INSPIRATIE

5 trenduri in coafura pentru...

Ce coafuri se poarta in sezonul primavara-vara 2019? Daca ti-ai pus…

RED CARPET

Elle Fanning @ Deschiderea Festivalului...

Elle Fanning si-a facut aparitia la ceremonia de deschidere a Festivalului…

HOT TREND

Ce accesorii pentru par sunt...

Accesoriile pentru par reprezinta o modalitate la indemana de a schimba…

RED CARPET

Tinute spectaculoase de la Met...

Camp: Notes on Fashion este expozitia conceputa, pentru aceasta primavara, de…

TRIED & TESTED

3 produse incluse recent in...

Cand povestesc prietenelor despre anumite produse de ingrijire a tenului pe…

ARTA & DESIGN

CONIFERA, o instalatie printata 3D...

CONIFERA este o instalatie de mari dimensiuni, printata 3D din lemn…

INSPIRATIE

Mici trucuri de mare efect,...

Nu am urmat inca, de la un cap la altul, metoda…

Arta & Design

O micro-gradina intr-o lampa de teracota

Am mai vorbit despre pasiunea mea pentru corpurile de iluminat si pentru plantele de apartament, atat separat, cat si impreuna, atunci cand am aflat despre diferite proiecte de design care imbina ambele componente intr-un singur produs. Un 2 in 1 este si lampa - germinator conceputa de Caterina Vianna si Ferran Gesa, fondatorii Benditas Studio. Numita Brot, ea nu este creata, insa, pentru a gazdui plante strict ornamentale, ci vlastari comestibili, buni de adaugat in salate si nu numai. Mi-i amintesc din diverse retete pe cei de floarea soarelui, ridiche rosie, broccoli sau mazare, insa toate tipurile de vlastari folositi in bucatarie reprezinta o sursa importanta de nutrienti pentru organism. Conform Benditas Studio, "brot" inseamna in catalana "vlastar", iar lumina emanata de lampa din teracota contribuie nu doar la o ambianta placuta in incaperea in care sta suspendata, ci si la buna crestere a semintelor plantate in recipientul din otel inoxidabil, aflat in interior. Pentru cei doi designeri, lampa reprezinta un dialog intre mancare si mobilier, un dialog pe care isi propun sa-l dezvolte in continuare, prin proiectele lor. Deloc intamplator, descrierea activitatii studio-ului lansat de ei, anul acesta, in Barcelona este "furniture for food". In februarie 2019, Br...

Inapoi Inainte
Romania la Bienala de la Venetia

Romania la Bienala de la Venetia

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia” si “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” sunt proiectele artistice care vor reprezenta Romania la Bienala de la Venetia. Desfasurata intre 1 iunie si 24 noiembrie 2013, cea de-a 55-a editie a Expozitiei Internationale de Arta exploreaza conceptul "Il Palazzo Enciclopedico” (The Encyclopedic Palace).

Aceasta idee apartine lui Massimiliano Gioni, directorul Bienalei de anul acesta, care a fost inspirat de visul imposibil al lui Marino Auriti de a crea un muzeu enciclopedic al culturii mondiale. In 1955, Auriti a propus realizarea acestui muzeu la Washington, intr-o structura spatiala cu 136 de etaje, intinsa pe suprafata a 16 blocuri. Planul sau, insa, a ramas nerealizat.

“O retrospectiva imateriala a Bienalei de la Venetia”
Artisti: Alexandra Pirici si Manuel Pelmus
Curator : Raluca Voinea
Coordonator de proiect: Corina Bucea
Comisar: Monica Morariu; Vice-comisar: Alexandru Damian

Realizarea unei retrospective in adevaratul sens al cuvantului pentru un eveniment atat de grandios cum este Bienala de la Venetia reprezinta si ea tot un plan irealizabil. Constienti de acest lucru, Alexandra Pirici si Manuel Pelmus au ales sa acorde acestui concept o noua dimensiune, una imateriala. Prezentat in Pavilionul Romaniei din Giardini della Biennale, proiectul artistilor romani va lua forma unui performance, prin intermediul caruia obiectul devine actiune. Pe parcursul a opt ore, 10 artisti vor reproduce zilnic prin intermediul propriilor corpuri peste 100 de lucrari prezentate de-a lungului timpului in cadrul Bienalei. “Scriem istoria intr-o zi si in fiecare zi”, spune Manuel Pelmus.
Conceptul proiectului s-a conturat ca o critica fata de conservatorismul indelungat al evenimentului si, totodata ca o celebrare a deschiderii pe care acesta o arata fata de experimentele artistice in prezent.

“Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare”
Artisti: Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Karolina Bregula, Adi Matei, Olivia Mihaltianu, Sebastian Moldovan
Curator: Anca Mihulet
Comisar: Monica Morariu, Vice-comisar: Alexandru Damian

In spatele unui eveniment istoric important se ascund detalii minore, ce raman deseori invizibile. Proiectul “Centru de reflectie pentru istorii suspendate. O incercare” isi concentreaza atentia tocmai asupra acelor istorii minore, conturand un raspuns la provocarea lansata de Massimiliano Gioni – aceea de a decontextualiza istoria artei si principiile de prezentare a lucrarilor de arta.

Expozitia prezinta abordarile artistilor romani – Apparatus 22, Irina Botea si Nicu Ilfoveanu, Adi Matei, Olivia Mihaltianu si Sebastian Moldovan –  alaturi de Karolina Bregula, o artista din Polonia. Chiar daca mesajul lor este construit intr-o nota regionala, elementele lui vizuale ajuta publicul sa treaca peste barierele lingvistice si geografice.

Adi Matei – “Bird in a room”

Pe durata Bienalei, “Noua Galerie” a Institutului Roman pentru Cultura si Cercetare Umanistica, Palazzo Correr, va deveni un loc de reflectie pentru vizitatori. Aici, acestia vor putea sa evalueze relevanta istoriei artei si a vizualitatii. Publicul este invitat sa paseasca in “Smoking Room” – instalatia realizata de Olivia Mihaltianu, ce reprezinta un simulacru al camerei de aur a reginei Maria a Romaniei, folosita de ea ca spatiu de meditatie. Va explora, apoi, lumea iluzorie a emotiilor si a experientelor contrafacute din “Portraying Simulacra”, completand un chestionar de evaluare a gradului de falsificare a propriei vieti, compus de artistii de la Apparatus 22. Vizitatorii vor medita asupra comentariului Karolinei Bregula despre nevoia de a incendia arta veche pentru a face loc celei noi, prin intermediul filmul “Fire-Followers”. In cadrul expozitiei, vor descoperi si animatia lui Adi Matei, “Bird in a Room”, prin intermediul careia artistul suspenda in timp si spatiu o miscare posibila. Vor cerceta modul de operare al imaginatiei in interiorul caselor memoriale printr-o serie de interviuri video, semnate de Irina Botea si Nicu Ilfoveanu. Construita ca un element pseudo-arhitectural, ca un semn al locuirii, instalatia sanitara realizata de Sebastian Moldovan vine sa completeze toata aceasta experienta.

Foto:
1. Apparatus 22 –Portraying Simulacra, 2012 – 2013, object and digital questionnaire. screenshot from questionnaire  ©/ Courtesy Apparatus 22 and KILOBASE BUCHAREST

2.Adi Matei – Bird in a room, 2012, HD video, Blu-ray disk, 26”loop/ 32′. Video still. ©/ Courtesy GalerieKrinzinger, Vienna

PUBLISHED ON 20.05.2013

more in Newsroom