HOT TREND

Ce parere ai despre rochia...

Sunt deja ani buni de cand rasfoiesc fotografii de pe covorul…

TINUTA SAPTAMANII

Sofia Carson, intr-o rochie Giambattista...

Sofia Carson a purtat, pe covorul rosu de la UNICEF Snowflake…

INSPIRATIE

Palaria, o alegere sic si...

Asociez palaria cu sezonul estival. E perioada in care obisnuiesc sa…

RED CARPET

10 tinute sic & elegante....

Am ales 10 tinute dintre sutele pe care le-am vazut in…

INSPIRATIE

Bijuterii statement pentru toamna-iarna 2019

Cateodata e mai usor sa descrii ceva prin ceea ce nu…

INSPIRATIE

Machiaje in tendinte pentru toamna-iarna...

Cand am inceput sa cercetez ce machiaje sunt in tendinte pentru…

INSPIRATIE

Sacosa de panza. Locuri unde...

Primele sacose de panza pe care le stiu nu aveau imprimeuri…

News

Doua weekenduri de Christmas CONCEPT - targ de cadouri creative

Targul de cadouri creative Christmas CONCEPT are loc, anul acesta, pe 7-8 si 14-15 decembrie, la Palatul Telefoanelor din Bucuresti. Cei care vor pasi in spatiul de pe Calea Victoriei 35 vor descoperi o selectie generoasa de piese vestimentare, accesorii, bijuterii, dar si vintage autentic, design de obiect, gourmet si produse cosmetice. Sa gasim, in acelasi loc, toate cadourile pe care vrem sa le daruim celor dragi reprezinta  o dorinta exprimata (probabil) de multe dintre noi in aceasta perioada a anului. Ea pare a fi si sursa de inspiratie a targului Christmas CONCEPT, care aduce impreuna tot felul de idei pentru rasfaturi vizuale, tactile, olfactive si gustative. "Ideile bune schimba orasul, asa ca transformam, pentru doua weekenduri succesive, un palat din centrul orasului intr-un spatiu cu cadouri creative de care sa te bucuri! Reunim aproape 100 de designeri, artizani de bunatati si colectionari autentici ca sa gasesti tot ce iti doresti dintr-un foc, pe loc. Combinam bunatati pentru oameni mari si minunatii pentru oameni mici -  de la gourmet sau sugar free candies la cosmetice bio si obiecte mestesugite, in armonie cu natura", spune echipa evenimentului curatoriat de V fair si V for Verde. Expozantii nu vor fi aceiasi in ambele weekenduri. Mare parte din...

Inapoi Inainte

Universul Parfumurilor

Artizanii Olfactivi prezinta expozitia “Universul Parfumurilor”, care va fi gazduita, intre 19 si 21 martie 2017, la ceainaria Carturesti Verona. Sticlute vechi de parfum vor fi insotite de parfumuri de nisa actuale, iar cele din urma vor putea fi testate de vizitatori. Povesti si legende despre cele mai importante ingrediente vor ilustra evolutia captivanta a parfumului. Si, pentru ca experienta sa fie completa, cateva ingrediente olfactive vor fi transpuse in surprize culinare. De testat si ele.

Deschisa publicului larg pe 19 martie, intre orele 12:00 si 20:00, expozitia este conceputa astfel incat sa incite toate simturile: auzul, vazul, simtul tactil, dar mai ales pe cel olfactiv si pe cel gustativ. Parfumurile vor ramane in spatiul ceainariei si pe parcursul zilelor urmatoare. Serile de 20 si 21 martie vor fi insa dedicate celor care care se inscriu la noua editie de seminarii, intitulate ”Parfumierii si creatiile lor”.

Artizanii Olfactivi reprezinta un proiect fondat de expertul parfumier Alexandra Giuca si de producatorul de televiziune Valentina Baintan. Le-am intalnit in aceasta formula cu ceva timp in urma, la primul atelier sustinut de ele in acest an, intitulat “Incursiune in universul parfumurilor”. Alexandra Ghiuca a impartasit atunci informatii generoase despre istoria parfumului si despre industrie, iar Valentina Baintan a completat seminarul cu reportaje si interviuri realizate de ea, dar si cu dulciuri inspirate de ingrediente folosite si in bucatarie si in parfumerie. Este ciudat sa spui ca nu te-ai simtit niciodata mai aproape de un parfum, cand il porti pe piele in fiecare zi, insa acesta este sentimentul pe care l-am avut in timpul seminarului.

Povesti compuse din note olfactive

Am testat ingrediente in stare naturala si uleiuri esentiale, pe care le-am identificat apoi in ape de parfum sau de toaleta. Nu am invatat cum sa creez un parfum – nu acesta este scopul proiectului, dar interactiunea directa cu atatea arome si informatiile acumulate m-au invatat cum sa ma orientez, intr-o mare de posibilitati, spre cea potrivita mie.

Imi place sa cred ca parfumierii determina corespondente intre cuvinte si note olfactive si spun prin intermediul lor povesti despre si pentru noi. Poate tocmai din acest motiv, partea despre ingrediente si cum continua sa evolueze acestea, asemeni oricarui limbaj pana la urma, mi s-a intiparit in minte. Va scriu in continuare doar cateva detalii.

Cautarile neincetate de ingrediente s-au incheiat uneori in cele mai neasteptate locuri. De exemplu, ambra este de fapt produsa in intestinul casalotilor. Resturile dure de mancare sunt invelite de o secretie vascoasa pe care mamiferele marine le elimina din organism in mod natural. Curentii apei le aduc pe plaja de unde sunt culese si procesate pentru a fi folosite in parfumeria de lux ca fixator al mirosului.

Este multa chimie si maiestrie intr-o sticla de parfum. Zeci de ingrediente puse impreuna, astfel incat rezultatul sa fie unic si memorabil. Mi s-a parut interesant ca exista flori – precum lacramioarele sau liliacul – din care nu pot fi obtinute uleiuri esentiale, astfel incat specialistii le-au reconstituit aroma in laborator.

De-a lungul timpului, unele ingrediente naturale au fost inlocuite cu unele sintetice si din motive ce tin de etica. Obtinerea moscului, de exemplu, un ingredient des intalnit printre notele de baza ale parfumurilor, implica uciderea mamiferului cu acelasi nume. Din fericire, utilizarea moscului animal a fost interzisa in 1979, iar astazi il intalnim in parfumuri doar in varianta sintetica.

Rezultatele cercetarilor din domeniu sau noile reglementari bazate pe etica si sanatate influenteaza nu doar formulele de parfum care urmeaza sa fie concepute, ci si pe cele care si-au castigat statutul de clasice. Odata trecuta pe lista alergenilor de exemplu, utilizarea unei anumite substante poate fi limitata sau interzisa cu totul. Atunci, parfumierii incearca sa-i gaseasca un sinonim astfel incat sa pastreze povestile parfumurilor create. Acest lucru este posibil uneori, alteori nu.

Parfumuri, amintiri, emotii

“Parfumul este un element de conectare emotionala. Fiecare amintire, fiecare experienta, fiecare persoana si fiecare emotie inregistrata alaturi de aceasta contine si o coordonata olfactiva, poate cea mai importanta,” considera Artizanii Olfactivi. Incursiunea in universul olfactiv s-a transformat pentru mine si intr-o incursiune in copilarie, pentru a repera primele mele amintiri despre parfumuri. M-am oprit la unul dintre weekendurile pe care obisnuiam sa le petrec la bunica. Parfumul facea parte din micul ei ritual de frumusete. Obisnuia sa toarne pe degete cateva picaturi dintr-o sticluta transparenta pe a carei eticheta, daca tin bine minte, era schitat un buchet de lacramioare. Tapota zona gatului de-o parte si de cealalta, iar cand eram langa ea simteam cum aroma apei de toaleta se dezlipeste de pe piele si vine discret spre mine. Nu-mi amintesc mirosul, ci doar senzatia de proaspat, de curat… pe care o caut la parfumuri si astazi.

Intrarea la expozitia “Universul Parfumurilor” este libera. Informatii despre cum se poate participa la seminarii gasesti pe pagina de Facebook de eveniment dedicata lor.

Foto: arhiva personale / sunt realizate in timpul seminarului organizat de Artizanii Olfactivi

PUBLISHED ON 14.03.2017

more in Newsroom