RED CARPET

Emma Watson. Vestimentatia ca declaratie...

Tinutele cu care Emma Watson paseste pe covorul rosu si nu…

ARTA & DESIGN

Culoare & lumina. Fotografiile artistei...

Modul in care Elizaveta Porodina foloseste lumina si culorile e emblematic…

EDITOR'S CHOICE

Poezia lucrurilor simple

E greu sa vorbesti despre simplitate in aceste vremuri incerte, in…

TINUTA SAPTAMANII

Angelina Jolie si rochia ei...

Rochia Versace purtata de Angelina Jolie la premiera filmului Eternals de…

HOT TREND

Imbracamintea matlasata. Cat de cool...

Imbracamintea matlasata este nelipsita de pe scena tendintelor pentru sezonul rece,…

AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

Inspiratie

Maestoso. Moda si arhitectura la numitor comun.

Asa cum moda se imbina cu filmul sau arta cu matematica, asa au reusit sa fuzioneze si geometria, arhitectura si moda in creatiile Claudiei Tecuceanu, sub umbrela brandului Maestoso. Arta mestesugului si designul au fost dintotdeauna o pasiune pentru Claudia, o pasiune legitimata prin absolvirea Universitatii de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" din Bucuresti. Colectiile Maestoso reprezinta un omagiu adus artistilor si arhitectilor romani, iar, prin creatiile ei, Claudia reuseste sa transforme geometria, dintr-o materie poate dificila in scoala, in accesorii care ne bucura in fiecare zi. Delicatetea, unicitatea si stilul minimalist fac din piesele Maestoso un accesoriu versatil, usor de asortat pentru diferite ocazii, cu diferite tinute, in diferite culori. Astfel ca ele isi castiga usor statutul de piese "timeless" in garderoba noastra cotidiana. Gentile cu detalii geometrice subtile, pantofii cu siluete "slingback" feminine si colierele cu linii delicate devin firesc piesele "on repeat" in garderoba. Gentile, denumite dupa artistii sau dupa stilurile de sculptura care au inspirat designul, sunt confectionate in micile ateliere ale unor artizani italieni, cu traditie de generatii. Pielea naturala Palmellato provine de la o tabacarie din Milano, specializata in pr...

Inapoi Inainte
Agatha Ruiz de la Prada

Agatha Ruiz de la Prada

Culorile intense atrag privirile celor din jur ca un magnet – in orice situatie, nu doar in ceea ce priveste vestimentatia. Am considerat intotdeauna ca alegerea lor vine pe fundalul unei stari de spirit pozitive si ca este insotita de curaj si de incredere in sine. Pentru Agatha Ruiz de la Prada, nuantele vibrante au devenit o emblema a creatiilor vestimentare extravagante ce ii poarta semnatura. Intr-un interviu acordat in urma cu cativa ani pentru BBC, designerul spaniol a prezentat culoarea si dintr-o alta perspectiva: “Folosind culoarea, imi construiesc propriul zid care ma protejeaza.”

De curand, am avut ocazia neasteptata de a pasi in universul ei creativ, inspirat de miscarea pop art. Mi-am petrecut vacanta de vara in Portugalia, iar programul zilei dedicate orasului Cascais a inclus si o vizita la Casa de Santa Maria, care gazduieste, pana pe 9 octombrie, expozitia “Agatha Ruiz de la Prada”.

Ea este designerul inimilor, al stelelor si al florilor, pe care le modeleaza in cele mai inedite forme si culori. Le-am regasit ca imprimeuri, ca aplicatii cusute pe suprafata materialelor, ca parte din croiala rochiilor. Tinutele expuse nu sunt tocmai purtabile, dar sunt cu siguranta memorabile. Parte din diferite colectii realizate in ultimii ani, acestea contureaza impreuna o atmosfera ce mi-a amintit de Tara Minunilor.

Agatha Ruiz de la Prada a fost atrasa mai intai de arta, insa “rezultatele instante” pe care i le promitea moda au convins-o sa devieze traseul pasiunii ei. Arta a ramas insa o componenta importanta in procesul ei de creatie.  Nu de putine ori, piesele ei exploreaza zona de interferenta dintre cele doua domenii si nu sunt putine colaborarile dezvoltate cu artisti. Enrique Vega, Gloria Garcia Lorca, Nicole Herzog sau Karim Rashid sunt o parte dintre acestia.

Povestea brandului Agatha Ruiz de la Prada a inceput in anii ’80, cand tinutele ei vibrante s-au facut imediat remarcate. Brandul s-a extins treptat si a pasit pe taramuri conexe ale modei precum cel al designului interior, al designului de produs sau al parfumeriei.  Astazi, vorbim de peste 100 de licente, iar creatiile ce-i poarta semnatura sunt disponibile in magazine din intreaga lume.

Foto: arhiva personala

PUBLISHED ON 02.08.2016

more in Fashion Etc