CATWALK

De pe catwalk pe covorul...

Saptamana Modei de la Paris, dedicata colectiilor haute couture toamna-iarna 2025,…

WE LIKE

Iris van Herpen. Designul prinde...

Designul prinde viata, la propriu, in Sympoiesis, colectia Iris van Herpen…

INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

Inspiratie

Elsa Peretti, Tiffany & Co. si bijuteriile de colectie

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala, "The Bone Cuff". O bijuterie statement, care imbraca incheietura mainii, ca un semnal din argint masiv pentru delicatetea feminina. Liza Minnelli, Catherine Deneuve sau Margot Robbie iubesc aceasta bratara. Si noi la fel. Aceasta piesa a fost creata pentru Tiffany la inceputul anilor '70 si a marcat inceputul unei revolutii pentru creatia de bijuterii. In primul rand, a fost remarcata pentru designul foarte simplu si de impact: fara dantelarii sau pietre pretioase, pur si simplu, o sculptura in metal. Ea avea sa ignore orice conventie legata de materialul de bijuterii, intrucat argintul era foarte rar folosit la acel moment. "Stilul e intotdeauna ceva simplu," spunea Peretti, in timp ce reusea sa impuna argintul in lumea bijuteriilor de lux. Creatiile Elsei Peretti au intrat in portofoliul Tiffany & Co. datorita presedintelui de la acea vreme, Walter Hoving, care a cunoscut-o datorita lui Halston, prietenul lor comun. Tanara designer de bijuterii a adus pentru prima data argintul in portofoliul Tiffany, desi ei nu il comercializasera niciodata timp de 25 de ani. "Regulile bunului gust nu au nicio legatura cu pretul", spunea atunci Hoving. "Un articol cu un pret mai mic poate fi la fel de a...

Inapoi Inainte
Agatha Ruiz de la Prada
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Agatha Ruiz de la Prada

Culorile intense atrag privirile celor din jur ca un magnet – in orice situatie, nu doar in ceea ce priveste vestimentatia. Am considerat intotdeauna ca alegerea lor vine pe fundalul unei stari de spirit pozitive si ca este insotita de curaj si de incredere in sine. Pentru Agatha Ruiz de la Prada, nuantele vibrante au devenit o emblema a creatiilor vestimentare extravagante ce ii poarta semnatura. Intr-un interviu acordat in urma cu cativa ani pentru BBC, designerul spaniol a prezentat culoarea si dintr-o alta perspectiva: “Folosind culoarea, imi construiesc propriul zid care ma protejeaza.”

De curand, am avut ocazia neasteptata de a pasi in universul ei creativ, inspirat de miscarea pop art. Mi-am petrecut vacanta de vara in Portugalia, iar programul zilei dedicate orasului Cascais a inclus si o vizita la Casa de Santa Maria, care gazduieste, pana pe 9 octombrie, expozitia “Agatha Ruiz de la Prada”.

Ea este designerul inimilor, al stelelor si al florilor, pe care le modeleaza in cele mai inedite forme si culori. Le-am regasit ca imprimeuri, ca aplicatii cusute pe suprafata materialelor, ca parte din croiala rochiilor. Tinutele expuse nu sunt tocmai purtabile, dar sunt cu siguranta memorabile. Parte din diferite colectii realizate in ultimii ani, acestea contureaza impreuna o atmosfera ce mi-a amintit de Tara Minunilor.

Agatha Ruiz de la Prada a fost atrasa mai intai de arta, insa “rezultatele instante” pe care i le promitea moda au convins-o sa devieze traseul pasiunii ei. Arta a ramas insa o componenta importanta in procesul ei de creatie.  Nu de putine ori, piesele ei exploreaza zona de interferenta dintre cele doua domenii si nu sunt putine colaborarile dezvoltate cu artisti. Enrique Vega, Gloria Garcia Lorca, Nicole Herzog sau Karim Rashid sunt o parte dintre acestia.

Povestea brandului Agatha Ruiz de la Prada a inceput in anii ’80, cand tinutele ei vibrante s-au facut imediat remarcate. Brandul s-a extins treptat si a pasit pe taramuri conexe ale modei precum cel al designului interior, al designului de produs sau al parfumeriei.  Astazi, vorbim de peste 100 de licente, iar creatiile ce-i poarta semnatura sunt disponibile in magazine din intreaga lume.

Foto: arhiva personala

PUBLISHED ON 02.08.2016

more in Fashion Etc