EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Centre...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Fondation...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
Agatha Ruiz de la Prada
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Agatha Ruiz de la Prada

Culorile intense atrag privirile celor din jur ca un magnet – in orice situatie, nu doar in ceea ce priveste vestimentatia. Am considerat intotdeauna ca alegerea lor vine pe fundalul unei stari de spirit pozitive si ca este insotita de curaj si de incredere in sine. Pentru Agatha Ruiz de la Prada, nuantele vibrante au devenit o emblema a creatiilor vestimentare extravagante ce ii poarta semnatura. Intr-un interviu acordat in urma cu cativa ani pentru BBC, designerul spaniol a prezentat culoarea si dintr-o alta perspectiva: “Folosind culoarea, imi construiesc propriul zid care ma protejeaza.”

De curand, am avut ocazia neasteptata de a pasi in universul ei creativ, inspirat de miscarea pop art. Mi-am petrecut vacanta de vara in Portugalia, iar programul zilei dedicate orasului Cascais a inclus si o vizita la Casa de Santa Maria, care gazduieste, pana pe 9 octombrie, expozitia “Agatha Ruiz de la Prada”.

Ea este designerul inimilor, al stelelor si al florilor, pe care le modeleaza in cele mai inedite forme si culori. Le-am regasit ca imprimeuri, ca aplicatii cusute pe suprafata materialelor, ca parte din croiala rochiilor. Tinutele expuse nu sunt tocmai purtabile, dar sunt cu siguranta memorabile. Parte din diferite colectii realizate in ultimii ani, acestea contureaza impreuna o atmosfera ce mi-a amintit de Tara Minunilor.

Agatha Ruiz de la Prada a fost atrasa mai intai de arta, insa “rezultatele instante” pe care i le promitea moda au convins-o sa devieze traseul pasiunii ei. Arta a ramas insa o componenta importanta in procesul ei de creatie.  Nu de putine ori, piesele ei exploreaza zona de interferenta dintre cele doua domenii si nu sunt putine colaborarile dezvoltate cu artisti. Enrique Vega, Gloria Garcia Lorca, Nicole Herzog sau Karim Rashid sunt o parte dintre acestia.

Povestea brandului Agatha Ruiz de la Prada a inceput in anii ’80, cand tinutele ei vibrante s-au facut imediat remarcate. Brandul s-a extins treptat si a pasit pe taramuri conexe ale modei precum cel al designului interior, al designului de produs sau al parfumeriei.  Astazi, vorbim de peste 100 de licente, iar creatiile ce-i poarta semnatura sunt disponibile in magazine din intreaga lume.

Foto: arhiva personala

PUBLISHED ON 02.08.2016

more in Fashion Etc