CATWALK

De pe catwalk pe covorul...

Saptamana Modei de la Paris, dedicata colectiilor haute couture toamna-iarna 2025,…

WE LIKE

Iris van Herpen. Designul prinde...

Designul prinde viata, la propriu, in Sympoiesis, colectia Iris van Herpen…

INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

Inspiratie

Elsa Peretti, Tiffany & Co. si bijuteriile de colectie

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala, "The Bone Cuff". O bijuterie statement, care imbraca incheietura mainii, ca un semnal din argint masiv pentru delicatetea feminina. Liza Minnelli, Catherine Deneuve sau Margot Robbie iubesc aceasta bratara. Si noi la fel. Aceasta piesa a fost creata pentru Tiffany la inceputul anilor '70 si a marcat inceputul unei revolutii pentru creatia de bijuterii. In primul rand, a fost remarcata pentru designul foarte simplu si de impact: fara dantelarii sau pietre pretioase, pur si simplu, o sculptura in metal. Ea avea sa ignore orice conventie legata de materialul de bijuterii, intrucat argintul era foarte rar folosit la acel moment. "Stilul e intotdeauna ceva simplu," spunea Peretti, in timp ce reusea sa impuna argintul in lumea bijuteriilor de lux. Creatiile Elsei Peretti au intrat in portofoliul Tiffany & Co. datorita presedintelui de la acea vreme, Walter Hoving, care a cunoscut-o datorita lui Halston, prietenul lor comun. Tanara designer de bijuterii a adus pentru prima data argintul in portofoliul Tiffany, desi ei nu il comercializasera niciodata timp de 25 de ani. "Regulile bunului gust nu au nicio legatura cu pretul", spunea atunci Hoving. "Un articol cu un pret mai mic poate fi la fel de a...

Inapoi Inainte
Colectia tribut Amy Winehouse semnata Gaultier – neapreciata de familia artistei

Colectia tribut Amy Winehouse semnata Gaultier – neapreciata de familia artistei

Colectia Jean Paul Gaultier creata ca tribut pentru Amy Winehouse a generat nemultumirea celor din familia artistei. Pentru tatal lui Amy Winehouse, colectia prezentata saptamana trecuta in cadrul Paris Haute Couture Fashion Week SS 2012 este una de “prost gust”.

Mixul inedit de piese si contrastul de culoare reprezinta elementele cheie ale colectiei inspirate de artista care s-a stins din viata, anul trecut, la varsta de 27 de ani. Modelele au pasit pe catwalk purtand coafura cantaretei si renumitul ei machiaj cu eyeliner intens. Jean Paul Gaultier nu este singurul designer inspirat de Amy Winehouse. In 2007, Karl Lagerfeld o numit-o la randul sau un adevarat “style icon”.

Pentru Jean Paul Gaultier, colectia reprezinta o forma de a celebra impactul pe care Amy Winehouse l-a avut asupra modei. Chiar daca tributul lui a primit multe aprecieri, tatal artistei considera colectia una de “prost gust”. El a declarat revistei The Sun, ca: “Inca suferim pentru pierderea ei si a fost o saptamana grea in care a avut loc aniversarea a sase luni de la decesul ei. Sa-i vedem imaginea folosita engross pentru a vinde haine a fost un lucru neasteptat, asupra caruia nu am fost consultati. Suntem mandri de influenta pe care care ea a adus-o modei, dar ni se pare de prost gust sa vedem modele purtand voal negru, fumand si un cvartet de barbieri cantandu-i muzica. Este ilustrata o imagine a lui Amy din perioada in care ea nu se simtea cel mai bine si ofera, totodata, un aer de stralucire celor mai grele momente din viata ei. Acest lucru este suparator pentru familie.”

“Nu ni s-a cerut permisiunea si nimeni nu a facut o donatie fundatiei,” a mai spus Mitch Winehouse, referindu-se la fundatia creata in memoria fiicei sale, cu scopul de a ajuta tinerii in dificultate. “E doar dorinta lui Gaultier de a face bani si acesta este un lucru gresit,” a adaugat el in declaratia facuta revistei britanice.

Foto: Hepta.ro
Video: youtube.com

PUBLISHED ON 30.01.2012

more in Newsroom