WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

Pasiune pentru cafea & grija pentru comunitate

Cofeels este o cafenea din Cluj deschisa, pe de-o parte, din pasiunea lui Lucian Butnaru pentru cafea si, pe de alta parte, din dorinta lui de a contribui la o crestere a calitatii vietii pentru persoanele cu dizabilitati de vedere. Situata pe strada Gheorghe Sincai 9, Cofeels devine prima cafenea sociala din oras.

Asta inseamna ca, desi cafeneaua este organizata ca un SRL, 90% din profit se duce spre sprijinirea unei cauze sociale. Inspiratia pentru acest concept a venit atat din experienta personala, Lucian Butnaru avand deficiente de vedere, cat si din povestile de viata ale unor prieteni.

“Iubesc cafeaua si consider ca avem nevoie de mai multa educatie in ceea ce inseamna arta de a savura cu adevarat aroma si gustul cafelei (…). Imi doresc sa impartasesc tot ce stiu despre cafea tuturor celor ce doresc sa faca o incursiune in ritualul cafelei. Visul meu este ca fiecare oprire in cafeneaua noastra sa fie o astfel de incursiune. Iar pentru ca viata mea a stat sub semnul discriminarii, din cauza dizabilitatii mele, si am fost martor si la discriminarea celor din jur pentru ca sunt altfel decat ceilalti, mi-am propus sa-mi aduc contributia in a face o mica schimbare in bine la acest capitolul. De exemplu, am un bun prieten nevazator care nu se poate descurca fara ajutorul cainelui ghid, insa acest fapt ii restrictioneaza accesul in unele zone. Am inclus un mesaj atipic pe paharele <<to go>>, ce face referire la un episod trait de prietenul meu. Te astept sa il descoperi!” povesteste fondatorul Cofeels, care isi propune sa acorde, in spatiul in care lucreaza, o grija deosebita publicului format din persoane cu dizabilitati.

Intr-o vitrina a cafenelei, sunt expuse cateva produse care provin de la alte intreprinderi sociale din tara. Cei care trec pragul gasesc acolo cafea de specialitate, lumanari parfumate si obiecte decorative.

Sursa foto si info: Cofeels

PUBLISHED ON 25.06.2021

more in Newsroom