AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Interviu: ANA WAGNER – Picturi miniaturale pe portelan

Interviu: ANA WAGNER – Picturi miniaturale pe portelan

Ana Wagner si-a ales o profesie pasionanta, cu traditie, dar iesita din tipare. Poate ca asta face universul ei de portelan, populat de picturi fantastice, splendid decorate cu Gradina Paradisului, case zburatoare sau pisici cu guler de dantela, sa fie atat de magnetic.

Pe 12-13 mai, la Targul Autor de la Sala Dalles, Ana Wagner va lansa o noua colectie de bijuterii – “Gradina cu giuvaiere” si va face vizitatorilor o demonstratie live de arta a picturii manuale pe portelan. Pana atunci insa, noi am stat de vorba cu Ana despre arta ei si despre ce a indemnat-o sa aleaga portelanul ca mediu de expresie si sa si-l faca trademark si poveste.

Ce te-a facut sa alegi un mediu ca portelanul pentru a crea si, mai ales, pentru a crea bijuterie? Nu este intimidanta fragilitatea lui?
Ana Wagner:
Pana la pictura pe portelan am trecut prin tot soiul de etape. Pictura si grafica de sevalet, gravura in metal, in lemn si piatra. A fost un moment, in timpul facultatii cand am decis sa transpun o parte din lucrarile mele de grafica pe obiecte functionale. Am ales initial faianta si ceramica iar apoi am avut nevoie de un suport mult mai fin datorita lucrarilor de tip miniatural pe care le fac. Portelanul este un suport ideal pentru imagini minutios lucrate, pentru miniaturi.

Acelasi tip de imagine miniaturala se regaseste si pe bijuterii. Spre deosebire de obiectele functionale, prin bijuterie, cred ca arta mea, arta casei de creatie Wagner poate ajunge mult mai aproape de client. Bijuteria pe care o propun este atat bijuterie, cat si o mica lucrare de arta care, putem spune, ca este inramata intr-o delicata montura de argint si pietre pretioase si semipretioase. Asadar, putem spune ca purtam pe mana sau la gat un mic tablou a carui rama are forma de montura de bijuterie.

Personajele si decoratiile care populeaza portelanurile Wagner sunt delicate si diafane, scaldate intr-o candoare tandra. Care e efectul lor, ca obiecte de arta, asupra celor care si le aduc acasa?
Cred ca de bucurie. De aceeasi bucurie cu care eu creez aceste obiecte. Cred ca intr-o masura, asta e si rostul artei pe care o facem. De a transmite prin ea mai departe, energia artistului creator.

Ce face o pictura pe portelan sa fie originala?
Decorul pe care noi il propunem pentru obiectele si bijuteriile din portelan este atipic, iesit din stilul traditional de decorare a portelanului. Temele transpuse de noi pe portelan sunt subiectele mele favorite care apar uneori ca un laitmotiv. Gradinile suspendate, Gradina paradisului, casele zburatoare, pisicile cu guler de dantela sunt cateva dintre aceste teme regasite pe portelanurile Wagner.

E viata unui artist precum operele sale? Sunt culorile folosite corepondente ale starilor de spirit ale artistului?
Da, cred ca un artist este (in parte) precum operele sale. Am facut un exercitiu, imaginindu-mi citiva artisti si opera lor. Mi-a venit in minte in primul rand Dali. El ar putea fi un raspuns deja pentru aceasta intrebare. In ceea ce ma priveste (si nu ca m-as compara cu artistul mai sus numit), tot ce pot spune despre mine si lucrarile mele este ca le fac cu mare daruire, optimism si ma straduiesc de fiecare data sa existe si o componenta de umor sau ludic acolo. Secretul e, ca privitor, sa poti deslusi in aceste lucrari toate aceste componente. Daca descoperi toate astea, daca le descifrezi, cred ca poti spune ca l-ai cunoscut in parte pe artistul creator.

Te-ai bucurat de succes mai mult in tara sau in afara ei? In ce masură artistii tineri isi pot vinde lucrarile pe piata din Romania?
Evident, m-am bucurat de succes mai mult in tara. Pentru piata externa este nevoie  de un PR si un marketing puternic, iar pentru acestea doua, este nevoie de foarte multi bani daca iti propui o abordare profesionista a problemei.

Cred ca artistii, oriunde ar fi ei, in Romania sau in Honolulu, nu pot exista fara galerist. Sunt extrem de putini artistii care reusesc sa-si faca singuri PR-ul. Galeristul sau PR-ul are rostul de a promova un artist si de a-i vinde creatiile. Asa ca artistii romani, daca inteleg aceasta idee, isi vor vinde lucrarile fie pe piata din Romania, fie pe orice alta piata, in functie de orientarea galeristului care ii reprezinta.

Cateva lucruri, locuri, oameni, artisti care te inspira acum?
Ma inspira arta decorativa Art Nouveau si Art Deco, arta decorativa baroca, arhitectura  baroca din Portugalia, in mod special forma bisericilor si fatadele catedralelor din Portugalia si nepoata mea, Clara.

Daca ar trebui sa ilustrezi o poveste celebra pe portelan, ce ai alege?
Vine chiar bine intrebarea pentru ca tocmai lucram la schite si idei pentru o poveste celebra ce urmeaza a fi transpusa pe portelan pentru colectia de iarna. Este vorba despre “Spargatorul de nuci”.

Interviu realizat de Hypestreet.ro

Foto: Dan Piersinaru

PUBLISHED ON 07.05.2012

more in Newsroom