EDITOR'S CHOICE

Poezie vizuala de purtat

In urma cu ceva timp, am vazut in social media un…

INSPIRATIE

Les levres rouges

Les levres rouges este un proiect semnat de Anamaria Sut, prin…

EDITOR'S CHOICE

Plaje celebre devin diorame in...

Campania Gucci Resort 2022 prezinta o serie de diorame cu destinatii…

BEAUTY

Chanel Paris Paris, the hotel...

VISUAL POSTCARDS BY ANDREEA MACRI / When talking to Vicki about…

HOT TREND

BOTTEGA GREEN

A fost culoarea culturala a anului 2021. Dar, pentru mine, “Bottega…

CATWALK

De pe catwalk pe covorul...

Tinutele haute couture pentru toamna-iarna 2022/23 au devenit laitmotivul ultimei saptamani,…

WE LIKE

Iris van Herpen. Meta Morphism...

Iris van Herpen stabileste punti de legatura intre concepte aflate in…

Inspiratie

In stransa legatura cu moda

Cateva detalii din colectiile designerilor pentru sezonul primavara-vara 2022 au devenit o metafora pentru legatura pe care o avem cu moda. Ma refer la baretele lungi ale sandalelor, legate in jurul gleznei, la snururile topurilor scurte, care inconjoara talia, la fronseurile cu sireturi pe care tu decizi cat si cum sa le strangi. E doar o interpretare personala, bineinteles. Nu stiu exact ce i-a inspirat pe designeri sa faca aceste alegeri. Cred insa ca pandemia ne-a schimbat relatia pe care o aveam cu hainele. Vrand-nevrand, ea a fost definita mai mult de confort si functionalitate si mai putin de creativitate, iar acum pare ca-i renegociem termenii. * Jason Wu / Sursa foto: Hepta.ro Sandalele cu barete lungi, care se strang in jurul gleznei sau pe gamba, sunt top of mind cand vine vorba despre incaltamintea pentru vara 2022. Sunt doua motive in spate. Pe de-o parte, le-am intalnit suficient de des pe catwalk, incat sa nu incapa nicio urma de indoiala ca e vorba despre un trend puternic. Adam Lippes, Alberta Ferretti, Isabel Marant, Jason Wu, Sportmax, Valentino… chiar daca ma opresc aici, enumerarea caselor de moda care au inclus acest tip de incaltaminte in colectiile lor ar putea continua. Adam Lippes / Sursa foto: Hepta.ro Valentino / Sursa foto: Hepta....

Inapoi Inainte
Alma Rusu si Ioana Paun. Despre cosmetice 100% naturale si incredere 100%
Duo-uri creative
Autor: Ioana Lovin

Alma Rusu si Ioana Paun. Despre cosmetice 100% naturale si incredere 100%

Pe Alma Rusu si pe Ioana Paun, duo-ul creativ din spatele buticului de cosmetice bio MioBio, le leaga o prietenie de peste 10 ani. Tot de atatia, ele sunt si colege – la inceput in cadrul unei banci, iar, de cinci ani, lucreaza impreuna la propria lor afacere. Si-au dorit ca MioBio sa fie un loc in care sa le placa sa-si petreaca timpul si a devenit la fel si pentru clientii care ii trec pragul. Despre drumul de la ideea de business pana la ceea ce inseamna astazi MioBio, despre provocari si bucurii, precum si despre importanta increderii, ingredientul esential care asigura ca lucrurile sa mearga asa cum isi doresc, am aflat stand de vorba cu Alma si Ioana in spatiul chic, de pe Jules Michelet, vizavi de ambasada Marii Britanii.

Am fost curioasa cum s-a dezvoltat interesul lor pentru cosmeticele bio si cum s-a transformat acesta intr-o idee de business. „Sau invers”, m-a completat Ioana zambind, pentru ca la inceput a fost ideea de a porni impreuna o afacere, iar domeniul ei de activitate s-a concretizat mai tarziu. „Am stat si ne-am gandit unde ne place sa ne petrecem timpul. Am spus ca, daca tot plecam (de la banca) si incepem sa facem ceva, trebuie sa fie ceva care sa ne placa si sa fie un loc unde sa ne placa sa venim”, povesteste ea.

Au cochetat cu mai multe variante, printre care si aceea de a deschide o librarie. La finalul cercetarilor insa, magazinul dedicat cosmeticelor bio a intrunit toate conditiile lor. „Este un business foarte curat din toate punctele de vedere, si cu si fara ghilimele. Conditia noastra de baza era sa fie, clar, ceva in care sa credem, pentru ca nu putem vinde ceva in care nu credem. Apoi, ideea de a vinde ceva sanatos iti da cumva o senzatie ca faci un bine”, spune Alma. Produsele certificate bio contin ingrediente naturale in proportie de peste 70%, fata de cele conventionale, in cazul carora procentajul variaza intre 4% si 6%. Dincolo de asta, produsele conventionale contin adesea ingrediente nocive pe care corpul le absoarbe atunci cand le aplicam pe piele.

download

Avand experienta in project management, retailul reprezenta atat pentru Alma cat si pentru Ioana un teritoriu complet nou, pe care l-au descoperit impreuna, din aproape in aproape. Intrebate despre atuurile alegerii lor de a dezvolta MioBio in doi, in loc sa porneasca fiecare cate o afacere, raspunsul a venit prompt. „Nu cred ca am fi putut una fara cealalta”, e de parere Alma, gandindu-se la cat de bine se completeaza reciproc. „De exemplu, pe mine ma atrage foarte mult partea de vanzari, iar Alma este responsabila de tot ceea ce inseamna creativitate, site, online, lucruri de care nu cred ca as putea sa ma ocup, cel putin nu asa cum o face ea. Apoi, eu ma ocup de targuri. Sunt lucruri la care pur si simplu ne completam. Un business in doi este, dupa parerea mea, ideal”, povesteste Ioana.

Revenind la atuuri, Alma continua: „Eu cred ca pe primul loc as pune nivelul decizional. Faptul ca te poti consulta cu cineva in care ai 100% incredere si, chiar daca nu esti intotdeauna de acord cu o idee, ai mereu doua puncte de vedere. Ai cu cine sa faci brainstorming pe diverse lucruri. In ceea ce priveste produsele de exemplu, noi suntem foarte diferite. Ce i se potriveste ei nu mi se potriveste mie si invers. Daca ar fi numai una dintre noi, lucrurile ar arata altfel.”

Pe parcursul anilor, faptul ca au fost mereu precaute le-a tinut departe de multe provocari, insa acestea nu au lipsit cu desavarsire. Deschiderea celui de-al doilea magazin a fost „un hop”- dupa cum il descrie Alma, iar faptul ca unii clienti au intrat in insolventa a fost o alta situatie cu care au fost nevoite sa se confrunte pe parcursul anilor. „Pe de-o parte, sunt provocarile financiare. Intr-un business mic, cash flow-ul este foarte important sa fie stabil, pentru ca nu vorbim de sume foarte mari. Dar, din punct de vedere procentual, daca intri intr-un mic dezechilibru, te afecteaza serios. Ca investitie, am fost destul de precaute. Nu ne-am aruncat cu capul inainte niciodata”, completeaza ea.

In ceea ce priveste amintirile dragi, printre favoritele Ioanei se afla momentele in care au amenajat primul magazin. „Stateam aici amandoua si ne spuneam ca parca e Craciunul. Tot primeam produse si alte produse si era o atmosfera minunata”, povesteste ea. Alte experiente de care isi amintesc cu bucurie sunt calatoriile in strainatate la furnizori si la targurile internationale.

download3

Povestea MioBio a inceput cu 6 branduri, iar astazi portofoliul lor reuneste aproape 30. „Initial, ne-am uitat la branduri cu traditie si cu poveste. Am ales produse care ne-au placut foarte mult. Au fost branduri importate din Germania, Franta, Austria – tari cu traditie in zona bio. Ulterior, am inceput sa sustinem branduri romanesti, pentru ca piata s-a dezvoltat si pe aceasta zona, si am ajuns deja la sase furnizori”, spune Ioana. „Ne uitam, in primul rand, la ingrediente pentru ca sunt multe branduri care ne-ar fi placut, dar care nu corespund, din punct de vedere al ingredientelor, standardelor pe care ni le-am impus”, adauga ea. „Trecand de partea calitativa, cred ca le-am ales cu inima”, concluzioneaza Alma.

Daca un top 3 al produselor preferate de cliente este imposibil de facut, obiceiurile lor fiind diferite de la persoana la persoana, am reusit sa descoperim cum arata acest top pentru Ioana si Alma. „Eu am ca preferate samponul Color & Shine de la Madara, care, dupa parerea mea, e cel mai bun sampon din lume, sapunul cu ceai verde si ulei de argan de la Rampal Latour, pe care il folosesc de cand a fost lansat si nu ma mai despart de el, si al treilea produs este parfumul cu ceai verde de la Florascent”, a dezvaluit Ioana. „Eu am gelul de dus si samponul de la Susanne Kaufmann – pentru mine, acesta e cel mai bun sampon din lume. De cinci ani de zile, nu ma despart niciodata de gelurile de dus Rampal Latour si nici de sapunuri. Le iau la rand, pentru ca sunt opt tipuri. Tot timpul cand vin produse noi, cum au venit acum sapunurile MiloMill, noi le probam, dar ca si constanta, ar mai fi crema de maini si lotiunea de corp cu catina, de la Weleda”, a continuat Alma.

Provocarea intalnirii noastre a fost momentul in care le-am rugat sa se descrie una pe cealalta. „Nu ne-am descris niciodata una pe cealalta. E secret”, a glumit Ioana. „Despre Ioana, pot sa spun ca are multe idei. Se entuziasmeaza de tot felul de lucruri si este deschisa la tot ce am putea sa facem nou, iar asta, pe mine, ma minuneaza si reconforteaza.(…) Are simtul umorului. Radem foarte bine impreuna si ne distram destul de mult. Ce ar mai fi?” se intreaba Alma, moment in care Ioana preia provocarea. „Eu, avand doi copii mici acasa, nu prea mai am timp sa fac nimic seara. Vin dimineata (la magazin), ma intalnesc cu Alma, si ea imi face revista presei cu tot ce s-a intamplat in plan politic. Alma este foarte echilibrata, mai echilibrata ca mine, foarte calma si linistita in general, iar asta ma linisteste si pe mine.”

„Ideea este exact completarea despre care vorbeam. Ca personalitate, ne si potrivim, dar ne si completam”, spune Alma, iar increderea pe care o au una in cealalta reprezinta cheia relatiei lor profesionale linistite. „Da, pentru ca este un aspect foarte important intr-un business. Cred ca, fara incredere, nu poate functiona. Fiind amandoua persoane foarte corecte si fiind dintr-o bucata, am setat lucrurile foarte clar intre noi din punct de vedere business. Nu au existat niciodata discutii intre noi. Asa ca suntem foarte fericite impreuna.”

MioBio.ro
Facebook MioBio

Fotografii: Andreea Macri

PUBLISHED ON 04.12.2014

more in Conversation Marks