Denimul reciclat, in prim-plan in sezonul rece AFMF
Dupa realizarea unei colectii vestimentare, raman inevitabil resturi de materiale textile. Raspunsurile la intrebarile cat de multe si ce se intampla cu ele sunt influentate de mai multi factori, printre care se regasesc dimensiunile brandurilor sau deciziile oamenilor care le construiesc.
Sustenabilitatea reprezinta un cuvant cheie in moda zilelor noastre, dar nu este vorba despre un trend, ci, mai degraba, despre o responsabilitate. Din acest motiv, ne bucuram de fiecare data cand intalnim branduri care vorbesc despre acest subiect si care incearca sa gaseasca solutii pentru un consum responsabil de resurse. Brandul romanesc AFMF este unul dintre ele.
Povestea lui este strans legata de denimul din bumbac 100%, iar, pentru sezonul rece din acest an, designerul Ana Florea a decis sa aduca in prim-plan denimul reciclat. Cu aceasta ocazie, resturile de materiale din productia colectiilor anterioare au fost transformate in jachete, rochii, fuste si pantaloni. Mixul de nuante, marginile nefinisate si designul minimalist confera pieselor un aspect urban, cool, indraznet si, nu in ultimul rand, versatil.
“Nu este primul sezon in care aleg sa reciclez denimul ramas din colectiile mai vechi, insa e primul in care am realizat ca este o poveste care merita sa fie spusa. Sper ca in acest fel voi incuraja mai multe femei sa aleaga productia locala si ca voi motiva clientele existente sa revina,” spune Ana Florea.
Conform AFMF, colectiile lor cuprind un numar limitat de piese lucrate intr-un mic atelier autohton, astfel incat impactul negativ asupra mediului sa fie cat mai mic. Mai mult decat atat, brandul incurajeaza clientele sa returneze piesele vechi din denim AFMF, pe care nu le mai poarta, si le ofera la schimb un discount de 30% la urmatoarea achizitie din denim.