WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Agatha Ruiz de la Prada
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Agatha Ruiz de la Prada

Culorile intense atrag privirile celor din jur ca un magnet – in orice situatie, nu doar in ceea ce priveste vestimentatia. Am considerat intotdeauna ca alegerea lor vine pe fundalul unei stari de spirit pozitive si ca este insotita de curaj si de incredere in sine. Pentru Agatha Ruiz de la Prada, nuantele vibrante au devenit o emblema a creatiilor vestimentare extravagante ce ii poarta semnatura. Intr-un interviu acordat in urma cu cativa ani pentru BBC, designerul spaniol a prezentat culoarea si dintr-o alta perspectiva: “Folosind culoarea, imi construiesc propriul zid care ma protejeaza.”

De curand, am avut ocazia neasteptata de a pasi in universul ei creativ, inspirat de miscarea pop art. Mi-am petrecut vacanta de vara in Portugalia, iar programul zilei dedicate orasului Cascais a inclus si o vizita la Casa de Santa Maria, care gazduieste, pana pe 9 octombrie, expozitia “Agatha Ruiz de la Prada”.

Ea este designerul inimilor, al stelelor si al florilor, pe care le modeleaza in cele mai inedite forme si culori. Le-am regasit ca imprimeuri, ca aplicatii cusute pe suprafata materialelor, ca parte din croiala rochiilor. Tinutele expuse nu sunt tocmai purtabile, dar sunt cu siguranta memorabile. Parte din diferite colectii realizate in ultimii ani, acestea contureaza impreuna o atmosfera ce mi-a amintit de Tara Minunilor.

Agatha Ruiz de la Prada a fost atrasa mai intai de arta, insa “rezultatele instante” pe care i le promitea moda au convins-o sa devieze traseul pasiunii ei. Arta a ramas insa o componenta importanta in procesul ei de creatie.  Nu de putine ori, piesele ei exploreaza zona de interferenta dintre cele doua domenii si nu sunt putine colaborarile dezvoltate cu artisti. Enrique Vega, Gloria Garcia Lorca, Nicole Herzog sau Karim Rashid sunt o parte dintre acestia.

Povestea brandului Agatha Ruiz de la Prada a inceput in anii ’80, cand tinutele ei vibrante s-au facut imediat remarcate. Brandul s-a extins treptat si a pasit pe taramuri conexe ale modei precum cel al designului interior, al designului de produs sau al parfumeriei.  Astazi, vorbim de peste 100 de licente, iar creatiile ce-i poarta semnatura sunt disponibile in magazine din intreaga lume.

Foto: arhiva personala

PUBLISHED ON 02.08.2016

more in Fashion Etc