WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Conduri cu dor in padurea de argint

Conduri cu dor in padurea de argint

Iutta, brandul cu dor de romanesc, a lansat saptamana trecuta prima colectie de pantofi in cadrul unei expozitii gazduite de galeria Galateca. Inspirat de universul eminescian, decorul creat aici a oferit o interpretare moderna emblematicii paduri de argint.

File de carte cu versurile poetului au tapetat un perete al galeriei, iar condurii cu dor au fost asezati pe coloane din lemn sculptat. Pe o parte din tavan, au fost prinse cu fire transparente zeci de carti ce pareau ca plutesc in aer. Invitatii – persoane publice, bloggeri si designeri din industria locala de fashion – au avut oportunitatea nu doar de a descoperi colectia de pantofi, ci si de a imbogati povestea ei cu propriile ganduri si doruri. Le-au asternut pe acestea pe hartie cu ajutorul unei masini de scris. 

Inceputa in incaparea galeriei, calatoria a continuat in shopul afiliat – Neogalateca. Pentru una dintre vitrinele de aici, Iutta si Atelierul No No No au recreat din materiale organice un cadru din padurea de mesteceni argintii, parte din proiectul ”Maiastra Design”. Inainte de a fi lansat pentru prima data in tara, decorul a fost prezentat in exclusivitate la targul Global Destination for Shoes and Accesories (GDS) din Dusseldorf, alaturi de cea mai noua linie de genti, accesorii si incaltaminte Iutta ce vor fi disponibile acum spre achizitionare si in acest shop.

Intitualata sugestiv “Conduri cu dor”, prima linie de incaltaminte Iutta reprezinta o imbinare intre vechi si nou, asa cum se intampla cu fiecare creatie ce poarta semnatura brandului romanesc. Pantofii au design modern, confortabil si sunt brodati cu motive traditionale. “Noua linie de pantofi Iutta a luat nastere ca un raspuns firesc la nevoia de a continua sa readucem autenticul in contemporan si sa reinterpretam traditia. Ea vine totodata si in intampinarea celor care ne urmaresc si care ne-au intrebat mereu pe cand ne vom extinde si in aceasta directie. Astfel, condurii cu dor duc mai departe povestea liniei Dor de romanesc si aduc un suflu nou in zona fashion din Romania. Venim in peisaj cu inovatie, combinatii neconventionale, culoare si cautam sa inspiram un stil aparte, care sa reflecte toate caracteristicile unei personalitati puternice,” a declarat Nicoleta Chirica, designer si fondator Iutta, intr-un interviu recent pe care il poti citi aici.
Pantofii pot fi cumparati din magazinul online www.iutta.ro.

PARTENERI MEDIA: Euforia lifestyle TV, The ONE, www.fpeople.ro, Petocuri.ro – Cea mai selecta comunitate de femei, GLAMOUR Romania, InStilulMeu.ro, Elegantine, Business Review, WeART, bookblog.ro, Revista Escu, Revista Bulevard
PARTENERI: Galateca, NO NO NO, Materia
SPONSOR PRINCIPAL: Editura Litera
SPONSORI: Retros, Bacania ROD, Domeniile Samburesti, Proud To Be Romanian, Centrul Shakti, AQUA Carpatica, Sis&Me Raw Vegan Sweets, www.minuni.ro.

Despre Iutta

Iutta este un brand premium ce se inspira dintr-un puternic simt al identitatii, transpus prin arta mestesugului intr-un design cu motive folclorice brodate in piele. Astfel, traditiile si culturile locale sunt sintetizate prin tehnologii inovative intr-un concept universal, descris de emotii si povesti.

Foto: Cosmin Baluta / www.vertizontal.ro

 

PUBLISHED ON 10.04.2015

more in Fashion Etc