AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Romania la Bienala de la Venetia

Romania la Bienala de la Venetia

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia” si “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” sunt proiectele artistice care vor reprezenta Romania la Bienala de la Venetia. Desfasurata intre 1 iunie si 24 noiembrie 2013, cea de-a 55-a editie a Expozitiei Internationale de Arta exploreaza conceptul "Il Palazzo Enciclopedico” (The Encyclopedic Palace).

Aceasta idee apartine lui Massimiliano Gioni, directorul Bienalei de anul acesta, care a fost inspirat de visul imposibil al lui Marino Auriti de a crea un muzeu enciclopedic al culturii mondiale. In 1955, Auriti a propus realizarea acestui muzeu la Washington, intr-o structura spatiala cu 136 de etaje, intinsa pe suprafata a 16 blocuri. Planul sau, insa, a ramas nerealizat.

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia”
Artisti: Alexandra Pirici si Manuel Pelmus
Curator : Raluca Voinea
Coordonator de proiect: Corina Bucea
Comisar: Monica Morariu; Vice-comisar: Alexandru Damian

Realizarea unei retrospective in adevaratul sens al cuvantului pentru un eveniment atat de grandios cum este Bienala de la Venetia reprezinta si ea tot un plan irealizabil. Constienti de acest lucru, Alexandra Pirici si Manuel Pelmus au ales sa acorde acestui concept o noua dimensiune, una imateriala. Prezentat in Pavilionul Romaniei din Giardini della Biennale, proiectul artistilor romani va lua forma unui performance, prin intermediul caruia obiectul devine actiune. Pe parcursul a opt ore, 10 artisti vor reproduce zilnic prin intermediul propriilor corpuri peste 100 de lucrari prezentate de-a lungului timpului in cadrul Bienalei. “Scriem istoria intr-o zi si in fiecare zi”, spune Manuel Pelmus.
Conceptul proiectului s-a conturat ca o critica fata de conservatorismul indelungat al evenimentului si, totodata ca o celebrare a deschiderii pe care acesta o arata fata de experimentele artistice in prezent.

“Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare”
Artisti: Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Karolina Bregula, Adi Matei, Olivia Mihaltianu, Sebastian Moldovan
Curator: Anca Mihulet
Comisar: Monica Morariu, Vice-comisar: Alexandru Damian

In spatele unui eveniment istoric important se ascund detalii minore, ce raman deseori invizibile. Proiectul “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” isi concentreaza atentia tocmai asupra acelor istorii minore, conturand un raspuns la provocarea lansata de Massimiliano Gioni – aceea de a decontextualiza istoria artei si principiile de prezentare a lucrarilor de arta.

Expozitia prezinta abordarile artistilor romani – Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Adi Matei, Olivia Mihaltianu si Sebastian Moldovan –  alaturi de Karolina Bregula, o artista din Polonia. Chiar daca mesajul lor este construit intr-o nota regionala, elementele lui vizuale ajuta publicul sa treaca peste barierele lingvistice si geografice.

Adi Matei – “Bird in a room”

Pe durata Bienalei, “Noua Galerie” a Institutului Roman pentru Cultura si Cercetare Umanistica, Palazzo Correr, va deveni un loc de reflectie pentru vizitatori. Aici, acestia vor putea sa evalueze relevanta istoriei artei si a vizualitatii. Publicul este invitat sa paseasca in “Smoking Room” – instalatia realizata de Olivia Mihaltianu, ce reprezinta un simulacru al camerei de aur a reginei Maria a Romaniei, folosita de ea ca spatiu de meditatie. Va explora, apoi, lumea iluzorie a emotiilor si a experientelor contrafacute din “Portraying Simulacra”, completand un chestionar de evaluare a gradului de falsificare a propriei vieti, compus de artistii de la Apparatus 22. Vizitatorii vor medita asupra comentariului Karolinei Bregula despre nevoia de a incendia arta veche pentru a face loc celei noi, prin intermediul filmul “Fire-Followers”. In cadrul expozitiei, vor descoperi si animatia lui Adi Matei, “Bird in a Room”, prin intermediul careia artistul suspenda in timp si spatiu o miscare posibila. Vor cerceta modul de operare al imaginatiei in interiorul caselor memoriale printr-o serie de interviuri video, semnate de Irina Botea si Nicu Ilfoveanu. Construita ca un element pseudo-arhitectural, ca un semn al locuirii, instalatia sanitara realizata de Sebastian Moldovan vine sa completeze toata aceasta experienta.

Foto:
1. Apparatus 22 –Portraying Simulacra, 2012 – 2013, object and digital questionnaire. screenshot from questionnaire  ©/ Courtesy Apparatus 22 and KILOBASE BUCHAREST

2.Adi Matei – Bird in a room, 2012, HD video, Blu-ray disk, 26”loop/ 32′. Video still. ©/ Courtesy GalerieKrinzinger, Vienna

PUBLISHED ON 20.05.2013

more in Newsroom