ART & DESIGN

O micro-gradina intr-o lampa de...

Am mai vorbit despre pasiunea mea pentru corpurile de iluminat si…

INSPIRATIE

Machiaje pentru primavara-vara ’19. Ce...

In universul machiajului, trecerile de la un an la altul nu…

FASHION TRENDS

Denimul prespalat & tie-dye, din...

De fiecare data cand scriu despre denim, imi vin in minte…

FASHION TRENDS

Cromatica sezonului primavara-vara 2019

Pentru sezonul primavara-vara 2019, designerii par sa-si fi impartit roata culorilor,…

ART & DESIGN

10 conturi cu arta textila...

Oricat de mare ar fi aglomeratia in feed-ul meu de Instagram,…

RED CARPET

Ce tinute au purtat artistele...

Culori vibrante, dar si tonuri neutre sau texturi metalice, croieli care…

NEWS

Castigatorii Premiilor Oscar 2019

Green Book a castigat trofeul pentru Cel mai bun film la…

Interviu

Ioana Boros de la Daring Trash. La intersectia dintre design & arta.

Daring Trash este un brand vestimentar din Cluj, fondat de Ioana Boros in 2017. Este primul ei proiect in care activitatea de designer se imbina cu cea de artista. Ilustratiile minimaliste, care personalizeaza cele mai multe dintre piesele de imbracaminte realizate de ea, ii poarta, la randul lor, semnatura. Ioana Boros s-a nascut la Bistrita si, in prezent, locuieste la Cluj. Din 2008, cand a absolvit Facultatea de Arte si Design din Cluj-Napoca, si pana in 2016, a lucrat la cateva proiecte personale si a colaborat, mai multi ani, cu un brand romanesc din industria modei. Am invitat-o sa imi povesteasca mai multe despre cum s-a conturat Daring Trash in forma pe care o are astazi, dar si despre pasiunea ei pentru arta. Stiam deja ca Ioana a participat la editia Barcelona International Gallery (BIG) Awards 2018, o expozitie organizata, toamna trecuta, de CAGE Gallery din Barcelona si ca se regaseste printre artistii expozitiei Abstract Mind 2019, care va fi gazduita, in primavara, de CICA Museum din Coreea de Sud. Cu ocazia acestui interviu, am aflat si ca aceste doua realizari i-au dat, pe de-o parte, mai multa incredere si, pe de alta parte, au contribuit la promovarea lucrarilor ei. Povestea Daring Trash a inceput cu o perioada de documentare despre printuri si ilu...

Inapoi Inainte
Romania la Bienala de la Venetia

Romania la Bienala de la Venetia

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia” si “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” sunt proiectele artistice care vor reprezenta Romania la Bienala de la Venetia. Desfasurata intre 1 iunie si 24 noiembrie 2013, cea de-a 55-a editie a Expozitiei Internationale de Arta exploreaza conceptul "Il Palazzo Enciclopedico” (The Encyclopedic Palace).

Aceasta idee apartine lui Massimiliano Gioni, directorul Bienalei de anul acesta, care a fost inspirat de visul imposibil al lui Marino Auriti de a crea un muzeu enciclopedic al culturii mondiale. In 1955, Auriti a propus realizarea acestui muzeu la Washington, intr-o structura spatiala cu 136 de etaje, intinsa pe suprafata a 16 blocuri. Planul sau, insa, a ramas nerealizat.

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia”
Artisti: Alexandra Pirici si Manuel Pelmus
Curator : Raluca Voinea
Coordonator de proiect: Corina Bucea
Comisar: Monica Morariu; Vice-comisar: Alexandru Damian

Realizarea unei retrospective in adevaratul sens al cuvantului pentru un eveniment atat de grandios cum este Bienala de la Venetia reprezinta si ea tot un plan irealizabil. Constienti de acest lucru, Alexandra Pirici si Manuel Pelmus au ales sa acorde acestui concept o noua dimensiune, una imateriala. Prezentat in Pavilionul Romaniei din Giardini della Biennale, proiectul artistilor romani va lua forma unui performance, prin intermediul caruia obiectul devine actiune. Pe parcursul a opt ore, 10 artisti vor reproduce zilnic prin intermediul propriilor corpuri peste 100 de lucrari prezentate de-a lungului timpului in cadrul Bienalei. “Scriem istoria intr-o zi si in fiecare zi”, spune Manuel Pelmus.
Conceptul proiectului s-a conturat ca o critica fata de conservatorismul indelungat al evenimentului si, totodata ca o celebrare a deschiderii pe care acesta o arata fata de experimentele artistice in prezent.

“Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare”
Artisti: Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Karolina Bregula, Adi Matei, Olivia Mihaltianu, Sebastian Moldovan
Curator: Anca Mihulet
Comisar: Monica Morariu, Vice-comisar: Alexandru Damian

In spatele unui eveniment istoric important se ascund detalii minore, ce raman deseori invizibile. Proiectul “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” isi concentreaza atentia tocmai asupra acelor istorii minore, conturand un raspuns la provocarea lansata de Massimiliano Gioni – aceea de a decontextualiza istoria artei si principiile de prezentare a lucrarilor de arta.

Expozitia prezinta abordarile artistilor romani – Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Adi Matei, Olivia Mihaltianu si Sebastian Moldovan –  alaturi de Karolina Bregula, o artista din Polonia. Chiar daca mesajul lor este construit intr-o nota regionala, elementele lui vizuale ajuta publicul sa treaca peste barierele lingvistice si geografice.

Adi Matei – “Bird in a room”

Pe durata Bienalei, “Noua Galerie” a Institutului Roman pentru Cultura si Cercetare Umanistica, Palazzo Correr, va deveni un loc de reflectie pentru vizitatori. Aici, acestia vor putea sa evalueze relevanta istoriei artei si a vizualitatii. Publicul este invitat sa paseasca in “Smoking Room” – instalatia realizata de Olivia Mihaltianu, ce reprezinta un simulacru al camerei de aur a reginei Maria a Romaniei, folosita de ea ca spatiu de meditatie. Va explora, apoi, lumea iluzorie a emotiilor si a experientelor contrafacute din “Portraying Simulacra”, completand un chestionar de evaluare a gradului de falsificare a propriei vieti, compus de artistii de la Apparatus 22. Vizitatorii vor medita asupra comentariului Karolinei Bregula despre nevoia de a incendia arta veche pentru a face loc celei noi, prin intermediul filmul “Fire-Followers”. In cadrul expozitiei, vor descoperi si animatia lui Adi Matei, “Bird in a Room”, prin intermediul careia artistul suspenda in timp si spatiu o miscare posibila. Vor cerceta modul de operare al imaginatiei in interiorul caselor memoriale printr-o serie de interviuri video, semnate de Irina Botea si Nicu Ilfoveanu. Construita ca un element pseudo-arhitectural, ca un semn al locuirii, instalatia sanitara realizata de Sebastian Moldovan vine sa completeze toata aceasta experienta.

Foto:
1. Apparatus 22 –Portraying Simulacra, 2012 – 2013, object and digital questionnaire. screenshot from questionnaire  ©/ Courtesy Apparatus 22 and KILOBASE BUCHAREST

2.Adi Matei – Bird in a room, 2012, HD video, Blu-ray disk, 26”loop/ 32′. Video still. ©/ Courtesy GalerieKrinzinger, Vienna

PUBLISHED ON 20.05.2013 TAGS:

more in Newsroom