INSPIRATIE

Vara, anotimpul contrastelor vestimentare

Vara este anotimpul contrastelor din punct de vedere vestimentar. Ea aduce…

WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

A pineapple a day

Imprimeurile si broderiile cu fructe acorda unei tinute un aer jucaus. Daca ar fi sa alcatuiesc un top al celor mai simpatice dintre ele, ananasul ar ocupa, probabil, un loc pe podium. Imaginea lui permite tot felul de interpretari. Una dintre dovezi este colectia Oscar de la Renta Pre-Fall 2021, care pe mine m-a fermecat iremediabil.

Am rezonat din prima clipa cu tinutele concepute de Laura Kim si Fernando Garcia, duo-ul creativ al casei Oscar de la Renta. La aceasta dragoste la prima vedere, au contribuit in mod clar imprimeurile – lucru pe care l-am mentionat deja si cu alta ocazie, atat pe site, cat si pe Instagram.

Pe langa imprimeuri, printre care se regasesc si cele cu ananas, mi-au mai placut si lejeritatea croielilor, impactul puternic al culorilor si al accesoriilor si felul in care elementele contureaza impreuna o stare de optimism, binevenita oricand, dar mai ales in aceasta perioada. In plus, atmosfera din fotografiile semnate de Cass Bird este si ea una joviala.

Cautarile recente ale unui subiect de moda, care sa binedispuna – pe mine, cand scriu despre el, si pe tine, cand citesti rezultatul – m-au readus la aceasta colectie. Dintre toate elementele, am mizat de data asta pe doza maxima de optimism, garantata de imprimeurile fructate.

Am aflat, cu aceasta ocazie, ca sursa lor de inspiratie e o tinuta prezentata de Oscar de la Renta in 1992. Este vorba despre un costum deux-pieces, purtat pe podium de topmodelul Linda Evangelista. Blazerul lui alb avea la baza, in zona buzunarelor, doi ananasi mari, brodati. Kim si Garcia au povestit pentru papermag.com, printre altele, despre cum, atunci cand Oscar de la Renta le-a aratat acea colectie, ei s-au amuzat pe seama alegerii facute de designer cu ani inainte si au considerat-o ciudata si indrazneata. Totusi, ani mai tarziu, aflati la randul lor in ipostaza de directori de creatie ai casei, au ajuns sa faca aceeasi alegere, intr-o noua interpretare.

Broderia de pe puloverul purtat de Soo Joo Park aminteste cu adevarat de cea de pe tinuta de acum aproape 30 de ani. Insa, combinatia broderiei cu materialul tricotat ofera piesei vestimentare un aer jucaus, cat se poate de actual. Tot un aer jucaus si actual au si rochia scurta si topul cu maneci bufante, ambele cu ananasi intregi sau taiati pe jumatate. Un aspect mai elegant prezinta tinutele in care imprimeurile se rezuma doar la silueta fructelor, asezata pe fundaluri inchise. Am observat cu usurinta ca motivul ananasului nu se opreste doar la piesele vestimentare, ci continua si pe partea de bijuterii, asa cum a fost si in cazul tinutei din 1992. Pe langa cerceii sic, aurii cu perle, mi-au atras atentia si accesoriile de efect, care decoreaza bluza neagra, purtata de topmodelul Irina Shayk.

Inchei cu o expresie inspirata de beneficiile ananasului pentru corp, dar care pare sa se potriveasca foarte bine si atunci cand vine vorba de vestimentatie:

A pineapple a day keeps the worries away!

Sursa foto: Hepta.ro

PUBLISHED ON 31.03.2021

more in Fashion Etc