FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Pathmakers. O expozitie despre femei in arta si design

Pathmakers. O expozitie despre femei in arta si design

Am descoperit de curand expozitia “Pathmakers: Women in Art, Craft, and Design, Midcentury and Today”. Aceasta este deschisa, pana pe 28 februarie 2016, la National Museum of Women in the Arts din Washington. Mi-a captat atentia initiativa de a explora modalitatile prin care femeile au reusit sa integreze discursurile lor artistice intr-un univers dominat de artisti barbati. Asa cum sugereaza numele, expozitia exploreaza rolul jucat de artistele si designerii femei in formarea curentului modernist in Statele Unite, in anii ‘50. Exponatele prezentate demonstreaza si faptul ca viziunea lor constituie in continuare o puternica sursa de inspiratie.

“Pentru aceste femei din anii 1950 si 1960, arhitectura si designul industrial reprezentau domenii destinate in intregime barbatilor. In acest context, ele au fost nevoite sa isi creeze propriile drumuri profesionale prin intermediul ceramicii, al textilelor si al metalelor. Au gasit libertate de expresie si in domeniul academic, unde ideile lor au inspirat noua generatie. Obiectele conceptuale, manufacturate de ele cu seriozitate, au contribuit la definirea modernismului de la mijlocului secolului trecut, in Statele Unite,” spune Susan Fisher Sterling, directorul National Museum of Women in Arts. “Expozitia evidentiaza totodata si artistele contemporane influentate de acesti trendsetteri – femei care lucreaza astazi la intersectia dintre obiect utilitar si arta conceptuala.”

Expozitia reuneste peste 80 de obiecte de mobilier, ceramica, textile si bijuterie, semnate de artiste considerate vizionare in domeniul lor de activitate: Ruth Asawa, Edith Heath, Sheila Hicks, Karen Karnes. Prin includerea unor artiste care au emigrat in SUA – precum Anni Albers, Maijia Grotell, Rut Bryk, Vuokko Nurmesniemi si Vivianna Torun Bulow-Hube, expozitia ilustreaza si o parte dintre influentele europene asupra acestei miscari.
Iata in continuare o selectie dintre obiectele prezentate!

eva_zeisel_belly_button_5x7_photo_by_brent_brolin
Eva Zeisel (manufacturat de Manifattura Mancioli), Belly Button Room Divider Prototype, 1957; Ceramica si tije metalice, 60 x 36 in.; Cu amabilitatea Eva Zeisel Archive; Fotografie: Brent Brolin

141.95
Eva Zeisel (manufacturat de Hudson Fixtures USA), Resilient Chair, ca. 1948-49; otel tubular cromat si bumbac, 28 1/2 x 26 x 26 1/2 in.; Museum of Modern Art, Gift of the designer, 1995; Fotografie: The Museum of Modern Art / Licensed by SCALA/Art Resource, NY

front_design_axor_waterdream_1_5x7Front, Axor WaterDream/Axor Shower System, 2014; Cupru si alama, aprox. 120 x 240 in.; Instalatie realizata cu sprijinul Hansgrohe/Axor; Fotografie: Alexander Schneider

gabriel_a._maher_de_sign_5x7Gabriel A. Maher, DE___SIGN, 2014; Video: regizat de Gabriel A. Maher si Kimon Kodossos; Actori: Naomi Jansen, Floraine Misslin, Gabriel A. Maher, Olle Lunden; Imagine via Gabriel A. Maher

magdalene_odundo_untitled_10_5x7Magdalene Odundo, Untitled #10, 1995; ceramica, 21 1/4 x 12 x 12 in.; Prin amabilitatea Newark Museum, Purchase 1996, Louis Bamberger Bequest Fund 96.29; Fotografie: Richard Goodbody

1977_2_44 0004 Mary Kretsinger, Sketch in Metal, 1969; argint, alama si opal, 2 5/8 x 2 1/4 x 3/4 in.; Museum of Arts and Design; Cadou oferit de Johnson Wax Company prin intermediul American Craft Council, 1977; Fotografie: John Bigelow Taylor

ruth_asawa_holding_a_form-within-form_sculpture_5x7Ruth Asawa si sculptura “form-within-form”, 1952; 2015 Imogen Cunningham Trust; Fotografie Imogen Cunningham

rut_bryk_untitled_detail_2_5x7Rut Bryk, Untitled (detaliu), ca. 1970s; ceramica, 35 3/8x 23 5/8 in.; Collection Kakkonen; Fotografie: Niclas Warius

vivian_beer_anchored_candy_1_5x7Vivian Beer, Anchored Candy No. 7, 2014; Steel and automotive paint, 80 x 20 x 37 in.; Prin amabilitatea artistei si a Wexler Gallery; Fotografie Alison Swiatocha

095.tifMariska Karasz, Transcendence, 1958; lana, bumbac, matase, Lurex, 59 x 61 1/2 in.; Museum of Arts and Design; Cadou oferit de Rosamond Berg Bassett si Solveig Cox, 1992; Fotografie: Eva Heyd

vivianna_tourn_bulow-hube_bangle_watch_5x7
Vivianna Torun Bulow-Hube (manufactured by Georg Jensen), Vivianna Bangle Watch, 1969; otel inoxidabil, 3 x 1 3/8 in.; Prin amabilitatea lui Georg Jensen

Sursa foto si info: National Museum of Women in the Arts din Washington

PUBLISHED ON 06.11.2015

more in Mood Board