INSPIRATIE

Ateliere creative sau cum sa...

Practicarea unei activitati recreative, cu care rezonam, poate fi o modalitate…

ARTA & DESIGN

Back Side – Fashion from...

Expozitia Back Side – Fashion from Behind de la Paris aduce…

EDITOR'S CHOICE

Rochia midi pentru zile lungi...

Hainele confortabile imi definesc stilul inca dinainte de-a sti ca am…

ARTA & DESIGN

Roos Kalff aduce la lumina...

Roos Kalff realizeaza corpuri de iluminat si obiecte decorative din farfurioare,…

INSPIRATIE

Tinute couture in alb &...

Saptamana Modei Haute Couture de la Paris, dedicata colectiilor pentru sezonul…

INSPIRATIE

Effortless chic. Codul vestimentar al...

Daca vara ar avea un cod vestimentar, expresia effortless chic i…

AMINTIRI

Cum ne amintim azi tinuta...

Din una in alta, conversatia a ajuns pana la sfarsitul clasei…

Amintiri

Cum ne amintim azi tinuta de la banchet

Din una in alta, conversatia a ajuns pana la sfarsitul clasei a 8-a. Mai exact, la primul banchet din viata noastra si la tinutele purtate cu acea ocazie. Vorbeam cu o prietena pe messenger, iar replicile noastre au inceput sa curga in siraguri de cuvinte, incheiate cu emoji-uri zambitoare. Au trecut mai mult de 20 de ani de atunci, dar memoria noastra a pastrat vii anumite detalii. M-am intrebat daca asta e soarta inevitabila a tinutelor de la banchetele de absolvire: sa ne faca sa zambim peste ani de rezultatele exercitiilor noastre de styling, rezolvate cu mai multa sau mai putina stangacie. Dupa povestea mea, as spune ca da, dar cum suna alte povesti? Pentru o imagine mai ampla, am invitat cateva prietene sa-mi impartaseasca amintirile lor despre tinuta de la primul banchet sau de la cel care le inspira mai tare. … Start wearing purple Laura Ionescu, creative freelancer si cofondatoare Dume de mestecat Nu eram foarte entuziasmata de balul de absolvire pentru ca fusese un an greu. In plus, balul se intampla inainte de BAC, ceea ce mi se parea de parca ne fortam norocul. Eu eram printre enervantii aia care credeau ca-l vor pica, dupa care luau nota mare. Am stiut din prima cu ce o sa ma imbrac pentru ca sora-mea imi luase rochia cu trei ani inainte, facand afacer...

Inapoi Inainte
Romania la Bienala de la Venetia

Romania la Bienala de la Venetia

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia” si “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” sunt proiectele artistice care vor reprezenta Romania la Bienala de la Venetia. Desfasurata intre 1 iunie si 24 noiembrie 2013, cea de-a 55-a editie a Expozitiei Internationale de Arta exploreaza conceptul "Il Palazzo Enciclopedico” (The Encyclopedic Palace).

Aceasta idee apartine lui Massimiliano Gioni, directorul Bienalei de anul acesta, care a fost inspirat de visul imposibil al lui Marino Auriti de a crea un muzeu enciclopedic al culturii mondiale. In 1955, Auriti a propus realizarea acestui muzeu la Washington, intr-o structura spatiala cu 136 de etaje, intinsa pe suprafata a 16 blocuri. Planul sau, insa, a ramas nerealizat.

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia”
Artisti: Alexandra Pirici si Manuel Pelmus
Curator : Raluca Voinea
Coordonator de proiect: Corina Bucea
Comisar: Monica Morariu; Vice-comisar: Alexandru Damian

Realizarea unei retrospective in adevaratul sens al cuvantului pentru un eveniment atat de grandios cum este Bienala de la Venetia reprezinta si ea tot un plan irealizabil. Constienti de acest lucru, Alexandra Pirici si Manuel Pelmus au ales sa acorde acestui concept o noua dimensiune, una imateriala. Prezentat in Pavilionul Romaniei din Giardini della Biennale, proiectul artistilor romani va lua forma unui performance, prin intermediul caruia obiectul devine actiune. Pe parcursul a opt ore, 10 artisti vor reproduce zilnic prin intermediul propriilor corpuri peste 100 de lucrari prezentate de-a lungului timpului in cadrul Bienalei. “Scriem istoria intr-o zi si in fiecare zi”, spune Manuel Pelmus.
Conceptul proiectului s-a conturat ca o critica fata de conservatorismul indelungat al evenimentului si, totodata ca o celebrare a deschiderii pe care acesta o arata fata de experimentele artistice in prezent.

“Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare”
Artisti: Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Karolina Bregula, Adi Matei, Olivia Mihaltianu, Sebastian Moldovan
Curator: Anca Mihulet
Comisar: Monica Morariu, Vice-comisar: Alexandru Damian

In spatele unui eveniment istoric important se ascund detalii minore, ce raman deseori invizibile. Proiectul “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” isi concentreaza atentia tocmai asupra acelor istorii minore, conturand un raspuns la provocarea lansata de Massimiliano Gioni – aceea de a decontextualiza istoria artei si principiile de prezentare a lucrarilor de arta.

Expozitia prezinta abordarile artistilor romani – Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Adi Matei, Olivia Mihaltianu si Sebastian Moldovan –  alaturi de Karolina Bregula, o artista din Polonia. Chiar daca mesajul lor este construit intr-o nota regionala, elementele lui vizuale ajuta publicul sa treaca peste barierele lingvistice si geografice.

Adi Matei – “Bird in a room”

Pe durata Bienalei, “Noua Galerie” a Institutului Roman pentru Cultura si Cercetare Umanistica, Palazzo Correr, va deveni un loc de reflectie pentru vizitatori. Aici, acestia vor putea sa evalueze relevanta istoriei artei si a vizualitatii. Publicul este invitat sa paseasca in “Smoking Room” – instalatia realizata de Olivia Mihaltianu, ce reprezinta un simulacru al camerei de aur a reginei Maria a Romaniei, folosita de ea ca spatiu de meditatie. Va explora, apoi, lumea iluzorie a emotiilor si a experientelor contrafacute din “Portraying Simulacra”, completand un chestionar de evaluare a gradului de falsificare a propriei vieti, compus de artistii de la Apparatus 22. Vizitatorii vor medita asupra comentariului Karolinei Bregula despre nevoia de a incendia arta veche pentru a face loc celei noi, prin intermediul filmul “Fire-Followers”. In cadrul expozitiei, vor descoperi si animatia lui Adi Matei, “Bird in a Room”, prin intermediul careia artistul suspenda in timp si spatiu o miscare posibila. Vor cerceta modul de operare al imaginatiei in interiorul caselor memoriale printr-o serie de interviuri video, semnate de Irina Botea si Nicu Ilfoveanu. Construita ca un element pseudo-arhitectural, ca un semn al locuirii, instalatia sanitara realizata de Sebastian Moldovan vine sa completeze toata aceasta experienta.

Foto:
1. Apparatus 22 –Portraying Simulacra, 2012 – 2013, object and digital questionnaire. screenshot from questionnaire  ©/ Courtesy Apparatus 22 and KILOBASE BUCHAREST

2.Adi Matei – Bird in a room, 2012, HD video, Blu-ray disk, 26”loop/ 32′. Video still. ©/ Courtesy GalerieKrinzinger, Vienna

PUBLISHED ON 20.05.2013

more in Newsroom