HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Camelia Sas si Roxana Murgu. Band of Creators
Duo-uri creative
Autor: Ioana Lovin

Camelia Sas si Roxana Murgu. Band of Creators

Povestea Band of Creators s-a conturat in timpul unei intalniri la terasa. Camelia Sas avea o idee de business in minte si stia ca Roxana Murgu este omul potrivit, alaturi de care sa o dezvolte. Si asa a fost. Se cunoasteau dinainte. Timp de cinci ani, au fost colege la Media Pro, apoi Roxana s-a intors la Galati, orasul ei natal, pentru a se ocupa de un alt proiect. S-au inteles perfect dintotdeauna, atat in plan personal cat si in plan profesional, iar fiecare dintre ele a devenit nu doar prietena celeilalte ci si partenerul ideal pentru a porni o afacere in doi.

In timpul intalnirii, conceptul initial al magazinului online BandofCreators.com a fost ajustat. Si-au dat seama ca era foarte dificil pentru pasionatii de moda din Romania sa ajunga la tinerii designeri, aflati in primii cinci ani de activitate, si si-au propus sa exploreze aceasta nisa. „Online-ul impreuna cu designerii romani reprezinta o zona pe care puteam sa o valorificam si, in foarte scurt timp, la o luna dupa ce ne-am intalnit, aveam totul pregatit: un mic business plan si o afacere care incepea”, povesteste Camelia.

band_of_creators

Band of Creators reprezinta pentru fondatoarele lui o investitie in branduri si in oameni talentati care au potential real de a castiga un renume international. In prima faza, portofoliul lor a reunit exclusiv designeri romani. Treptat, selectia lor a depasit limitele tarii noastre si se dezvolta mereu. „In continuare, internetul este cea mai buna unealta pentru documentare. In momentul acesta, ce ne intereseaza foarte mult este ca selectia pe care o aducem sa fie in directia pe care o avem deja”, spune Roxana despre modalitatea prin care descopera noii membri ai trupei de creatori. „As spune ca suntem intr-o zona de smart casual, in care conteaza foarte mult calitatea materialelor si a finisajelor , dar si designul in egala masura. Ma intereseaza ideile foarte mult, apreciez conceptele din spatele colectiilor.” Partea creativa este completata de perspectiva Cameliei: „Dupa selectia creativa pe care o face Roxana, urmeaza si o selectie din punct de vedere business. Aici lucrurile sunt foarte clare, si anume: designerii cu care colaboram trebuie sa aiba o forma juridica, trebuie sa fie capabili sa-si administreze intr-un fel resursele, astfel incat sa realizeze o serie mica, la comanda, 5-7 produse identice ca material – asta este o provocare pentru multi dintre ei – si sa ne corelam din punctul de vedere al preturilor. Pretul pe care il gaseste o persoana in showroomul nostru este pretul pe care il gaseste la atelierul designerului.”

Cand vine vorba despre atuurile alegerii lor de a lucra impreuna, atat Camelia cat si Roxana recunosc ca nu pot lucra singure. „Mi-am dat seama de lucrul asta. Nu spun ca imi cunosc toate limitele, dar asta este o limita clara a mea. Sunt oameni, aici ma refer la partea de management, care fac totul singuri. Eu eram genul de manager care vroia tot timpul sa vorbeasca cu oamenii de langa el ca sa iasa idei.” Schimbul de pareri genera intotdeauna mai mult continut ce merita sa fie exploatat, decat daca statea singura la birou, marturiseste Camelia. Naturaletea cu care reusesc sa se completeze in fiecare situatie reprezinta unul dintre atuutile principale. „La noi, cred ca este foarte important ca, fiind diferite, ne completam perfect. Fiecare aduce in ecuatia asta lucrurile pe care cealalta nu le are la fel de bine dezvoltate”, e de parere Roxana. „Este un lucru de care mi-am dat seama in momentul in care am inceput business-ul cu Camelia: afacerile nu se fac cu oameni la fel ca tine (…) ci le faci cu oameni cu care te completezi. Altfel, nu cred ca functioneaza. Eu stiu ca nu as putea lucra cu cineva ca mine.”

Intrebate despre cea mai mare provocare cu care s-au confruntat pana acum, raspunsul a venit in unanimitate: primul fashion show. Pentru mine, acesta a fost momentul in care am facut cunostinta cu brandul Band Of Creators. A fost o prezentare cu un concept inedit, care a reunit pe acelasi podium colectiile a sapte designeri romani: Aer Wear, Beliv, Alina Morar, Ana-Maria Gal, Corina Vladescu, Crepe Black Collar si Florentina Giol. Mai mult decat atat, aveam sa aflu mai tarziu ca evenimentul a implinit vise, a pus capat unor emotii intense si a recompensat pe masura fiecare efort depus. „Anul trecut, in iunie, am deschis showroomul. Clientele veneau la intalnirile noastre lunare pe care, avand pana la momentul respectiv doar un site, le organizam in cafenele. Am zis sa deschidem un showroom unde sa ne intalnim. Apoi, am spus <bun, dar in showroom putem face si altfel de evenimente> si ne-am gandit sa gasim o varianta in care sa avem modele care sa prezinte (n.r. tinute).” Si-au imaginat ideea pusa in practica si au concluzionat ca exista riscul sa fie un eveniment prea mic pentru a trezi interesul publicului lor. „Daca e sa facem un eveniment cu o prezentare cu modele, haide macar sa-l facem intr-un spatiu mai mare!” isi aminteste Camelia ca si-au propus. Au pornit in cautarea acelui spatiu, iar pe masura ce cautarile lor avansau, Roxanei i se contura in minte un concept. Inspirata de atmosfera unor fotografii de la o petrecere Vanity Fair, organizata impreuna cu Chanel, ea si-a dorit sa creeze o Gradina Secreta in interiorul unui hotel. Au urmat un sirag de provocari cu deadline scurt, pe care Camelia si Roxana le-au depasit pas cu pas, oscilind intre „a fi sau a nu fi posibil”. Daca nu ar fi fost, nu s-ar fi povestit, iar de atunci evenimentele Band of Creators sunt povestite de fiecare data in publicatiile de moda de la noi. Pentru invitati, ele devin ocazia de a pasi intr-un spatiu in care moda este insotita de o doza de magie. Am calatorit in Tara Minunilor, conceptul celui de-al doilea show, iar in aceasta toamna, echipa Band of Creators ne-a invitat in universul revistelor glossy. A transformat prezentarea intr-o sedinta foto inedita, desfasurata intr-o incapere tapetata cu pagini supradimensionate de revista.

Dincolo de provocari, sunt si nenumarate amintiri dragi, care coincid adesea cu aprecierea muncii lor. „Pentru mine, cel mai frumos lucru de pana acum este ca un om care are foarte multa experienta in domeniul modei a asemanat cel mai recent fashion show al nostru cu un eveniment din cadrul Berlin Fashion Week. Ne-a spus ca acesta este deja la acel nivel. Pentru mine, este wow”, spune Camelia. Pentru Roxana, unele dintre momentele de care isi aduce aminte cu placere sunt cele in care pregateau showroomul lor, situat in Bucuresti, pe strada Benjamin Franklin, nr 14. „Era un pas pe care nu-l vazusem in niciun fel in momentul in care am inceput afacerea. Eu eram convinsa ca vom ramane in online si, brusc, aveam un lucru facut de noi care era fizic acolo, il vedeam, era palpabil. Am avut toata perioada aceea un sentiment foarte frumos ca vad ceva ce am construit.” Printre momentele ei dragi se numara si prezentarile de moda organizate, cu toate ca: „Pentru mine, fashion show-urile sunt atat de consumatoare de energie ca nu am timp sa ma bucur de lucruri in timp ce se intampla.” Abia dupa ce totul s-a terminat, isi gaseste timp sa deruleze amintirile si sa le aprecieze pe fiecare in parte.

Aer Wear, Beliv, Alina Morar, Ana-Maria Gal, Corina Vladescu, Crepe Black Collar si Florentina Giol – See more at: http://fashionandbeauty.ro/fb-collections-colectii-moda/7-designeri-romani–secret-garden-by-band-of-creators#sthash.660Nswf9.dpuf. Mai mult decat atat, aveam sa aflu mai tarziu ca evenimentul a implinit vise, a pus capat unor emotii intense si a recompensat pe masura fiecare efort depus. „Anul trecut, in iunie, am deschis showroomul. Clientele veneau la intalnirile noastre lunare pe care, avand pana la momentul respectiv doar un site, le organizam in cafenele. Am zis sa deschidem un showroom unde sa ne intalnim. Apoi, am spus <bun, dar in showroom putem face si altfel de evenimente> si ne-am gandit sa gasim o varianta in care sa avem modele care sa prezinte (tinute).” Si-au imaginat ideea pusa in practica si au concluzionat ca exista riscul sa fie un eveniment prea mic pentru a trezi curiozitatea si interesul publicului lor. „Daca e sa facem un eveniment cu o prezentare cu modele, haide macar sa-l facem intr-un spatiu mai mare!” isi aminteste Camelia ca si-au propus. Au pornit in cautarea acelui spatiu, iar pe masura ce cautarile lor avansau Roxanei i se contura in minte un concept. Inspirata de atmosfera unor fotografii de la o petrecere Vanity Fair, organizata impreuna cu Chanel, ea si-a dorit sa creeze in spatiul unui hotel o Gradina Secreta. Au urmat un sirag de provocari pe care Camelia si Roxana le-au depasit pas cu pas, oscilind intre „a fi sau a nu fi posibil”. Daca nu ar fi, nu s-ar povesti. Insa de atunci, evenimentele Band of Creators sunt povestite mai departe in publicatiile de moda de la noi. Pentru invitati, ele devin ocazia de a pasi intr-un spatiu in care moda este intotdeauna insotita de o doza de magie. Am calatorit in Tara Minunilor, conceptul celui de-al doilea show, iar in aceasta toamna, echipa Band of Creators ne-a invitat in universul revistelor glossy si a transformat prezentarea intr-o sedinta foto inedita.Dincolo de provocari, amintirile dragi se transforma in confirmari a muncii lor. „Pentru mine, cel mai frumos lucru de pana acum este ca un om care are foarte multa experienta in domeniul modei a asemanat cel mai recent fashion show al nostru cu un eveniment din cadrul Berlin Fashion Week. Ne-a spus ca acesta este deja la acel nivel. Pentru mine, este wow”, spune Camelia. Pentru Roxana, unele dintre momentele de care isi aduce aminte cu placere sunt cele in care pregateau showroomul. Gandul ca o idee a lor se dezvolta in ceva palpabil era extrem de valoros. „Era un pas pe care nu-l vazusem in niciun fel in momentul in care am inceput afacerea. Eu eram convinsa ca vom ramane in online si, brusc, aveam un lucru facut de noi care era fizic acolo, il vedeam, era palpabil. Am avut toata perioada aceea un sentiment foarte frumos ca vad ceva ce am construit.” Printre momente dragi se numara si prezentarile de moda organizate de ele, cu toate ca: „Pentru mine, fashion show-urile sunt atat de consumatoare de energie ca nu am timp sa ma bucur de lucruri in timp ce se intampla.” Abia dupa ce totul s-a terminat isi gaseste timp sa deruleze amintirile si sa le aprecieze pe fiecare in parte.

interviu_band_of_creators_3

Exista un element comun in toate povestile de afaceri in doi care functioneaza: increderea. Ea reprezinta temelia pe care a fost construit si Band of Creators. „Cel mai important lucru pe care il stiu despre relatia noastra, un lucru pe care i l-am spus si Cameliei, chiar de curand, este ca ea reprezinta singurul om cu care as incepe orice business. Mi-e clar ca nu mai am ce sa caut in directia asta pe altcineva, in orice domeniu. Ca om, este una dintre cele mai echilibrate persoane pe care le-am intalnit in viata. Este genul de persoana care gandeste foarte mult inainte sa reactioneze – un lucru pe care il simt pentru ca eu sunt exact invers. Eu reactionez si, pe urma, imi dau seama ca s-ar putea sa nu fi facut bine. E un om principial si asta imi place foarte tare pentru ca, si in relatiile personale si in relatiile de business, lucrul pe care eu l-am cautat intotdeauna este increderea. In momentul in care am incredere totala intr-un om, ma simt foarte libera si in stare sa ma concentrez si sa fac multe alte lucruri, in loc sa ma uit peste umar”, poveste Roxana. „Intr-adevar si eu am foarte mare incredere in Roxana si stiu ca, lucrurile pe care le face, le face cu adevarat foarte bine”, continua Camelia. Impulsivitatea, naturaletea cu care colega ei relationeaza cu oamenii din jurul ei, fie ca e vorba de parteneri, colaboratori sau prieteni, pasiunea ei pentru moda si cunostintele nelimitate in acest domeniu s-au regasit in descrierea ei. „Roxana este un om extrem de creativ si partenerul ideal pentru a contura orice strategie nationala sau internationala. Nu am mai intalnit pe cineva cu care sa lucrez atat de bine de la stadiul de idee pana la implementare si, apoi, sa trecem cu usurinta la urmatoarea provocare.” Iar povestea lor continua.

www.BandofCreators.com
Facebook Band of Creators
Adresa showroom: Bucuresti, str Benjamin Franklin, nr 14, langa Ateneu.

Foto: Andreea Macri

PUBLISHED ON 09.12.2014

more in Conversation Marks