INSPIRATIE

3 directii de explorat in...

Sansele de a ne schimba la 180 de grade stilul de…

HOT TREND

Jeansii, printre amintiri & tendinte

Jeansi pe corp, lejeri sau foarte largi, jeansi cu talie joasa…

INSPIRATIE

Cum prinde viata designul interior

Plantele in ghiveci dau viata designului interior, la propriu si la…

EDITOR'S CHOICE

Poezie vizuala de purtat

In urma cu ceva timp, am vazut in social media un…

INSPIRATIE

Les levres rouges

Les levres rouges este un proiect semnat de Anamaria Sut, prin…

EDITOR'S CHOICE

Plaje celebre devin diorame in...

Campania Gucci Resort 2022 prezinta o serie de diorame cu destinatii…

BEAUTY

Chanel Paris Paris, the hotel...

VISUAL POSTCARDS BY ANDREEA MACRI / When talking to Vicki about…

Hot Trend

BOTTEGA GREEN

A fost culoarea culturala a anului 2021. Dar, pentru mine, "Bottega green” s-a fixat pentru prima data pe retina drept un trend, dincolo de brand, in momentul in care am vazut proiectul lor supradimensionat de outdoor. Magnific! Care este cea mai mare locatie de outdoor? Cea care se vede de pe Luna! Astfel ca, in luna februarie, au plasat un ad impresionant in verdele specific Bottega, intr-o locatie iconica precum Marele Zid Chinezesc. La fel, “Bottega green” a fost culoarea care a dominat canalele din Marina Bay Sands din Singapore intr-o miscare, cum altfel, daca nu vizibila, pentru a marca celebrarea Noului An Chinezesc. sursa foto / Hepta.ro  Si de atunci, am privit constant prin acest filtru de “Bottega green”, datorita caruia am remarcat instant orice piesa vestimentara in nuanta cu pricina. In 2021 clasica geanta “padded casette” sau discutatele ghete de cauciuc “puddle” au introdus aceasta nuanta vivace in colectia Bottega Veneta. Anul acesta “Bottega green” s-a viralizat, asa ca este prezent in orice propunere de colectie, fie ea semnata de un designer, fie din portofoliul unui brand mass market. Mie mi-a atras atentia clutch- ul YSL “Loulou puffer” in “emerald green”, o bijuterie pentru orice tinuta mai ales de vara si un accent...

Inapoi Inainte
Interviu
Autor: Ioana Lovin

Iza Visoianu & Florian Toma. Snob.

Iza Visoianu si Florian Toma au fondat brandul de accesorii Snob. in 2014. Amandoi au studiat arhitectura, chiar daca la universitati si sectii diferite. Amandoi au schimbat traiectoria carierei spre design, chiar daca ea a ales bijuteria, iar el – gentile din piele. Pasiunea comuna pentru accesorii a creat oportunitatea sa se intalneasca si, mai tarziu, sa construiasca un brand care aduce impreuna viziunile lor creative. In doi, greutatile se impart si fortele se aduna este o expresie care functioneaza pentru ei. Astazi, Snob. este un nume cunoscut si apreciat in industrie, despre care va invit sa aflati mai multe in continuare.


Designerii Snob. la targul Pure London

Snob. aduce sub umbrela aceluiasi brand bijuterii de autor si genti. Cum ati ajuns la aceasta formula?

Iza: Noi ne-am cunoscut la targuri. Florian facea de ceva vreme genti, eu faceam bijuterii. Apoi, am decis sa inchiriem impreuna un spatiu in care sa ne mutam atelierele de acasa. La atelier, ne-am cunoscut mai bine, am inceput sa mergem la targuri impreuna si, fara sa ne dam seama, am devenit un cuplu. A venit natural decizia de a ne uni fortele sub acelasi brand, ambii faceam accesorii si aveam cam acelasi stil si aceleasi aspiratii.

Florian: La targuri ai contact cu tot ceea ce inseamna aceasta industrie, clienti, colegi, presa, oameni avizati etc. Asta ne-a ajutat sa ne analizam mai bine din exterior, sa intelegem unde facem bine si unde mai avem de progresat. La un moment dat, am constientizat toate lipsurile pe care le aveau brandurile noastre la acel moment si am simtit nevoia de o schimbare. Asa ca ne-am dat seama ca cel mai eficient este sa o luam de la zero, cu un brand nou, in care sa includem munca amandurora.

Care sunt atuurile deciziei de a dezvolta un brand in doi?

Florian: In primul rand este foarte riscant sa faci asta daca la nivel personal nu exista o relatie foarte stransa si foarte “sanatoasa”. Noi am decis sa lucram impreuna in momentul in care ne-am cunoscut destul de bine, am prins multa incredere unul in celalalt si am construit o relatie bazata pe respect. Asta ne-a permis sa crestem si sa avem doar avantaje din aceasta colaborare.

Iza: In primul rand, fiind doi, se impart greutatile in timp ce fortele se aduna. Noi am inteles si acceptat faptul ca suntem diferiti, cu experiente, talente si calitati diferite. Cand avem o problema, o rezolva cel care se pricepe mai bine, iar celalalt il ajuta si, in acelasi timp, invata. Asta ne-a ajutat sa fim mai eficienti.


Bijuterii din colectia “Expression”

Ce v-a atras spre designul de accesorii?

Iza: Eu am studiat arhitectura, dar in timpul facultatii mi-am dat seama ca imi doresc o activitate cat mai independenta si in care sa pot face ceva cu mainile mele, ceva practic, nu doar pe hartie, asa ca am dezvoltat ceea ce faceam de cand eram copil. De mica faceam haine pentru papusi sau bijuterii din margele si tot felul de obiecte.

Florian: Eu tot la facultatea de arhitectura am studiat, la Torino, dar la sectia de design grafic. Si la mine procesul a fost acelasi: mi-am dat seama ca nu o sa fiu multumit cu un job in grafica si publicitate si ca vreau sa fac ceva mai personal, in care sa-mi exploatez adevaratele pasiuni. De mic am fost fascinat de masina de cusut a bunicii si cred ca pe la 5-6 ani mi-am cusut de mana primul portofel din resturile de materiale gasite prin casa. La liceu imi modificam singur hainele si, in timpul facultatii, am avut un brand de tricouri. De multe ori ma urcam in tren si petreceam cate o zi intreaga la Milano, pe via Montenapoleone, unde luam la rand toate magazinele marilor designeri, pur si simplu ca sa ma inspir si asa am fost cucerit de obiectele din piele, de perfectiunea lor.


Rucsac din colectia “All Black”

Daca ma gandesc la materialele din care sunt realizate bijuteriile sau la tehnica origami folosita in construirea unor genti, contrastele devin un concept emblematic pentru brandul vostru. Cum definiti estetica Snob.?

Florian: Contraste coerente as spune eu. Singura regula pe care o respectam atunci cand cream este cea a propriului nostru gust in design. Asta aduce o coerenta stilistica intre obiectele create, dar si o libertate care ne permite sa exploram zone destul de contrastante. In viitor este posibil chiar sa iesim din aria de accesorii si sa ne punem amprenta pe obiecte de mobilier, papetarie sau chiar jucarii.

Iza: Chiar daca realizam obiecte destul de diferite intre ele, exista elemente care se regasesc in fiecare dintre ele: atentie la detalii, minimalism si, in acelasi timp, practicitate si ergonomie. In general incercam sa realizam obiecte cu design deosebit, dar in acelasi timp “timeless”.

Alegerea numelui a fost un proces simplu sau, mai degraba, rezultatul unor cautari? Cum s-a intamplat?

Florian: Eu am ales numele si am realizat logo-ul. Pot zice ca facultatea de design grafic aici a fost utila. A fost un proces destul de rapid si tehnic. Am cautat o denumire dintr-un singur cuvant, scurt, international si puternic, dar nu grandios, maiestuos sau impunator, ci mai degraba avand o usoara tenta negativa, ironica.

Prin piesele voastre, atribuiti noi semnificatii cuvantului “snob”, fata de cea pe care o gasim in DEX. Ce inseamna pentru voi?

Florian: La targuri, imi place sa analizez reactiile clientilor care inca nu ne cunosc: se uita la produse, apoi vad numele, apoi – o mica pauza! Aceasta mica pauza este ceea ce am cautat cand am ales acest nume. Cred ca gandurile contrastante de care sunt loviti in acea pauza de o secunda ne ajuta sa ramanem mai usor in memoria lor.

Cuvantul snob are o origine incerta si mai multe conotatii. In Romania, este raspandita cea mai negativa dintre ele, dar aceasta nu se regaseste in produsele noastre care nu sunt nici opulente, nici sclipitoare, nici mega-branduite. Dar snob, pe langa “auto-pretins superior” inseamna si “pretentios” asa ca, daca un “food snob” sau un “music snob” este pretentios si are gusturi fine, cand vine vorba de mancare sau muzica, asa si un “fashion snob”, in conceptia noastra, este un iubitor foarte selectiv de moda, care de obicei cauta calitate si bun gust, indiferent de ceea ce spun trendurile.


Bijuterie din colectia “Organic”

Ce rol au tendintele in procesul vostru de creatie?

Iza: Suntem atenti la ceea ce se intampla in jurul nostru, dar ramanem intotdeauna independenti de trenduri si fideli propriilor noastre convingeri. Incercam sa selectam anumite elemente din noile trenduri, cele care ni se par logice, cele care ne uimesc placut si care bineinteles sunt coerente cu viziunea noastra.

Florian: Exista trenduri care se nasc din nevoile clientilor finali si trenduri impuse de interesele industriei. Primele sunt demne de atentie.

Pe 11 si pe 12 noiembrie, participati la targul V for Vintage #19 de la Grand Hotel du Boulevard. Ce colectii expuneti la targ si care este povestea din spatele acestora?

Iza: Eu voi expune cele mai noi colectii, “Expression”, care este un manifest pentru comunicarea directa face-to-face versus comunicare prin mesaje pe smartphone si “Organic”, o colectie care imprumuta putin din frumusetea elementelor organice ale naturii.

Florian: Pe langa deja clasicele modele “Origami” si “Pillow Box”, voi expune “All Black” o colectie in care se regasesc elemente sport-chic cu aer minimalist si “Timeless” colectie in care am incercat sa concentrez toate elementele marochinariei de lux, materiale de calitate, finisaje impecabile si design rafinat.


Bijuterie din colectia “Expression”

Geanta Logo Shopper din colectia “All Black”

Cand sunteti in cautare de idei, la ce surse de inspiratie apelati?

Iza: De obicei, nu cautam ideile, cautam momente care ne ofera idei. Cand timpul ne permite, alegem sa mergem in vacante, ori in locuri foarte linistite la tara, ori in mari orase aglomerate. Ambele sunt surse de inspiratie.

Ce planuri aveti pentru Snob. in viitorul apropiat?

Florian: Recent am deschis primul nostru showroom pe care clientii il pot vizita cu programare si, in curand, vom lansa site-ul si magazinul online la care lucram de ceva timp si care este aproape gata. Apoi, avem de gand sa incepem cateva colaborari cu diversi colegi pe care i-am cunoscut la targuri si carora le apreciem si respectam munca si cu care ne dorim sa realizam produse pe care isi vor pune amprenta atat ei cat si noi.

Urmareste activitatea Snob. in online pe snobdot.com,pe Instagram sau pe Facebook.

Foto: Snob. (arhiva personala)

PUBLISHED ON 08.11.2017

more in Conversation Marks