WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Maria Lind si Anca Rujoiu, curatoarele Bienalei Art Encounters 2019

Maria Lind si Anca Rujoiu, curatoarele Bienalei Art Encounters 2019

Maria Lind si Anca Rujoiu sunt curatoarele celei de-a treia editii Art Encounters, care va avea loc, intre 20 septembrie si 26 octombrie 2019, la Timisoara. Bienala de anul acesta va cuprinde, pe langa expozitii de arta, si o serie de evenimente transdisciplinare, care se vor desfasura pe un interval mai larg de timp, din aceasta luna pana in septembrie.

“Suntem incantati sa avem doua curatoare remarcabile pentru cea de-a treia editie a bienalei. Asteptam cu nerabdare sa organizam aceasta noua editie, care se bazeaza pe conceptul propus de Maria Lind si Anca Rujoiu, si sa exploram impreuna legaturile neasteptate care se pot crea intre identitatea culturala, institutionala si cea urbana a orasului Timisoara,” declara Ovidiu Sandor, presedintele fundatiei Art Encounters care organizeaza evenimentul.

De-a lungul carierei lor profesionale, Maria Lind si Raluca Rujoiu au acumulat o experienta generoasa in dezvoltarea de expozitii, dar nu numai. Maria Lind este curatoare, teoreticiana si profesoara si traieste la Stockholm si la Berlin. A fost director la Tensta konsthall din Stockholm, intre 2011-2018, director al programului de studii curatoriale de la Colegiul Universitar Bard din New York, intre 2008-2010, si al IASPIS din Stockholm, intre 2005-2007. Din 2002 pana in 2004, Lind a fost directorul Kunstverein Munchen; din 1997 pana in 2001, curator la Moderna Museet din Stockholm; in 1998, co-curator al bienalei nomade Manifesta 2; iar in 2016 directorul artistic al celei de-a 11-a editii a Bienalei Gwangju din Coreea de Sud. Lind a si predat, inca de la inceputul anilor 1990. In 2010, ea a publicat volumul Selected Maria Lind Writing (Sternberg Press) si a coeditat mai multe carti. A fost redactor al volumului Abstraction in 2013, parte din seria “Documents on Contemporary Art”, publicata de MIT si Whitechapel Gallery. Pentru realizarile curatoriale, Maria Lind a fost recompensata, in 2009, cu Premiului Walter Hopps.

Anca Rujoiu este curatoare si editoare si locuieste, la randul ei, in doua tari, Singapore si Romania. A facut parte din echipa fondatoare a Centrului pentru Arta Contemporana din Singapore al Universitatii Tehnice Nanyang (NTU CCA) si a contribuit la realizarea a numeroase expozitii, publicatii si programe ale Centrului, din ipostaza de curatoare si, mai tarziu, de editor-sef (2013-2018). A predat la LASALLE College of the Arts din Singapore si este coeditoare a numeroase carti, printre care Place. Labour. Capital (NTU CCA Singapore si Mousse Publishing, 2018). Din 2010, ea s-a alaturat initiativei curatoriale FormContent. Intre 2012-2013, a fost coordonatoarea seriei de prelegeri “Visual Cultures” de la School of Fine Art, Royal College of Art din Londra. Ea a fost si co-curator al proiectului Collective Fictions, selectat in cadrul programului Nouvelles Vagues (2013), dedicat tinerilor curatori, la Palais de Tokyo.

Situat la intersectia dintre un festival de arta experimentala si o bienala de arta contemporana, evenimentul Art Encounters este axat pe un program de cercetare curatoriala orientata spre mostenirea istorica locala si contextul socio-cultural al Timisoarei. Unul dintre obiectvele cheie ale bienalei din 2019 este acela de a explora cat mai multe fatete ale orasului, prin artisti relevanti si productii de arta importante.

Daca vrei sa afli cateva impresii despre cum a fost editia Art Encounters de acum doi ani, te invitam sa citesti articolul “Viata, mod de intrebuintare”. Titlul cartii lui Georges Perec a fost imprumutat atunci de curatorii Diana Marincu si Ami Barak pentru expozitia centrala, prin care au fost explorate modurile in care artistii contemporani autohtoni si straini se confrunta cu realitatea de zi cu zi.

Corectura 20.01. 2018 –  Maria Lind a fost directoare la Centrul pentru Studii Curatoriale de la Bard College din Annandale-on-Hudson, New York, nu din Berlin (unde se afla unul dintre centrele institutiei), asa cum am mentionat initial in articol.

Foto: Muzeul de Transport Public Corneliu Miklosi in pregatire pentru Bienala Art Encounters 2017, copyright: Fundatia Art Encounters, 2017. Sursa info: Fundatia Art Encounters.
PUBLISHED ON 18.01.2019

more in Newsroom