WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Nicoleta Chirica. Despre Iutta si conduri cu dor

Nicoleta Chirica. Despre Iutta si conduri cu dor

In aceasta primavara, brandul Iutta incepe un nou capitol de poveste, intitulat „Conduri cu dor”. Este vorba despre prima lor colectie urbana de incaltaminte, cu un design modern si broderii cu motive traditionale. Cu aceasta ocazie, am invitat-o pe Nicoleta Chirica, designer si fondator Iutta, sa ne vorbeasca despre linia de pantofi, despre conceptul inedit al evenimentului de lansare a acesteia, despre amintiri dragi, provocari si, nu in ultimul rand, despre lucrurile de care i se face dor atunci cand este departe de tara.

Nicoleta Chirica - IuttaPovesteste-mi despre drumul strabatut de la idee pana la concretizarea liniei de pantofi Iutta!
Noua linie de pantofi Iutta a luat nastere ca un raspuns firesc la nevoia de a continua sa readucem autenticul in contemporan si sa reinterpretam traditia. Ea vine totodata si in intampinarea celor care ne urmaresc si care ne-au intrebat mereu pe cand ne vom extinde si in aceasta directie. Astfel, condurii cu dor duc mai departe povestea liniei Dor de romanesc si aduc un suflu nou in zona fashion din Romania. Venim in peisaj cu inovatie, combinatii neconventionale, culoare si cautam sa inspiram un stil aparte, care sa reflecte toate caracteristicile unei personalitati puternice.

dorderomanesc
Care este una dintre cele mai mari provocari cu care te-ai confruntat pe parcursul acestui drum? 
Iutta a fost intotdeauna provocarea de a transforma un vis in realitate. Antreprenoriatul este o realizare in sine, pentru ca a crea un brand si a il creste permanent necesita multe sacrificii si multa determinare. La fel si fiecare colectie careia ii dam viata. De aceasta data, provocarea a fost cu atat mai mare cu cat am iesit din zona obisnuita de confort, am lucrat cu alte feluri de tipare si cu un al tip de design. De asemenea, pe parcursul acestui drum a fost foarte important sa gasim echilibrul perfect dintre confort si eleganta. Pasiunea pe care o avem pentru tot ceea ce facem ne-a ajutat sa trecem peste momentele de cumpana, din tot acest proces rezultand o linie diversa, versatila, presarata cu nuante vibrante.

Cum s-a conturat conceptul evenimentului de lansare a acestei colectii?
Fiecare colectie Iutta spune o poveste si transmite o stare. Prima noastra linie de incaltaminte, conduri cu dor, s-a conturat din culori si texturi inspirate din natura. Pentru a sustine conceptul, am apelat la elemente din universul eminescian, pe care le-am redat cu ajutorul atelierului NO NO NO intr-un concept organic, in care elementul central este mesteacanul. Decorul este practic o continuare naturala a colectiei, un mod de a o pune in valoare si de a da viata basmelor si poeziilor lui Eminescu, pe care le vom si continua prin invitarea participantilor de a-si scrie povestea la masina de scris in cadrul evenimentului.

Afis Padurea de argint FINAL
Cum definesti femeia Iutta?
Femeia Iutta iubeste romanescul in toate formele sale de manifestare, e pasionata de design si de tot ceea ce este autentic. Portretul purtatoarelor de doruri prinde si mai tare contur cu cat interactionam mai mult, de aceea evenimente ca acestea sunt o buna ocazie pentru a le cunoaste. Ne surprinde de fiecare data complexitatea lor, profunzimea emotiilor pe care le poarta in suflet, dar si autenticitatea de care dau dovada atunci cand se deschid si-si marturisesc dorurile.

Care este una dintre cele mai dragi amintiri traite alaturi de brandul fondat de tine?
Iutta are acum aproape doi ani, iar in tot acest timp am strans amintiri, emotii si sentimente care vorbesc despre ce inseamna sa dai viata unei pasiuni, sa crezi in tine si sa ai curaj. Feedback-ul primit de la purtatoarele noastre ne inspira si ne emotioneaza de fiecare data. “Voi, Iutta, ne faceti sa iubim dorul, desi el implica o absenta”sunt cuvintele unei purtatoare Iutta care sintetizeaza viziunea brandului si pe care le purtam de fiecare data in minte.

Cand esti plecata din tara, de ce anume ti se face cel mai dor?
Oricand plec din tara port dorurile alaturi de mine, fiind mereu insotita de o geanta Iutta. Acolo adapostesc cele mai de pret amintiri legate de plaiurile mele natale, de Moldova si de a sa caldura cu care te inunda chiar si numai atunci cand ii rostesti numele.

 www.iutta.ro si Facebook Iutta

Foto: Iutta

PUBLISHED ON 30.03.2015

more in Conversation Marks