WE LIKE

Pictura baroca, inspiratie pentru Christian...

Campania colectiei Christian Dior pentru primavara-vara 2021 cuprinde o serie de…

EDITOR'S CHOICE

Un playlist muzical inspirat de...

Ma gandeam zilele trecute ca, in melodiile pe care le stiu,…

INSPIRATIE

10 tinute preferate din colectiile...

Designerii si-au lansat recent colectiile pre-fall 2021. Cand m-am uitat peste…

NEWS

Simone Rocha x H&M. O...

Simone Rocha este noul nume adaugat de H&M pe lista colaborarilor…

WE LIKE

Chanel N°5 campanii publicitare

Chanel N°5 este un parfum emblematic. Asa cum sunt si campaniile…

EDITOR'S CHOICE

Idei pentru decoratiuni, usor de...

Acasa inseamna confort si siguranta. Inseamna oamenii alaturi de care strang…

INSPIRATIE

Forever Love

M-am uitat zilele acestea intamplator la rochiile de mireasa pentru toamna…

Inspiratie

Melodii pentru care nu dau "skip" la genericul serialelor

In liceu, serile de duminica ii erau dedicate lui Ally McBeal. Alaturi de personajele usor de indragit, fiecare cu ciudateniile lui, de intamplarile personale si profesionale prin care treceau si poate si de nostalgia mea pentru acea perioada, mai este un lucru care face serialul sa ramana printre preferate: muzica. Daca la alte seriale nu tineam neaparat sa prind si genericul, in cazul lui Ally McBeal, imi doream sa urmaresc tot. De-a lungul celor cinci serii, au aparut ca invitati in diferite episoade muzicieni ca Al Green, Anastacia, Barry White, Elton John, Sting sau Tina Turner. Cu toate astea, un singur nume din industria muzicii este puternic asociat cu aceasta productie TV si anume: Vonda Shepard. Searchin' My Soul, melodia din generic, ii apartine, dar contributia ei muzicala nu se opreste aici. Shepard apare constant in film, ca muziciana in barul pe care personajele il frecventeaza dupa orele de munca. Multe dintre serialele pe care le urmaream in acei ani veneau in portii mici, de un episod pe saptamana, in contrast cu sesiunile actuale de binge-watching. Ce nu s-a schimbat in tot acest timp este faptul ca inca nu ma plictisesc usor de piesele cu care rezonez. Desi acum se poate sari usor peste generic pentru a intra direct in actiunea filmului, sunt teme muzica...

Inapoi Inainte
Interviu cu ILEANA CECANU, despre PR-ul de Film

Interviu cu ILEANA CECANU, despre PR-ul de Film

Ileana Cecanu este PR specialist in industria filmului, distribuitor de film si fondator Freealize. Universul cinematografiei a captivat-o de la primul pas, lucru care a motivat-o sa-si doreasca sa impartaseasca bucuria ei cu cat mai multi oameni. De curand, Ileana Cecanu a acceptat invitatia reprezentantilor proiectui educational NAKED sa fie profesorul workshopului Film & Actors PR. Ocazia a devenit pentru noi pretextul perfect pentru a o invita la randul nostru sa ne povesteasca mai multe despre pasiunea ei pentru cinematografie, despre provocari si bucurii, dar si despre cursul pe care urmeaza sa-l sustina in aceasta primavara.

Ce te-a determinat sa alegi drumul PR-ului de film?
Primul meu job a fost la HBO, intr-o lume fascinanta, cea a filmelor. A fost dragoste la prima vedere. Fiecare film insemna o noua provocare. In momentul in care am fost prima data pe platoul de filmare, am simtit ca asta e ceea ce vreau sa fac: sa ma conectez cu acesta lume si sa transmit mai departe emotia pe care o simt.

Care a fost una dintre cele mai impresionante intalniri oferite de aceasta profesie?
Fericirea e ca momentele astea nu se opresc. Nu e doar unul, sunt atatea… si stiu sigur ca vor mai veni. Dar, daca trebuie sa aleg… Probabil ca unul dintre cele mai impresionante momente a fost cand am ajuns impreuna Ion Barladeanu si cu regizorul Alexandru Nanau la Paris, la expozitia cu lucrarile lui Ion Barladeanu, unde s-a proiectat si filmul documentar ‘Lumea Vazuta de Ion B’ (HBO). Daca vedeti filmul, veti intelege de ce. Chiar in acelasi timp, Angelina Jolie avea filmari la Paris. Un concurs de imprejurari a facut ca ea sa afle povestea lui Ion Barladeanu si sa-si doreasca foarte mult sa-l intalneasca, lucru care s-a si intamplat. Au discutat cateva ore si si-au facut si poze. A fost o mare provocare sa raspund valului de solicitari aparute dupa trimiterea comunicatului de presa insotit de una dintre aceste poze. Si alte momente impresionante, tot pe acest subiect, am trait cand documentarul a castigat Premiul Gopo si apoi Premiul Emmy. Dar despre toate astea discutam la curs.

Dar una dintre cele mai mari provocari pe care le-ai intampinat pe parcurs?
Aici nu e asa de greu de ales. E vorba despre TIFF 2007, mai exact party-ul HBO la care a fost invitat Armand Assante. Provocarea a fost sa ma duc la domnul Assante fara sa ne faca cineva cunostinta in prealabil, sa il iau de la masa lui plina de prieteni si admiratoare si sa-l rog sa faca o poza la un spider, alaturi de gazdele petrecerii. Cu toate ca a fost extraordinar de dragut si prompt, iar eu ingrozitor de stresata, l-am mai tinut cateva momente bune in fata spiderului pentru ca fotografii care erau inca treji nu se aflau in aria de acoperire. (zambeste) Dar misiunea a fost indeplinita si am si schimbat cateva cuvinte.

Esti profesorul workshopului Film & Actors PR in cadrul Naked PR. Cui se adreseaza acest workshop si cum se va desfasura el?
Workshopul de Film & Actors PR se adreseaza tuturor celor care isi doresc sa stie ce se intampla in mod real in procesul de creatie si promovare al unui film, care este circuitul filmului in natura si cum pot crea campanii de promovare de succes pentru filme, actori sau evenimente cinematografice.
Participantii pot interactiona si discuta cu personalitati din industria cinematografica, vor avea la dispozitie materiale si prezentari de studii de caz, video-uri, vor putea discuta cu profesionisti din agentii si companii targetate pe industria de film, vor avea teme saptamanale si la final vor avea de prezentat un proiect care deocamdata e secret.
Agenda workshopului puncteaza toata gama de activitati din promovarea unui film pe care orice profesionist din industrie trebuie sa o cunoasca.
In egala masura, cei care profeseaza in industria de film dar si pasionatii de film sunt asteptati sa se inscrie. Ca mod de desfasurare, timp de 7 saptamani, cate 3 ore pe saptamana, vom intra intr-o poveste plina de emotie, dinamism si vom crea impreuna o experienta. Vom interactiona, nu voi fi doar eu profesorul, ci, pe rand, toti vom fi profesori.

Care consideri ca sunt elementele cheie care definesc un bun om de PR de film?
Pasiune, bun simt, empatie, conexiuni, creativitate, perseverenta si seriozitate.

Care a fost unul dintre primele filme care te-au marcat?
‘Breakfast at Tiffany’s’ si ‘Vrajitorul din Oz’.

Exista vreo scena de film care ti-a ramas intiparita in memorie? De ce te-a impresionat?
Aici ar fi multe de povestit, dar imi plac atat ciulinii care se rostogolesc pe camp la inceput in ‘The Big Lebowski’, cat si punga care zboara in aer in ‘American Beauty’. Cred ca elementele astea spun o poveste in sine.

Titluri care se regasesc pe lista recenta a filmelor recomandate prietenilor:
As prefera sa nu fie recenta, daca se poate, pentru ca vad tare multe filme si cred ca as recomada ce ramane dupa ce trece timpul: ‘Mary and Max’, ‘Breaking the Waves’, ‘The Chorus’, ‘Le Havre’.

Foto: Ileana Cecanu (Arhiva personala)

PUBLISHED ON 13.03.2014

more in Conversation Marks