WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Interviu
Autor: Ioana Lovin

Chloe Giordano. De la ilustratie la broderie.

Chloe Giordano a studiat ilustratie la University of the West of England in 2011. De atunci, a inlocuit treptat pensulele si vopselele cu ace si fire de ata colorata, iar astazi realizeaza broderii miniaturale, cu detalii elaborate si texturi in relief. Inspirate din natura care inconjoara Oxfordul, orasul in care artista locuieste in prezent, lucrarile ei denota o sensibilitate aparte si creeaza un univers despre care mi-am dorit sa aflu mai multe.

chloe giordano 9

“Am inceput sa cos in urma cu cinci ani, dupa ce lucrarile altor artisti textilisti, printre care si Lauri Faggioni, mi-au starnit interesul. Nu aveam nicio experienta in domeniu, dar faptul ca mi-a placut de la inceput m-a incurajat sa continuu si sa incerc lucruri noi,” povesteste Chloe Giordano. “Mi-a luat ceva timp sa gasesc un mod de a broda care sa capteze cu adevarat felul in care obisnuiam sa pictez,” mentioneaza despre tranzitia la noul mediu de expresie. Printre tehnicile din ilustratie care si-au gasit corespondentul in broderie, se regaseste obiceiul ei de a reda formele inlocuind, pur si simplu, culoarea sau nuanta, mai degraba decat sa amestece la un loc mai multe vopsele. “Este un lucru foarte asemanator cu ceea ce fac azi pentru ca nu poti amesteca doua fire de ata in culori diferite, asa ca aleg culorile cu multa atentie. Le asez una langa alta pe material, astfel incat sa gasesc alaturarea potrivita pentru forma pe care urmaresc sa o creez.”

Am fost curioasa sa aflu procesul prin care trece o idee de la concept la lucrare finala. “Incep, de obicei, cu o schita bruta prin care incerc sa definitivez compozitia. Iau cateva fotografii de referinta cu animalul pe care vreau sa-l desenez, exersez si verific ca totul sa fie corect. Apoi, combin toate aceste elemente in desenul final pe baza caruia urmeaza sa brodez. Pentru a transpune imaginea pe material, schitez desenul pe o noua bucata de hartie. O decupez si, cu ajutorul unui marker temporar, ii trasez conturul pe material. Odata ce am inceput sa brodez, avansez cu totul dintr-odata, incepand de la varful nasului pana la varful cozii.” Realizate astfel, cusaturile confera lucrarilor fluiditate. “Metoda ramane aceeasi si atunci cand lucrarea nu implica animale. Schitez ideile, imi iau niste referinte, fac desenul final si incep sa brodez.”

Iepuri in degradeuri de maro, pasari colibri colorate, veverite roscate, inconjurate de flori sau frunze marunte sunt cusute cu migala pe bucati de panza vopsita manual. “Natura ma inspira, in special cea din zona in care traiesc. Multe dintre lucrari prezinta viata salbatica specifica Marii Britanii. Imi place sa invat numele animalelor si ale plantelor pe care le intalnesc cand ma plimb in imprejurimile Oxfordului si sa gasesc o modalitate de a le utiliza in lucrarile mele.”

In portofoliul lui Chloe Giordano, se regasesc colaborari cu edituri ca Penguin, Vintage Books sau Liberty. Pentru ea – un vis implinit. Sunt o cititoare inraita si mi-am dorit dintotdeauna sa realizez design de carti. Sa fiu invitata sa fac asta a reprezentat o ocazie extraordinara. De obicei, primesc o descriere cu ce isi doreste editura, alaturi de cateva imagini de referinta. Schitez cateva idei dintre care isi aleg favorita. Apoi, dezvolt imaginea respectiva intr-un design complet care trece, de obicei, de la mine la client si inapoi pentru eventuale modificari. Odata ce am convenit asupra tuturor detaliilor, incep realizarea lucrarii finale care imi ia, deseori, mai putin timp decat broderiile cu animale pentru care sunt cunoscuta. Imi place foarte mult sa realizez coperte pentru carti sau alte proiecte asemanatoare pentru ca ma scot din zona mea de confort si ma provoaca sa explorez lucruri noi.”

chloe giordano broderie miniatura 16

Am fost curioasa cum arata un top 5 carti pe care le-ar recomanda unui prieten, iar titlurile alese de ea aduc impreuna arta si natura. “Cartile de arta pe care le rasfoiesc cel mai des sunt probabil Botanicum de Katie Scott, In Progress de Jessica Hirsch, The Illustrator’s Guide to Law and Business Practice de Simon Stern (nu e foarte distractiva, dar este extrem de utila!), Royal Manuscripts: The Genius of Illumination de la British Library si orice ghid de natura, poate seria Observer’s Books, care cuprinde carti foarte utile, intr-un format atat de mic incat iti incap in buzunar.”

Lucrarile lui Chloe Giordano se regasesc sub forma de vederi sau printuri in shopul ei de pe Etsy, proiect pe care doreste sa-l dezvolte in acest an. Daca iti doresti sa pastrezi legatura cu ceea ce creeaza ea, o poti urmari pe site-ul chloegiordano.com, pe pagina ei de Facebook sau pe Instagram.

Foto via Chloe Giordano

PUBLISHED ON 26.01.2017

more in Conversation Marks