AMINTIRI

Sibiul vazut prin ochii prietenelor

Ma gandeam, de curand, ca anii traiti la Bucuresti au ajuns…

ARTA & DESIGN

Cu si despre plastic. Perspective...

Pentru a vorbi despre viitorul designului, trebuie sa vorbim despre sustenabilitate,…

COLAJ DE RECOMANDARI

Ceva de vazut, ceva de...

Timid, am inceput sa reiau din lucrurile care imi faceau placere,…

ARTA & DESIGN

Aspecte ale designului: Memphis Milano...

Anthony Vaccarello, directorul de creatie al casei de moda Saint Laurent,…

TRIED & TESTED

Un anticearcan, un deodorant &...

In industria frumusetii, totul e in schimbare. Apar mereu produse noi,…

EDITOR'S CHOICE

Simboluri celeste pe esarfe din...

Soarele, simbol al vietii, al fortei si al energiei, luna, simbol…

INSPIRATIE

Looking On The Sunnies Side...

Designerii contureaza in cateva linii clare trendurile in materie de ochelari…

Editor's Choice

Simboluri celeste pe esarfe din matase

Soarele, simbol al vietii, al fortei si al energiei, luna, simbol al feminitatii, al ritmului vietii si al eternitatii, si stelele, simbol al frumusetii, al bunatatii si al energiei pozitive, au inspirat colectia-capsula de esarfe din matase, realizata de Bon Bijou. Aceasta poarta numele A Sense of Freedom si cuprinde trei modele in care simbolurile celeste sunt desenate si asezate in compozitii pastelate. Fiecare imagine e insotita de un text in franceza. Le Soleil te va bien. / C'est juste une phase. / Tout astre visible, excepte le Soleil et la Lune; point brillant dans le ciel, la nuit. Imi imaginez esarfele purtate la gat, pe cap, pe umeri sau ca top improvizat, intr-o zi petrecuta pe malul marii. Esarfa mea preferata este cea inspirata de soare. Imi plac designul predominat de culori calde si mesajul optimist, imprimat pe matase. Dincolo de aceste detalii, nu pot sa nu ma gandesc la importanta pe care o are soarele pentru starea mea de spirit. Se poate sa ma faca sa-mi incretesc fruntea cand lumina lui e prea puternica, dar tot el imi descreteste de multe ori mintea.:) Colectia-capsula este realizata de echipa Bon Bijou, de la schita si pana la ultimele detalii, prin procesul de creatie consacrat: Step I: envision / Step II: explore / Step III: do the work /Ste...

Inapoi Inainte
Iris van Herpen: Transforming Fashion

Iris van Herpen: Transforming Fashion

Creatiile lui Iris van Herpen exploreaza zona de interferenta dintre moda, arta si tehnologie. Sunt construite din materiale cu forme inspirate parca dintr-o alta lume, pe care designerul olandez le obtine adesea prin intermediul print-ului 3D. Aspectul lor surprinzator le transforma mai degraba in sculpturi purtabile decat in piese vestimentare, iar show-urile in care sunt prezentate devin mai degraba expozitii efemere.

expozitie-iris-van-herpen_transforming-fashion_tehnologie-si-inovatie-in-moda-1

Hybrid Holism, Rochie, Iulie 2012
Dungi metalice, tule si bumbac / Din colectia designerului
Fotografie: Bart Oomes, No 6 Studios

Nu am avut ocazia de a le vedea live (inca), dar imi imaginez o experienta super-captivanta, cu atat mai mult cu cat creatiile ei m-au cucerit instant si de la distanta impusa de ecranul monitorului sau al telefonului mobil. Cel mai recent pas virtual in universul ei creativ l-am facut, de curand, cand am aflat despre expozitia mai putin efemera, gazduita de Grand Rapids Art Museum (GRAM) din Michigan, pana pe 15 ianuarie 2017. Intitulata “Iris van Herpen: Transforming Fashion”, aceasta reuneste 45 de tinute haute couture si pantofi din colectiile realizate de designer intre anii 2008 si 2015. Pe o parte dintre ele le putem vedea aici, in fotografii. Pentru vizitatori, experienta vizuala bogata a expozitiei este dublata de cea tactila. Alaturi de exponatele mentionate, sunt prezentate si cateva dintre materialele inovatoare concepute de designer, pe care publicul are oportunitatea de a le atinge. Acestea includ un material translucid din otel inoxidabil si unul construit din spitele unor umbrele pentru copii.

magnetic-motion-dress_expozitie-iris-van-herpen_transforming-fashion_tehnologie-si-inovatie-in-moda
Magnetic Motion, Rochie, Septembrie 2014
Polimer transparent printat 3D, stereolitografiere cu rasina / High Museum of Art
Fotografie: Bart Oomes, No 6 Studios

hacking-infinity-shoes_expozitie-iris-van-herpen_transforming-fashion_tehnologie-si-inovatie-in-moda

Hacking Infinity, Pantofi, 2015
In colaborare cu Noritaka Tatehana si 3D Systems / Realizati din piele, fotopolimer printat 3D si prin stereolitografiere cu rasina / Parte din colectia designerului
Fotografie: NORITAKA TATEHANA
biopiracy-dress_expozitie-iris-van-herpen_transforming-fashion_tehnologie-si-inovatie-in-moda
Biopiracy, Rochie, Martie 2014
3D printed TPU 92A-1, strat de silicon / Colaborare cu Julia Koerner si Materialise /Parte din colectia Phoenix Museum of Art, oferita de Arizona Costume Institute
Fotografie: Bart Oomes, No 6 Studios

“Iris continua sa redefineasca moda si locul pe care aceasta il are in lumea artei”, spune Dana Friis-Hanse, director si CEO GRAM. “La fel ca majoritatea artistilor, ea continua sa experimenteze si sa testeze idei noi pentru a realiza propria viziune artistica, fie ca este vorba de capturarea miscarii apei sau de vizualizarea undelor sonore.”

Pentru van Herpen, balanta dintre functionalitate si exprimare artistica inclina spre cea de-a doua componenta. Desi apeleaza la tehnologii inovatoare, lucrul realizat de mana reprezinta un reper cheie in demersul ei. “Creatiile lui Iris au fost descrise ca fiind de o <frumusete sublima>. Ea realizeaza acest lucru prin imbinarea dintre design, tehnologie, moda si stiinta, intr-o maniera ce pare a fi aproape fara efort, dar care ramane adanc inradacinata in mestesugul traditional,” declara Ron Platt, chief curator la GRAM.

Nascuta in 1984 in Wamel, un mic oras din Olanda, van Herpen a lansat prima ei colectie in 2007. Se intampla la scurt timp dupa ce a absolvit studiile la ArtEZ Institute of the Arts. Cinci ani mai tarziu, designerul a devenit membru al Camerei Sindicale de Haute Couture, iar de atunci creatiile ei sunt o prezenta constanta pe podiumurile de la Paris.

“Regulile obisnuite nu se aplica…” – asa incepe descrierea universului conturat de Iris van Herpen pe site-ul ei oficial. Desi precizeaza despre ce nu este moda ei, cuvintele evidentiaza foarte bine si despre ce este: despre libertatea de a experimenta.

voltage-dress_expozitie-iris-van-herpen_transforming-fashion_tehnologie-si-inovatie-in-moda
Voltage, Rochie, Ianuarie 2013
In colaborare cu Philip Beesley / Laser cut 3D polyester film lace, micro fiber / Din colectia designerului
Fotografie: Bart Oomes, No 6 Studios

expozitie-iris-van-herpen_transforming-fashion_tehnologie-si-inovatie-in-moda

Hybrid Holism, Rochie, Iulie 2012
Polimer printat 3D / In colaborare cu Julia Koerner si Materialise /High Museum of Art, cu sprijinul prietenilor lui Iris van Herpen, 2015.170
Fotografie: Bart Oomes, No 6 Studios
radiation-invasion-dress_expozitie-iris-van-herpen_transforming-fashion_tehnologie-si-inovatie-in-modaRadiation Invasion, Rochie, Septembrie 2009
Piele artificiala, foita de aur, bumbac, tul / Groninger Museum, 2012.0201
Fotografie: Bart Oomes, No 6 Studios
 chemical-crows-dress_expozitie-iris-van-herpen_transforming-fashion_tehnologie-si-inovatie-in-modaChemical Crows, Rochie si guler, Ianuarie 2008
Spite de umbrela pentru copii si piele / Groninger Museum, 2012.0192.a-b
Fotografie: Bart Oomes, No 6 Studios
capriole-ensemble_expozitie-iris-van-herpen_transforming-fashion_tehnologie-si-inovatie-in-modaCapriole, tinuta, Iulie 2011
In colaborare cu Isaie Bloch si Materialise / Piesa printata 3D din poliamida /Groninger Museum, 2012.0209
Fotografie: Bart Oomes, No 6 Studios

Gasesti mai multe informatii despre expozitiile si proiectele GRAM pe site-ul artmuseumgr.org.

Sursa imaginii principale:
Refinery Smoke, Rochie, Iulie 2008 / tesatura metalica, piele si bumbac /Groninger Museum, 2012.0196 / Fotografie: Bart Oomes, No 6 Studios
PUBLISHED ON 16.11.2016

more in Fashion Etc