INSPIRATIE

Stylingul, mereu in schimbare

Stylingul in moda evolueaza in permanenta si, odata cu asta, regulile…

RED CARPET

Met Gala 2014. Dress code:...

Lumea basmelor s-a mutat pentru o seara pe covorul rosu de…

EDITOR'S CHOICE

Comète, un nou parfum in...

Comète de la CHANEL demonstreaza ca un parfum poate fi purtat…

AMINTIRI

Moda anilor ’90, din copilarie...

Moda anilor ’90 a revenit in trend de cateva sezoane si…

ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

Inspiratie

Dries Van Noten fara Dries Van Noten

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda care ii poarta numele de aproape 40 de ani. El lasa astfel loc tinerelor talente sa duca mai departe povestea brandului DVN. Inca nu s-a anuntat cine va ocupa acest loc in perioada urmatoare, dar prezentul DVN vine ca o promisiune ca se va alatura caselor de moda care au trecut cu bine printr-o schimbare asemanatoare. "Sunt trist, dar, in acelasi timp, fericit, sa va anunt ca ma voi retrage la sfarsitul lui iunie," mentioneaza el in scrisoarea publicata in social media, pe 19 martie. Desi ii inteleg pe deplin nevoia de a se dedica lucrurilor pentru care nu a avut timp, vestea m-a intristat si pe mine. Sursa: Puig  Dries Van Noten e unul dintre designerii mei preferati. Sunt ani de cand rezonez nu doar cu viziunea lui artistica, ci si cu el ca om. L-am cunoscut prin intermediul colectiilor vestimentare, prin cum a ales sa le prezinte la Saptamana Modei. L-am cunoscut prin interviurile urmarite de-a lungul timpului, prin pasiunea lui pentru natura si gradinarit - o eterna sursa de inspiratie, prin cum vorbeste despre oamenii din viata lui si cum vorbesc ceilalti despre el. L-am cunoscut prin modul in care isi alege imprimeurile si cuvintele. Cum si cat sa puna. Cum si cat sa spuna. Dries Van Noten toamna-ia...

Inapoi Inainte
Agatha Ruiz de la Prada
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

Agatha Ruiz de la Prada

Culorile intense atrag privirile celor din jur ca un magnet – in orice situatie, nu doar in ceea ce priveste vestimentatia. Am considerat intotdeauna ca alegerea lor vine pe fundalul unei stari de spirit pozitive si ca este insotita de curaj si de incredere in sine. Pentru Agatha Ruiz de la Prada, nuantele vibrante au devenit o emblema a creatiilor vestimentare extravagante ce ii poarta semnatura. Intr-un interviu acordat in urma cu cativa ani pentru BBC, designerul spaniol a prezentat culoarea si dintr-o alta perspectiva: “Folosind culoarea, imi construiesc propriul zid care ma protejeaza.”

De curand, am avut ocazia neasteptata de a pasi in universul ei creativ, inspirat de miscarea pop art. Mi-am petrecut vacanta de vara in Portugalia, iar programul zilei dedicate orasului Cascais a inclus si o vizita la Casa de Santa Maria, care gazduieste, pana pe 9 octombrie, expozitia “Agatha Ruiz de la Prada”.

Ea este designerul inimilor, al stelelor si al florilor, pe care le modeleaza in cele mai inedite forme si culori. Le-am regasit ca imprimeuri, ca aplicatii cusute pe suprafata materialelor, ca parte din croiala rochiilor. Tinutele expuse nu sunt tocmai purtabile, dar sunt cu siguranta memorabile. Parte din diferite colectii realizate in ultimii ani, acestea contureaza impreuna o atmosfera ce mi-a amintit de Tara Minunilor.

Agatha Ruiz de la Prada a fost atrasa mai intai de arta, insa “rezultatele instante” pe care i le promitea moda au convins-o sa devieze traseul pasiunii ei. Arta a ramas insa o componenta importanta in procesul ei de creatie.  Nu de putine ori, piesele ei exploreaza zona de interferenta dintre cele doua domenii si nu sunt putine colaborarile dezvoltate cu artisti. Enrique Vega, Gloria Garcia Lorca, Nicole Herzog sau Karim Rashid sunt o parte dintre acestia.

Povestea brandului Agatha Ruiz de la Prada a inceput in anii ’80, cand tinutele ei vibrante s-au facut imediat remarcate. Brandul s-a extins treptat si a pasit pe taramuri conexe ale modei precum cel al designului interior, al designului de produs sau al parfumeriei.  Astazi, vorbim de peste 100 de licente, iar creatiile ce-i poarta semnatura sunt disponibile in magazine din intreaga lume.

Foto: arhiva personala

PUBLISHED ON 02.08.2016

more in Fashion Etc