FEMEI CARE NE INSPIRA

Andreea Caranda, a life of...

 Andreea Caranda, producatorul executiv de la “Vorbeste Lumea”, aniverseaza azi, impreuna…

CATWALK

De pe catwalk pe covorul...

Saptamana Modei de la Paris, dedicata colectiilor haute couture toamna-iarna 2025,…

WE LIKE

Iris van Herpen. Designul prinde...

Designul prinde viata, la propriu, in Sympoiesis, colectia Iris van Herpen…

INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

Inspiratie

Elsa Peretti, Tiffany & Co. si bijuteriile de colectie

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala, "The Bone Cuff". O bijuterie statement, care imbraca incheietura mainii, ca un semnal din argint masiv pentru delicatetea feminina. Liza Minnelli, Catherine Deneuve sau Margot Robbie iubesc aceasta bratara. Si noi la fel. Aceasta piesa a fost creata pentru Tiffany la inceputul anilor '70 si a marcat inceputul unei revolutii pentru creatia de bijuterii. In primul rand, a fost remarcata pentru designul foarte simplu si de impact: fara dantelarii sau pietre pretioase, pur si simplu, o sculptura in metal. Ea avea sa ignore orice conventie legata de materialul de bijuterii, intrucat argintul era foarte rar folosit la acel moment. "Stilul e intotdeauna ceva simplu," spunea Peretti, in timp ce reusea sa impuna argintul in lumea bijuteriilor de lux. Creatiile Elsei Peretti au intrat in portofoliul Tiffany & Co. datorita presedintelui de la acea vreme, Walter Hoving, care a cunoscut-o datorita lui Halston, prietenul lor comun. Tanara designer de bijuterii a adus pentru prima data argintul in portofoliul Tiffany, desi ei nu il comercializasera niciodata timp de 25 de ani. "Regulile bunului gust nu au nicio legatura cu pretul", spunea atunci Hoving. "Un articol cu un pret mai mic poate fi la fel de a...

Inapoi Inainte
Pathmakers. O expozitie despre femei in arta si design

Pathmakers. O expozitie despre femei in arta si design

Am descoperit de curand expozitia “Pathmakers: Women in Art, Craft, and Design, Midcentury and Today”. Aceasta este deschisa, pana pe 28 februarie 2016, la National Museum of Women in the Arts din Washington. Mi-a captat atentia initiativa de a explora modalitatile prin care femeile au reusit sa integreze discursurile lor artistice intr-un univers dominat de artisti barbati. Asa cum sugereaza numele, expozitia exploreaza rolul jucat de artistele si designerii femei in formarea curentului modernist in Statele Unite, in anii ‘50. Exponatele prezentate demonstreaza si faptul ca viziunea lor constituie in continuare o puternica sursa de inspiratie.

“Pentru aceste femei din anii 1950 si 1960, arhitectura si designul industrial reprezentau domenii destinate in intregime barbatilor. In acest context, ele au fost nevoite sa isi creeze propriile drumuri profesionale prin intermediul ceramicii, al textilelor si al metalelor. Au gasit libertate de expresie si in domeniul academic, unde ideile lor au inspirat noua generatie. Obiectele conceptuale, manufacturate de ele cu seriozitate, au contribuit la definirea modernismului de la mijlocului secolului trecut, in Statele Unite,” spune Susan Fisher Sterling, directorul National Museum of Women in Arts. “Expozitia evidentiaza totodata si artistele contemporane influentate de acesti trendsetteri – femei care lucreaza astazi la intersectia dintre obiect utilitar si arta conceptuala.”

Expozitia reuneste peste 80 de obiecte de mobilier, ceramica, textile si bijuterie, semnate de artiste considerate vizionare in domeniul lor de activitate: Ruth Asawa, Edith Heath, Sheila Hicks, Karen Karnes. Prin includerea unor artiste care au emigrat in SUA – precum Anni Albers, Maijia Grotell, Rut Bryk, Vuokko Nurmesniemi si Vivianna Torun Bulow-Hube, expozitia ilustreaza si o parte dintre influentele europene asupra acestei miscari.
Iata in continuare o selectie dintre obiectele prezentate!

eva_zeisel_belly_button_5x7_photo_by_brent_brolin
Eva Zeisel (manufacturat de Manifattura Mancioli), Belly Button Room Divider Prototype, 1957; Ceramica si tije metalice, 60 x 36 in.; Cu amabilitatea Eva Zeisel Archive; Fotografie: Brent Brolin

141.95
Eva Zeisel (manufacturat de Hudson Fixtures USA), Resilient Chair, ca. 1948-49; otel tubular cromat si bumbac, 28 1/2 x 26 x 26 1/2 in.; Museum of Modern Art, Gift of the designer, 1995; Fotografie: The Museum of Modern Art / Licensed by SCALA/Art Resource, NY

front_design_axor_waterdream_1_5x7Front, Axor WaterDream/Axor Shower System, 2014; Cupru si alama, aprox. 120 x 240 in.; Instalatie realizata cu sprijinul Hansgrohe/Axor; Fotografie: Alexander Schneider

gabriel_a._maher_de_sign_5x7Gabriel A. Maher, DE___SIGN, 2014; Video: regizat de Gabriel A. Maher si Kimon Kodossos; Actori: Naomi Jansen, Floraine Misslin, Gabriel A. Maher, Olle Lunden; Imagine via Gabriel A. Maher

magdalene_odundo_untitled_10_5x7Magdalene Odundo, Untitled #10, 1995; ceramica, 21 1/4 x 12 x 12 in.; Prin amabilitatea Newark Museum, Purchase 1996, Louis Bamberger Bequest Fund 96.29; Fotografie: Richard Goodbody

1977_2_44 0004 Mary Kretsinger, Sketch in Metal, 1969; argint, alama si opal, 2 5/8 x 2 1/4 x 3/4 in.; Museum of Arts and Design; Cadou oferit de Johnson Wax Company prin intermediul American Craft Council, 1977; Fotografie: John Bigelow Taylor

ruth_asawa_holding_a_form-within-form_sculpture_5x7Ruth Asawa si sculptura “form-within-form”, 1952; 2015 Imogen Cunningham Trust; Fotografie Imogen Cunningham

rut_bryk_untitled_detail_2_5x7Rut Bryk, Untitled (detaliu), ca. 1970s; ceramica, 35 3/8x 23 5/8 in.; Collection Kakkonen; Fotografie: Niclas Warius

vivian_beer_anchored_candy_1_5x7Vivian Beer, Anchored Candy No. 7, 2014; Steel and automotive paint, 80 x 20 x 37 in.; Prin amabilitatea artistei si a Wexler Gallery; Fotografie Alison Swiatocha

095.tifMariska Karasz, Transcendence, 1958; lana, bumbac, matase, Lurex, 59 x 61 1/2 in.; Museum of Arts and Design; Cadou oferit de Rosamond Berg Bassett si Solveig Cox, 1992; Fotografie: Eva Heyd

vivianna_tourn_bulow-hube_bangle_watch_5x7
Vivianna Torun Bulow-Hube (manufactured by Georg Jensen), Vivianna Bangle Watch, 1969; otel inoxidabil, 3 x 1 3/8 in.; Prin amabilitatea lui Georg Jensen

Sursa foto si info: National Museum of Women in the Arts din Washington

PUBLISHED ON 06.11.2015

more in Mood Board