HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Interviu cu MIRELA BUCOVICEAN. Despre Molecule F si Business PR

Interviu cu MIRELA BUCOVICEAN. Despre Molecule F si Business PR

In 2010, Mirela Bucovicean fonda Molecule F, prima platforma de promovare si vanzare a creatiilor designerilor romani, care urma sa castige statutul de proiect de succes inca de la prima aniversare. Astazi, Molecule F este considerat un etalon in industria modei autohtone, iar povestea brandului se imbogateste constant cu noi capitole, unul dintre ele fiind dedicat PR-ului. Experienta profesionala a Mirelei Bucovicean reuneste, in cei peste 20 de ani de activitate, 9 industrii diferite si o transforma pe fondatoarea Molecule F in alegerea fireasca a celor de la Naked PR de a fi profesorul workshopului lor de Business PR. Aceasta colaborare reprezinta unul dintre cele mai recente proiecte in care s-a implicat Mirela Bucovicean si momentul oportun pentru 'pay it forward'.

In 2014, Molecule F implineste 4 ani. Cum a fost drumul parcurs in acesti ani fata de cel pe care ti l-ai imaginat la inceput?
Mirela Bucovicean (M.B.): Spectaculos! Si o surpriza placuta sustinuta de catre designeri, de cei implicati in industria modei si de apreciarea celor care stiu de noi, cu care ne intersectam initial in calitate de clienti si cu care devenim prieteni in timp. Molecule F a ajuns o mare familie, o responsabilitate, un scop in viata. Promovarea valorilor romanesti este un obiectiv personal si doresc sa-l extind, facand cunoscute in toate mediile valorile romanesti. Desigur ca as putea vorbi despre greutatile de a fi pionier, de a crea un sistem functional, de a educa artistul in spiritul economic, dar toate aceste lucruri sunt infime in comparatie cu ceea cea reprezinta Molecule F dupa 4 ani: un etalon al modei romanesti. Este o mare realizare pentru noi sa fim “vocea relevanta” din industria modei si o onoare pe care o pretuim.

Care a fost una dintre cele mai mari provocari cu care te-ai confruntat pe plan profesional? Cum ai depasit-o?
M.B.:Lectia cea mai dura pe care am primit-o si invatat-o pe propria piele a fost aceea de a nu ma atasa de business-uri. Este o provocare sa te poti detasa de ceea ce ai creat si dezvoltat pana la un punct, dar un om de business trebuie sa-si pastreze mereu mintea limpede, sa primeze rationalul si sa actioneze in consecinta.

Dar una dintre cele mai frumoase amintiri?
M.B.:Fiecare moment in care un designer ne multumeste pentru ce facem sau cand un client ne scrie cat de incantat este de Molecule F, pentru noi, este o bucurie reala. Dar unul dintre momentele frumoase care mi-au venit imediat in minte este aniversarea de 1 an Molecule F, cand alaturi de Ovidiu Buta am multumit invitatilor, nu mai putin de 800  de oameni, pentru ca ne sustin, pentru ca nu am fi ceea ce suntem fara ei, pentru ca ne motiveaza sa mergem mai departe.

Cum ai descrie universul Molecule F astazi?
M.B.:Complex. Molecule F este mai mult decat un magazine online. Este o platforma care selecteaza, promoveaza si vinde cei mai buni designeri romani, atat in online cat si in offline. Molecule F este consultant pentru acestia, strateg, agent, PR si prieten. Pentru ca am facut treaba cu propriul brand, clienti externi ne-au contactat si asa am devenit agentie de PR pentru branduri care ne plac. As aminti cateva dintre ele pentru care am lucrat sau avem contracte in desfasurare: Campari, Intel, sunglasscurator.com, Address Concept Store.

Ai acceptat invitatia de a deveni profesorul workshop-ului de Business PR, organizat de Naked PR. Cum a fost experienta primei editii si ce asteptari ai de la cea care va urma in aceasta primavara?
M.B.:Invitatia de la Naked PR a venit la momentul oportun, un moment in care m-am simtit pregatita sa impartasesc din experienta acumulata in 23 de ani de experienta. Mi-am dorit sa fac parte din acest proiect pentru ca este foarte bine construit, bine ancorat in realitatea cotidiana, iar trainerii sunt oameni care vorbesc din propria experienta in domeniul pentru care predau si nu teoreticieni. Foarte importante pentru prima editie de Business PR au fost calitatea umana si pregatirea profesionala a cursantilor. Am avut sansa sa lucrez cu o grupa care avea deja, in mare parte, experienta in business sau comunicare. Faptul ca asteptarile lor au fost ridicate nu a facut decat sa ma motiveze sa am un curs intens, cu informatie actuala si pertinenta, predat intr-un ritm alert. Organizatorii Naked PR au dat dovada de profesionalism si m-a coplesit atentia lor pentru detalii si dedicarea cu care s-au implicat in acest proiect. Ma astept ca si in acest sezon sa avem o serie de cursanti destepti, curiosi, activi si cu dorinta de success. Am crezut de la bun inceput in Naked PR si sunt onorata ca fac parte din echipa si in acest sezon.

Caror persoane li se adreseaza acest workshop?
M.B.
:Este un curs pentru cei care vor sa afle din practica ce pasi trebuie urmati pentru succesul unui business. Este un curs in care punem mai mult accent pe comunicarea business-ului decat pe cifre. Este un curs pentru cei care vor ceva mai mult decat pot afla dintr-o carte, avand ocazia sa se intalneasca cu invitatii mei, persoane marcante din business, PR, jurnalism.

Care sunt cele mai importante elemente care conduc spre succesul  unei afaceri?
M.B.:Viziune, determinare, atitudine, adaptare la realitatea pietii.

Top 3 carti pe care le recomanzi cursantilor tai:
M.B.:Lebada Neagra – Nasshim Nicholas Taleb. Pentru ca ne arata o alta perspectiva asupra lucrurilor, un mod de gandire diferit decat tiparele cu care am fost invatati, totul intr-o exprimare cu accente sociale si implicatii economice.

Born on a Blue Day – Daniel Tammet. Pentru ca in cele 360 de grade ale unui cerc fiecare poate vedea altceva din ughiul sau. Cercul e acelasi, perspectiva se schimba.

In loc de carte, un film: La grande belezza. Pentru ca este unul dintre cele mai bune filme pe care le-am vazut in ultimii ani, pentru ca are simtire, creativitate, filozofie, arta si frumos, realitate. Pentru ca pentru a putea vedea cu acuratete realitatea unori este nevoie sa ne indepartam de ea.

Ce proiecte mai pregatesti pentru viitorul apropiat?
M.B.:Alaturi de echipa de la Molecule F muncesc mult pe mai multe planuri care tin atat de dezvoltarea acestei platforme, cat si de partea de dezvoltare a Molecule PR ca agentie de strategie, dezvoltare si comunicare a brandurilor. Avem cateva proiecte punctuale in desfasurare, dar pentru ca sunt superstitioasa in a le discuta inainte de implementarea lor, voi vorbi despe ele cand vor fi vizibile. Particip la diferite conferinte in calitate de speaker, acolo unde cred ca pot aduce un plus de valoare prin impartasirea experientei. Am avut sansa sa invat de-a lungul timpului de la oameni remarcabili, mi s-a acordat credit pentru fiecare actiune pe care am intreprins-o, am fost sustinuta de catre partenerii de afaceri, colegi, prieteni, familie.  Este momentul pentru “pay it forward”!

descopera mai multe despre workshopurile NAKED PR

Foto: Oltin Dogaru via Naked PR

PUBLISHED ON 11.03.2014

more in Conversation Marks