INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
#LoveBringsLove
Catwalk
Autor: Ioana Lovin

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un omagiu lui Alber Elbaz printr-un show desfasurat marti la Saptamana Modei de la Paris. Faptul ca o colaborare de asemenea anvergura a avut loc spune multe despre ce inseamna Elbaz pentru industria modei si pentru oamenii din ea. #LoveBringsLove este numele proiectului si mantra designerului care s-a stins din viata in primavara, din cauza Covid-19.

Astazi am navigat printre fotografii de la prezentare, printre imagini realizate cu ani in urma si printre interviuri atat de recente, incat pare ireal ca povestea brandului fondat de el, AZ Factory, are acum un capitol in memoria lui.

Pentru mine, Alber Elbaz este designerul inimilor, al siluetelor fluide, al culorii si al elegantei confortabile. Cand am inceput sa lucrez la Petocuri.ro, acum multi ani, Alber Elbaz a fost printre primii designeri datorita carora brandurile aveau un chip… In cazul lui, chipul simpatic al unui om plin de umor, carisma si talent, in memoria mea, aproape mereu imbracat la costum, cu papion si ochelari de vedere cu rame negre. Desi colaborarea lui cu Lanvin s-a incheiat in 2015, si acum numele casei de moda imi vine in minte insotit de contributia lui ca director de creatie.

Dupa o pauza de cinci ani, dragostea pentru moda l-a determinat sa-si doreasca sa creeze din nou. Asa s-a conturat povestea AZ Factory, un brand lansat oficial la inceputul anului. Intr-un interviu realizat anul trecut de Hamish Bowles pentru Vogue, creatorul de moda si-a exprimat dorinta de a demara un proiect care sa creasca treptat, litera cu litera, de la A la Z, asa cum e alfabetul si asa cum incepe si se incheie numele sau.

In aceeasi conversatie, Elbaz a mentionat, printre motivele reintoarcerii, iubirea lui fata de oamenii din moda. Nu a avut decat cuvinte de lauda pentru cei alaturi de care lucreaza. “Iubesc oamenii din moda. Chiar ii iubesc”, spunea el. In lumina show-ului de ieri si nu numai, concluzia e una singura. Dragostea lui a fost impartasita pe deplin.

Pe langa tinuta din deschiderea show-ului, cu emblematica rochie neagra My Body, creata de Elbaz, am ales cateva tinute concepute de directorii de creatie ai caselor de moda care au facut parte din show. Sunt cateva dintre preferate. Urmeaza apoi si cateva tinute din colectia primavara-vara 2022, realizata de echipa de designeri AZ Factory.

AZ Factory – Alber Elbaz / Sursa foto: Hepta.ro

Dries Van Noten / Sursa foto: Hepta.ro

Jean Paul Gaultier / Sursa foto: Hepta.ro

Lanvin – Bruno Sialelli / Sursa foto: Hepta.ro

Hermes – Nadege Vanhee-Cybulski / Sursa foto: Hepta.ro

Dior – Maria Grazia Chiuri / Sursa foto: Hepta.ro

Echipa de designeri AZ Factory / Sursa fotografii: Hepta.ro

Show-ul m-a emotionat pentru ca da, #LoveBringsLove. Daca vrei sa-l urmaresti, in caz ca nu ai facut-o deja, am pus la inceput linkul spre streaming-ul live de pe contul de YouTube AZ Factory. Prezentarea incepe la minutul 32 si cateva secunde.

PUBLISHED ON 07.10.2021

more in Fashion Etc