INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

Marina Moldovan si Ioana Dumitrescu. 109.

Fiecare colectie 109 devine o invitatie intr-un univers conturat printr-un design elaborat, cu detalii indraznete si imprimeuri originale. Am descoperit brandul in 2011, odata cu lansarea Thanato Turism, o serie de tricouri imprimate cu vederi romanesti. De atunci, calatoria propusa de Marina Moldovan si Ioana Dumitrescu, duo-ul creativ de la 109, ma poarta prin cele mai neasteptate destinatii. Cea mai recenta, Delikatesssen, prezinta opulenta formelor si bogatia de culori care definesc viata subacvatica. Despre surse de inspiratie, momente importante, filme preferate si piese muzicale ascultate pe repeat, te invit sa afli in interviul ce urmeaza.

Cum a inceput povestea 109?
Marina: Totul a inceput la finalul anului 2009, cand eu si Ioana ne-am intalnit; veneam din zone profesionale destul de diferite, insa complementare, si ne-am dat seama destul de repede ca pregatirea mea de designer impreuna cu experienta Ioanei in promovare si retail, puse laolalta, sunt exact ceea ce ne trebuie pentru a construi impreuna un brand vestimentar.

Exista un moment care a marcat intr-un mod definitoriu ceea ce inseamna astazi 109?
Ioana: Din clipa in care ne-am decis sa facem saltul de la un brand care isi desfasoara activitatea doar pe plan local la unul care o face la nivel international, parcursul nostru s-a schimbat. Am fost confruntate cu decizii noi si a trebuit sa actionam destul de rapid, sa construim si sa ne adaptam din mers si sa o facem constient si responsabil. Tot acest demers a ordonat foarte mult felul in care ne desfasuram activitatea, desi uneori pare foarte haotic atunci cand se apropie termenul limita de predare a unei noi colectii.

Cand vine vorba de inspiratie, care sunt sursele la care apelati cel mai des?
Marina
: Inspiratia vine de multe ori din informatiile cotidiene pe care le absorb, ca mai apoi sa le filtrez si sa le traduc; vine din lucruri neasteptate: un context actual, o stare de spirit, o asociere neobisnuita. De foarte multe ori, inspiratia are legatura cu sfera personala.

Daca ar fi sa definiti 109 in trei cuvinte, care ar fi acelea?
Marina
: Proaspat, Coerent, Inovator

Cum s-a conturat conceptul colectiei Delikatessen?
Marina
: M-a inspirat opulenta formelor subacvatice si bogatia de culori a acestora, o sursa nemuritoare de idei, pe care le-am filtrat ulterior prin prisma ultimelor tendinte, iar rezultatul este o colectie puternica vizual, cu detalii grafic-organice; multe au un croi specific anilor ’90, influente din curentul seapunk, volumetrii si culori tari, sintetizate intr-o colectie total look de aproximativ 50 de piese, intitulata sugestiv “Delikatessen”.

Imprimeurile coloreaza intr-o maniera originala fiecare colectie ce poarta semnatura 109. Ce povesti au ele si care e drumul de la idee pana la transformarea lor in elemente cheie 109?
Marina
: Printul este firul rosu al colectiilor 109, sintetizeaza cel mai bine vizual starea pe care vrea sa o transmita colectia. In cazul ultimei colectii, Delikatessen, imprimeul este de fapt un colaj de imagini cu fructe de mare, ce se repeta si formeaza un efect vizual de dantela colorata, care la o privire mai atenta, dezvaluie diferite tipuri de alge, crustacee, scoici si pesti.

Titlul celei mai recente colectii imi aminteste de filmul Delicatessen  (regia Marc Caro si Jean-Pierre Jeunet), lucru care ma face curioasa in legatura cu filmele voastre preferate. Care sunt primele trei recomandari de film pe care le-ati face prietenilor?
Marina: The Cook, The Thief, The Wife and Her Lover 1989 (Peter Greenaway, costume semnate Jean-Paul Gaultier)
Brazil 1985 (Terry Gilliam)
Burn After Reading 2008 (Coen Brothers)

Ultima carte trecuta pe lista preferatelor este…
Ioana: Patti Smith – Just Kids

Una dintre piesele  ascultate pe repeat in ultima perioada este…
Marina: DRAKE – The Motion

Cand vine vorba de timp liber, care sunt primele ganduri care va trec prin minte?
Ioana: Relocalizare cultural-sociala temporara – nu sa vizitezi turistic un oras, bifandu-i atractiile principale, ci sa incerci sa-l cunosti, sa traiesti o perioada scurta in el.

Marina: Soare, cocktailuri si crema cu factor de protectie, sau zapada, ger si munte – sa reusesc sa ma deconectez de la agitatia urbana si sa ma bucur de liniste.

Pentru luna decembrie, Marina Moldovan si Ioana Dumitrescu pregatesc o colectie-capsula delicioasa, numita Dark Truffle. Pastreaza legatura cu 109, prin intermediul paginii lor de Facebook!

www.109.ro

 

Fotografii colectia Delikatessen: George Enache /Fotografie Book Cover Tee: Oltin Dogaru

PUBLISHED ON 11.12.2013

more in Conversation Marks