AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Corina Brailescu, make-up artist in industria filmului

Sunt sanse mari sa o fi intalnit deja pe Corina Brailescu ca make-up artist prin intermediul muncii ei in industria filmului si a televiziunii. „Periferic” – productie pentru care a fost nominalizata la categoria cel mai bun machiaj din cadrul Premiilor Gopo 2012, “Funeralii fericite”, “S-a furat mireasa”, “Barbarossa” si “Blood and chocolate” sunt cateva dintre proiectele cinematografice in care ea a fost implicata. Am cunoscut-o personal, in urma cu un an, la ABA Make-up Academy, unde preda cursurile de efecte speciale si film. Am reintalnit-o de curand cand a acceptat invitatia de a-mi povesti in cadrul unui interviu despre inceputuri, despre bucuriile si provocarile pe care i le-a oferit aceasta profesie, dar si despre actori preferati si filme care au cucerit-o prin machiajul personajelor.

A inceput sa machieje in urma cu 13 ani, in cadrul agentiei de modele coordonate de sora ei, Alina Brailescu. Dupa un an de practica aici, s-a hotarat sa urmeze si cursuri de specialitate, iar, dupa obtinerea diplomei, a facut parte  pentru trei ani din echipa de make-up artisti a Mirelei Vescan. Pe parcursul acestei colaborari, a descoperit si lumea televiziunii si a filmului, simtindu-se atrasa de aceasta fateta a profesiei. „E o lume frumoasa, o lume in care intalnesti foarte multi oameni, foarte multe situatii. E o lume putin haotica, dar placuta.” Vorbind despre munca pentru film, ea adauga: „Acolo creezi. Avand un scenariu, iti formezi in minte stilul personajului respectiv: dupa caracterizare, dupa cum se imbraca, dupa cum se comporta.”  Se intampla uneori ca viziunea make-up artistului si cea a regizorului sa nu coincida in totalitate „si atunci trebuie sa ne punem de acord si sa ducem personajul intr-o directie anume.”

Ca make-up artist de film, trebuie sa fii cu mintea in functiune tot timpul spune ea. „Racordurile sunt esentiale, daca vrei sa fii un make-up artist bun. Trebuie sa fii foarte atent si sa tii racordurile exact.”  Mi-a spus ca: „De exemplu, in prima zi de filmare, personajele trebuie sa fie fardate intr-un anumit fel pentru o anumita secventa. Daca peste doua sau trei saptamani trebuie sa faci din nou aceleasi machiaje, acestea trebuie sa fie perfect la fel pentru a avea continuitate. Altfel, risti ca in montajul final personajul sa apara diferit in aceeasi scena.”

Sa transformi un actor intr-un personaj poate fi o adevarata provocare, iar pe parcursul anilor Corina Brailescu a avut mai multe provocari de acest fel. „Una dintre ele a fost sa o uratesc pe Andreea Marin in filmul <Ho Ho Ho 2>. Ea fiind o femeie frumoasa in mod natural, eu a trebuit sa ii pun sprancene in plus, alunite, mustati[…]”  Machiajul ei trebuia sa reflecte caracterul personajului negativ pe care Andreea Marin il interpreteaza in acest film. Personajele din “Wer” au reprezentat o alta provocare, dar si ocazia de a lucra si de a invata alaturi Ionel Popa, „la ora aceasta cel mai bun om pe efecte speciale din Romania”.

Privind in spate, proiectele cele mai indragite devin cele in care munca in echipa a decurs armonios. „Un proiect de suflet este filmul <S-a furat mireasa>. Mi-a placut mult cum s-a lucrat. A fost foarte frumos ca am lucrat cu o echipa intre membrii careia s-a inchegat o legatura si ca oameni. […] Un alt proiect care imi este drag si cu care continuu sa colaborez este <Las Fierbinti> – tot o comedie. Imi plac oamenii si imi place foarte mult regizorul Dragos Buliga. Este un regizor care iti spune exact ce vrea, dar in acelasi timp te lasa si pe tine sa contribui.”

Profesia i-a oferit ocazia de a intalni o multime de actori tineri si consacrati deopotriva. „Gheorghe Dinica mi-a placut enorm de mult. Imi plac foarte mult Razvan Vasilescu, Maia Morgenstern…” Dincolo de talent, modestia lor au convins-o sa ii aleaga printre preferati.

In urma cu trei ani, talentul ei i-a adus nominalizarea la Premiile Gopo, „un lucru nou si wow” pentru ea. Vestea i-a parut incredibila, chiar daca tine minte ca atunci cand a vazut filmul rezultatul a bucurat-o: „Mi-am zis: Da. Asta este munca mea si intr-adevar a iesit ce trebuia.” Cand vorbeste despre aceasta recunoaste, Corina aminteste ca ea nu ar fi fost posibila fara echipa talentata care a lucrat la realizarea filmului: „A fost foarte bun si operatorul – l-am avut pe Marius Panduru care este unul dintre cei mai buni – si Bogdan Apetri, un regizor tanar care promite multe.”

Am vorbit si despre filmele ei preferate din perspectiva machiajului. “Atlasul Norilor” regizat de Lana Wachowski, Tom Tykwer si Andy Wachowski este pe primul loc. A fascinat-o modul in care cele 12 personaje interpretate de acelasi actor, Tom Hanks, arata complet diferit unul fata altul, datorita machiajului. „Parfum de femeie” regizat de Martin Brest si cu Al Pacino in distributie isi gaseste si el un loc pe podium.

corina_brailescu

Astazi portofoliul Corinei Brailescu reuneste o multime de proiecte, dar amintirea primei reclame realizate in iulie 2004 se pastreaza clara si astazi. Lectiile invatate atunci s-au transformat in informatii utile pe care le transmite mai departe celor care isi doresc sa paseasca in acest domeniu. „Pe mine, ma amuza si acum faptul ca la prima reclama nu stiam ce se intampla in spatele camerelor, cum trebuie sa te imbraci, cum trebuie sa vorbesti. Nu stiam cu cine trebuie sa iau legatura. Sunt lucruri care conteaza foarte mult,” povesteste ea. „Este vorba despre promo-ul unei emisiuni cu Nostradamus pentru National TV. [Prin machiaj], eu trebuia sa imbatranesc si mai mult un barbat care era in varsta: sa ii accentuez ridurile, sa ii albesc barba si parul.” Din cauza ca alegerile vestimentare din acea zi s-au dovedit a nu fi cele mai inspirate, Corina inca mai tine minte cu ce era imbracata. Decorul in care a avut loc filmarea a pus-o in situatia de a se confrunta cu temperaturi mult mai scazute decat era ea pregatita. „Am pornit intr-o pereche de blugi trei sferturi, un tricou si o pereche de saboti cu talpa ortopedica si noi am mers la munte, la cota 2000 – ceea ce a fost destul de neplacut. Erau lucruri pe care nu le-am invatat la cursuri. Din acest motiv, cand predau la ABA MAKE-UP ACADEMY, le spun cursantilor si despre aceste aspecte, astfel incat sa stie cu ce urmeaza sa se confrunte, cu cine trebuie sa ia legatura despre machiaj, cine este persoana de contact cu care trebuie sa ia legatura in cazul in care apar unele probleme.” Am rugat-o sa imi spuna trei sfaturi esentiale pentru un make-up artist care isi doreste sa lucreze in industria filmului: „In primul rand, trebuie sa mearga pe un platou de filmare si sa vada daca ii place sau nu. In al doilea rand, profesionalism si atentie distributiva. In al treilea, sa invete cat poate de mult de la profesionistii din jur.”

Am incheiat interviul cu un exercitiu de imaginatie. Ce i-ar fi placut sa fie pe plan profesional daca nu ar fi fost make-up artist? “Nu pot sa imi inchipui viata fara a face ceva sa infrumusetez femeia. Nu stiu daca ar fi pentru mine un alt job mai potrivit ca acesta,” a raspuns Corina Brailescu.

Foto: ABA MAKE-UP ACADEMY

PUBLISHED ON 24.03.2015

more in Beauty Lines