WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

Ceramic Sparrow. Povesti din ceramica.

Am descoperit atelierul Ceramic Sparrow prin intermediul seturilor de ceai expuse pe rafturile ROD de la Carturesti. Designul minimalist mi-a captat atentia asupra lor cu ceva timp in urma. De curand, am avut ocazia de a afla povestea brandului creat in 2009 de Andreea Lazarescu si Tiberiu Dancila si, odata cu aceasta, am vazut si cetele de ingeri suflati cu aur si clopoteii realizati de ei pentru sarbatorile de Craciun.

ceramic sparrow (9)

Cei doi fondatori au absolvit Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, la sectiile Arte Decorative si Ceramica. Au creat brandul Ceramic Sparrow din dorinta de contura obiecte de design care imbina viziunile lor estetice. „Ne-am dorit ca gusturile noastre si cunostintele pe care le avem despre istoria artei sa se reflecte in ceea ce facem,” spune Andreea Lazarescu.

Au inceput cu o colectie de brose din portelan, inspirate de animale reale sau imaginare, pe care le-au prezentat la targul de Martisor de la Muzeul Taranului Roman. „Initial, incercasem sa facem niste pandantive folosind o tehnica speciala de decor (ne place sa credem ca ne apartine pentru ca n-am mai intalnit-o la obiecte mici din ceramica), asigurand unicitatea fiecarei piese, tehnica pe care am extins-o si perfectionat-o impreuna,” isi aminteste Andreea. Au continuat apoi cu clopotei si ingeri ce au devenit astazi piese emblematice pentru Ceramic Sparrow. Formele lor sunt realizate de Tiberiu Dancila, iar picturile cu case medievale, personaje din povesti, papusi sau cadre din natura, poarta semnatura Andreei.

ceramic sparrow (1)

In prezent, Ceramic Sparrow se afla printre nominalizarile competitiei Elle Decoration Romanian Design Awards 2015. Poti descoperi mai multe despre creatiile lor pe Facebook Ceramic Sparrow!

Foto: Ceramic Sparrow

PUBLISHED ON 16.11.2015

more in Mood Board