WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Iutta – Colectia de genti ‘Dor de romanesc’

Iutta – Colectia de genti ‘Dor de romanesc’

Inspirata de simboluri si elemente din arhitectura veche, din straiele populare, din picturi sau sculpturi traditionale, designerul Nicoleta Chirica de la Iutta a creat colectia de genti 'Dor de romanesc', alaturi de La Blouse Roumaine. Cele 11 piese realizate pana acum sunt imprimate cu motive traditionale, reprezentative pentru sase regiuni istorice: Transilvania, Oltenia, Muntenia, Bucovina, Basarabia si Moldova.

“Este o idee la care lucram de foarte mult timp si care a luat nastere din simplul motiv ca avem regiuni puternice din punct de vedere cultural si spiritual, care merita redate si, mai ales, purtate. Prin noua colectie Iutta, dorim sa readucem atmosfera zonei de care ne simtim cel mai legati. Purtand fiecare geanta in parte, purtam, de fapt, dorul pentru regiunea pe care aceasta o simbolizeaza. Conceptul colectiei, care se reflecta fidel si in miza campaniei, a fost construit si gandit pentru a valorifica sentimentele de dor, dovada a atasamentului puternic fata de specificul romanesc”, povesteste Nicoleta Chirica, designer si fondator Iutta.


Pentru a alege cele mai potrivite modele, ea a colaborat cu Ioana Corduneanu, de la Semne Cusute , dar si cu Muzeul National de Etnografie si Istorie Naturala din Chisinau, care a sustinut si a incurajat noua colectie Iutta, dandu-si acordul pentru utilizarea semnelor traditionale ce au inspirat designul Dorului de romanesc.

Campania Dor de romanesc este realizata prin asociere cu La Blouse Roumaine, o comunitate recunoscuta pentru implicarea sustinuta in promovarea valorilor romanesti la nivel international. Andreea Tanasescu, fondator La Blouse Roumaine, declara ca: “Am acceptat cu mare bucurie si entuziasm invitatia echipei Iutta de a participa la campania Dor de romanesc. Pe 24 iunie 2013, din dor de romanesc, s-a nascut Ziua Universala a Iei. Acum, impreuna cu Iutta, vom continua povestea semnelor cusute pe ii printr-o incursiune in lumea fascinanta a sentimentului minunat nascut doar in limba romana: dorul. Designul inspirat din traditia noastra cunoaste o renastere indiscutabila, constiintele s-au trezit, iar Iutta, prin creatiile sale, exprima cat se poate de bine aceasta adevarata miscare culturala. Comunitatea La Blouse Roumaine sprijina si sustine creativitatea romaneasca, designul si produsele Made in Romania.”


Iutta este un atelier de creatie pentru care traditia si cultura pur romaneasca reprezinta o sursa de inspiratie continua. Cu Dor de romanesc, se surprinde esenta folclorului prin prelucrarea produselor de marochinarie in forme de expresie actuale. Colectia urmeaza sa se extinda pe parcurs cu noi modele de genti, realizate din material textil si piele naturala. Intreaga colectie este disponibila pe www.iutta.ro

Foto si info via Iutta

PUBLISHED ON 26.08.2013

more in Newsroom