HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Iutta – Colectia de genti ‘Dor de romanesc’

Iutta – Colectia de genti ‘Dor de romanesc’

Inspirata de simboluri si elemente din arhitectura veche, din straiele populare, din picturi sau sculpturi traditionale, designerul Nicoleta Chirica de la Iutta a creat colectia de genti 'Dor de romanesc', alaturi de La Blouse Roumaine. Cele 11 piese realizate pana acum sunt imprimate cu motive traditionale, reprezentative pentru sase regiuni istorice: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia si Moldova.

“Este o idee la care lucram de foarte mult timp si care a luat nastere din simplul motiv ca avem regiuni puternice din punct de vedere cultural si spiritual, care merita redate si, mai ales, purtate. Prin noua colectie Iutta, dorim sa readucem atmosfera zonei de care ne simtim cel mai legati. Purtand fiecare geanta in parte, purtam, de fapt, dorul pentru regiunea pe care aceasta o simbolizeaza. Conceptul colectiei, care se reflecta fidel si in miza campaniei, a fost construit si gandit pentru a valorifica sentimentele de dor, dovada a atasamentului puternic fata de specificul romanesc”, povesteste Nicoleta Chirica, designer si fondator Iutta.


Pentru a alege cele mai potrivite modele, ea a colaborat cu Ioana Corduneanu, de la Semne Cusute , dar si cu Muzeul National de Etnografie si Istorie Naturala din Chisinau, care a sustinut si a incurajat noua colectie Iutta, dandu-si acordul pentru utilizarea semnelor traditionale ce au inspirat designul Dorului de romanesc.

Campania Dor de romanesc este realizata prin asociere cu La Blouse Roumaine, o comunitate recunoscuta pentru implicarea sustinuta in promovarea valorilor romanesti la nivel international. Andreea Tanasescu, fondator La Blouse Roumaine, declara ca: “Am acceptat cu mare bucurie si entuziasm invitatia echipei Iutta de a participa la campania Dor de romanesc. Pe 24 iunie 2013, din dor de romanesc, s-a nascut Ziua Universala a Iei. Acum, impreuna cu Iutta, vom continua povestea semnelor cusute pe ii printr-o incursiune in lumea fascinanta a sentimentului minunat nascut doar in limba romana: dorul. Designul inspirat din traditia noastra cunoaste o renastere indiscutabila, constiintele s-au trezit, iar Iutta, prin creatiile sale, exprima cat se poate de bine aceasta adevarata miscare culturala. Comunitatea La Blouse Roumaine sprijina si sustine creativitatea romaneasca, designul si produsele Made in Romania.”


Iutta este un atelier de creatie pentru care traditia si cultura pur romaneasca reprezinta o sursa de inspiratie continua. Cu Dor de romanesc, se surprinde esenta folclorului prin prelucrarea produselor de marochinarie in forme de expresie actuale. Colectia urmeaza sa se extinda pe parcurs cu noi modele de genti, realizate din material textil si piele naturala. Intreaga colectie este disponibila pe www.iutta.ro

Foto si info via Iutta

PUBLISHED ON 26.08.2013

more in Newsroom