfasurat, aseara, in Piata Constitutiei din Bucuresti. Am spus de multe ori ca muzica reprezinta una dintre cele mai scurte cai spre o stare de spirit mai buna. Ieri, am adaugat inca o dovada in acest sens. Interpretarea artistei australiene si performance-ul dansatorilor mi-au luat toata oboseala din corp, inca din primele minute de show, si au pus in locul ei multa emotie si bucurie. A fost impresionant.

sia concert piata constitutiei bucuresti_

Sia a cantat aproape tot concertul dintr-un colt al scenei, cu fata acoperita de peruca ei emblematica, jumatate alba, jumatate neagra. Funda supradimensionata de pe cap si tinuta alba i-au augmentat prezenta. Este modul ei de a-si ascunde timiditatea si de a pastra pe cat se poate anonimatul pentru viata ei de zi cu zi.

In decursul unei ore, am ascultat multe dintre piesele puse pe repeat in ultimii ani, mai putine insa decat mi-as fi dorit. Nu au lipsit hiturile de pe cele mai recente albume This Is Acting (2016) si 1000 Forms Of Fear (2014).  Alive, Chandelier, Cheap Thrills, Big Girls Cry, Unstoppable, Elastic Heart si Move Your Body au facut parte din setlist.

Alive a fost cea care a dat startul, cu Sia aflata pentru cateva minute in centrul scenei. Ceea ce am crezut la inceput ca este o fusta compusa din straturi suprapuse de crinolina, am aflat ca era, de fapt, echipa de dansatori asezata in jurul ei. Cand acestia s-au indepartat, am zarit-o, de dupa corpurile lor, pe Stephanie Mincone, cea care o inlocuieste in aceasta perioada pe  Maddie Ziegler. Personajul cheie al videoclipurilor realizate pentru trei dintre piesele de pe penultimul album a facut parte din show prin intermediul unor imagini video proiectate pe ecranele din partile laterale ale scenei. Pe parcursul melodiei Bird Set Free, l-am recunoscut in imagini si pe actorul Paul Dano, iar One Million Bullets a adus-o in prima plan pe Kristen Wiig. Am aflat, astazi, ca proiectiile de pe ecrane au redat, de fapt, inregistrari ce s-au sincronizat perfect cu coregrafia artistilor prezenti pe scena. De la distanta la care m-am aflat, eu nu am remarcat asta. Am simtit, insa, cum imaginile de pe ecrane si  cum dansatorii din fata au acordat muzicii o noua dimensiune si au transformat momentul intr-un performance uluitor. Corpurile artistilor au preluat mesajul versurilor si l-au redat in plan vizual, sporindu-i intensitatea.

La cateva zile dupa concertul Rihannei, am avut ocazia de a reasculta Diamonds. Inclusa, in 2012, pe albumul Unapologetic al Rihannei, aceasta este doar una dintre melodiile compuse de Sia pentru alti artisti celebri. Mi-a placut cum a sunat varianta cu vocea ei. Pe parcursul carierei incepute in anii 90, Sia a colaborat cu o multime de nume celebre, precum: Beyonce, Celine Dior, Kylie Minogue, Jessie J, Britney Spears, Christina Aguilera si Ne-Yo.

Este cunoscut faptul ca, la concerte, Sia nu obisnuieste sa interactioneze cu publicul, altfel decat prin intermediul melodiilor. Chiar si-asa, in momentele dintre piese, am privit spre ea curioasa daca va face o exceptie. Nu a facut. A multumit doar la final, cand a trimis celor prezenti si cateva bezele zgomotoase. Atat. Dar, pana la urma, poate ca nici nu era necesar ceva in plus. Muzica ei spune atat de multe.

Foto: arhiva personala

PUBLISHED ON 18.08.2016

more in Mood Board