INSPIRATIE

3 directii de explorat in...

Sansele de a ne schimba la 180 de grade stilul de…

HOT TREND

Jeansii, printre amintiri & tendinte

Jeansi pe corp, lejeri sau foarte largi, jeansi cu talie joasa…

INSPIRATIE

Cum prinde viata designul interior

Plantele in ghiveci dau viata designului interior, la propriu si la…

EDITOR'S CHOICE

Poezie vizuala de purtat

In urma cu ceva timp, am vazut in social media un…

INSPIRATIE

Les levres rouges

Les levres rouges este un proiect semnat de Anamaria Sut, prin…

EDITOR'S CHOICE

Plaje celebre devin diorame in...

Campania Gucci Resort 2022 prezinta o serie de diorame cu destinatii…

BEAUTY

Chanel Paris Paris, the hotel...

VISUAL POSTCARDS BY ANDREEA MACRI / When talking to Vicki about…

Hot Trend

BOTTEGA GREEN

A fost culoarea culturala a anului 2021. Dar, pentru mine, "Bottega green” s-a fixat pentru prima data pe retina drept un trend, dincolo de brand, in momentul in care am vazut proiectul lor supradimensionat de outdoor. Magnific! Care este cea mai mare locatie de outdoor? Cea care se vede de pe Luna! Astfel ca, in luna februarie, au plasat un ad impresionant in verdele specific Bottega, intr-o locatie iconica precum Marele Zid Chinezesc. La fel, “Bottega green” a fost culoarea care a dominat canalele din Marina Bay Sands din Singapore intr-o miscare, cum altfel, daca nu vizibila, pentru a marca celebrarea Noului An Chinezesc. sursa foto / Hepta.ro  Si de atunci, am privit constant prin acest filtru de “Bottega green”, datorita caruia am remarcat instant orice piesa vestimentara in nuanta cu pricina. In 2021 clasica geanta “padded casette” sau discutatele ghete de cauciuc “puddle” au introdus aceasta nuanta vivace in colectia Bottega Veneta. Anul acesta “Bottega green” s-a viralizat, asa ca este prezent in orice propunere de colectie, fie ea semnata de un designer, fie din portofoliul unui brand mass market. Mie mi-a atras atentia clutch- ul YSL “Loulou puffer” in “emerald green”, o bijuterie pentru orice tinuta mai ales de vara si un accent...

Inapoi Inainte

Marina Moldovan si Ioana Dumitrescu. 109.

Fiecare colectie 109 devine o invitatie intr-un univers conturat printr-un design elaborat, cu detalii indraznete si imprimeuri originale. Am descoperit brandul in 2011, odata cu lansarea Thanato Turism, o serie de tricouri imprimate cu vederi romanesti. De atunci, calatoria propusa de Marina Moldovan si Ioana Dumitrescu, duo-ul creativ de la 109, ma poarta prin cele mai neasteptate destinatii. Cea mai recenta, Delikatesssen, prezinta opulenta formelor si bogatia de culori care definesc viata subacvatica. Despre surse de inspiratie, momente importante, filme preferate si piese muzicale ascultate pe repeat, te invit sa afli in interviul ce urmeaza.

Cum a inceput povestea 109?
Marina: Totul a inceput la finalul anului 2009, cand eu si Ioana ne-am intalnit; veneam din zone profesionale destul de diferite, insa complementare, si ne-am dat seama destul de repede ca pregatirea mea de designer impreuna cu experienta Ioanei in promovare si retail, puse laolalta, sunt exact ceea ce ne trebuie pentru a construi impreuna un brand vestimentar.

Exista un moment care a marcat intr-un mod definitoriu ceea ce inseamna astazi 109?
Ioana: Din clipa in care ne-am decis sa facem saltul de la un brand care isi desfasoara activitatea doar pe plan local la unul care o face la nivel international, parcursul nostru s-a schimbat. Am fost confruntate cu decizii noi si a trebuit sa actionam destul de rapid, sa construim si sa ne adaptam din mers si sa o facem constient si responsabil. Tot acest demers a ordonat foarte mult felul in care ne desfasuram activitatea, desi uneori pare foarte haotic atunci cand se apropie termenul limita de predare a unei noi colectii.

Cand vine vorba de inspiratie, care sunt sursele la care apelati cel mai des?
Marina
: Inspiratia vine de multe ori din informatiile cotidiene pe care le absorb, ca mai apoi sa le filtrez si sa le traduc; vine din lucruri neasteptate: un context actual, o stare de spirit, o asociere neobisnuita. De foarte multe ori, inspiratia are legatura cu sfera personala.

Daca ar fi sa definiti 109 in trei cuvinte, care ar fi acelea?
Marina
: Proaspat, Coerent, Inovator

Cum s-a conturat conceptul colectiei Delikatessen?
Marina
: M-a inspirat opulenta formelor subacvatice si bogatia de culori a acestora, o sursa nemuritoare de idei, pe care le-am filtrat ulterior prin prisma ultimelor tendinte, iar rezultatul este o colectie puternica vizual, cu detalii grafic-organice; multe au un croi specific anilor ’90, influente din curentul seapunk, volumetrii si culori tari, sintetizate intr-o colectie total look de aproximativ 50 de piese, intitulata sugestiv “Delikatessen”.

Imprimeurile coloreaza intr-o maniera originala fiecare colectie ce poarta semnatura 109. Ce povesti au ele si care e drumul de la idee pana la transformarea lor in elemente cheie 109?
Marina
: Printul este firul rosu al colectiilor 109, sintetizeaza cel mai bine vizual starea pe care vrea sa o transmita colectia. In cazul ultimei colectii, Delikatessen, imprimeul este de fapt un colaj de imagini cu fructe de mare, ce se repeta si formeaza un efect vizual de dantela colorata, care la o privire mai atenta, dezvaluie diferite tipuri de alge, crustacee, scoici si pesti.

Titlul celei mai recente colectii imi aminteste de filmul Delicatessen  (regia Marc Caro si Jean-Pierre Jeunet), lucru care ma face curioasa in legatura cu filmele voastre preferate. Care sunt primele trei recomandari de film pe care le-ati face prietenilor?
Marina: The Cook, The Thief, The Wife and Her Lover 1989 (Peter Greenaway, costume semnate Jean-Paul Gaultier)
Brazil 1985 (Terry Gilliam)
Burn After Reading 2008 (Coen Brothers)

Ultima carte trecuta pe lista preferatelor este…
Ioana: Patti Smith – Just Kids

Una dintre piesele  ascultate pe repeat in ultima perioada este…
Marina: DRAKE – The Motion

Cand vine vorba de timp liber, care sunt primele ganduri care va trec prin minte?
Ioana: Relocalizare cultural-sociala temporara – nu sa vizitezi turistic un oras, bifandu-i atractiile principale, ci sa incerci sa-l cunosti, sa traiesti o perioada scurta in el.

Marina: Soare, cocktailuri si crema cu factor de protectie, sau zapada, ger si munte – sa reusesc sa ma deconectez de la agitatia urbana si sa ma bucur de liniste.

Pentru luna decembrie, Marina Moldovan si Ioana Dumitrescu pregatesc o colectie-capsula delicioasa, numita Dark Truffle. Pastreaza legatura cu 109, prin intermediul paginii lor de Facebook!

www.109.ro

 

Fotografii colectia Delikatessen: George Enache /Fotografie Book Cover Tee: Oltin Dogaru

PUBLISHED ON 11.12.2013

more in Conversation Marks