HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Interviu cu ILEANA CECANU, despre PR-ul de Film

Interviu cu ILEANA CECANU, despre PR-ul de Film

Ileana Cecanu este PR specialist in industria filmului, distribuitor de film si fondator Freealize. Universul cinematografiei a captivat-o de la primul pas, lucru care a motivat-o sa-si doreasca sa impartaseasca bucuria ei cu cat mai multi oameni. De curand, Ileana Cecanu a acceptat invitatia reprezentantilor proiectui educational NAKED sa fie profesorul workshopului Film & Actors PR. Ocazia a devenit pentru noi pretextul perfect pentru a o invita la randul nostru sa ne povesteasca mai multe despre pasiunea ei pentru cinematografie, despre provocari si bucurii, dar si despre cursul pe care urmeaza sa-l sustina in aceasta primavara.

Ce te-a determinat sa alegi drumul PR-ului de film?
Primul meu job a fost la HBO, intr-o lume fascinanta, cea a filmelor. A fost dragoste la prima vedere. Fiecare film insemna o noua provocare. In momentul in care am fost prima data pe platoul de filmare, am simtit ca asta e ceea ce vreau sa fac: sa ma conectez cu acesta lume si sa transmit mai departe emotia pe care o simt.

Care a fost una dintre cele mai impresionante intalniri oferite de aceasta profesie?
Fericirea e ca momentele astea nu se opresc. Nu e doar unul, sunt atatea… si stiu sigur ca vor mai veni. Dar, daca trebuie sa aleg… Probabil ca unul dintre cele mai impresionante momente a fost cand am ajuns impreuna Ion Barladeanu si cu regizorul Alexandru Nanau la Paris, la expozitia cu lucrarile lui Ion Barladeanu, unde s-a proiectat si filmul documentar ‘Lumea Vazuta de Ion B’ (HBO). Daca vedeti filmul, veti intelege de ce. Chiar in acelasi timp, Angelina Jolie avea filmari la Paris. Un concurs de imprejurari a facut ca ea sa afle povestea lui Ion Barladeanu si sa-si doreasca foarte mult sa-l intalneasca, lucru care s-a si intamplat. Au discutat cateva ore si si-au facut si poze. A fost o mare provocare sa raspund valului de solicitari aparute dupa trimiterea comunicatului de presa insotit de una dintre aceste poze. Si alte momente impresionante, tot pe acest subiect, am trait cand documentarul a castigat Premiul Gopo si apoi Premiul Emmy. Dar despre toate astea discutam la curs.

Dar una dintre cele mai mari provocari pe care le-ai intampinat pe parcurs?
Aici nu e asa de greu de ales. E vorba despre TIFF 2007, mai exact party-ul HBO la care a fost invitat Armand Assante. Provocarea a fost sa ma duc la domnul Assante fara sa ne faca cineva cunostinta in prealabil, sa il iau de la masa lui plina de prieteni si admiratoare si sa-l rog sa faca o poza la un spider, alaturi de gazdele petrecerii. Cu toate ca a fost extraordinar de dragut si prompt, iar eu ingrozitor de stresata, l-am mai tinut cateva momente bune in fata spiderului pentru ca fotografii care erau inca treji nu se aflau in aria de acoperire. (zambeste) Dar misiunea a fost indeplinita si am si schimbat cateva cuvinte.

Esti profesorul workshopului Film & Actors PR in cadrul Naked PR. Cui se adreseaza acest workshop si cum se va desfasura el?
Workshopul de Film & Actors PR se adreseaza tuturor celor care isi doresc sa stie ce se intampla in mod real in procesul de creatie si promovare al unui film, care este circuitul filmului in natura si cum pot crea campanii de promovare de succes pentru filme, actori sau evenimente cinematografice.
Participantii pot interactiona si discuta cu personalitati din industria cinematografica, vor avea la dispozitie materiale si prezentari de studii de caz, video-uri, vor putea discuta cu profesionisti din agentii si companii targetate pe industria de film, vor avea teme saptamanale si la final vor avea de prezentat un proiect care deocamdata e secret.
Agenda workshopului puncteaza toata gama de activitati din promovarea unui film pe care orice profesionist din industrie trebuie sa o cunoasca.
In egala masura, cei care profeseaza in industria de film dar si pasionatii de film sunt asteptati sa se inscrie. Ca mod de desfasurare, timp de 7 saptamani, cate 3 ore pe saptamana, vom intra intr-o poveste plina de emotie, dinamism si vom crea impreuna o experienta. Vom interactiona, nu voi fi doar eu profesorul, ci, pe rand, toti vom fi profesori.

Care consideri ca sunt elementele cheie care definesc un bun om de PR de film?
Pasiune, bun simt, empatie, conexiuni, creativitate, perseverenta si seriozitate.

Care a fost unul dintre primele filme care te-au marcat?
‘Breakfast at Tiffany’s’ si ‘Vrajitorul din Oz’.

Exista vreo scena de film care ti-a ramas intiparita in memorie? De ce te-a impresionat?
Aici ar fi multe de povestit, dar imi plac atat ciulinii care se rostogolesc pe camp la inceput in ‘The Big Lebowski’, cat si punga care zboara in aer in ‘American Beauty’. Cred ca elementele astea spun o poveste in sine.

Titluri care se regasesc pe lista recenta a filmelor recomandate prietenilor:
As prefera sa nu fie recenta, daca se poate, pentru ca vad tare multe filme si cred ca as recomada ce ramane dupa ce trece timpul: ‘Mary and Max’, ‘Breaking the Waves’, ‘The Chorus’, ‘Le Havre’.

Foto: Ileana Cecanu (Arhiva personala)

PUBLISHED ON 13.03.2014

more in Conversation Marks