NEWS

Giambattista Valli, noul designer care...

Ann-Sofie Johansson, H.E.R., Kendall Jenner, Giambattista Valli, Chiara Ferragni, Bianca Brandolini d’Adda, Chris…

INSPIRATIE

5 trenduri in coafura pentru...

Ce coafuri se poarta in sezonul primavara-vara 2019? Daca ti-ai pus…

RED CARPET

Elle Fanning @ Deschiderea Festivalului...

Elle Fanning si-a facut aparitia la ceremonia de deschidere a Festivalului…

HOT TREND

Ce accesorii pentru par sunt...

Accesoriile pentru par reprezinta o modalitate la indemana de a schimba…

RED CARPET

Tinute spectaculoase de la Met...

Camp: Notes on Fashion este expozitia conceputa, pentru aceasta primavara, de…

TRIED & TESTED

3 produse incluse recent in...

Cand povestesc prietenelor despre anumite produse de ingrijire a tenului pe…

ARTA & DESIGN

CONIFERA, o instalatie printata 3D...

CONIFERA este o instalatie de mari dimensiuni, printata 3D din lemn…

Arta & Design

7 proiecte de design de la RDW 2019

Expozitia centrala din cadrul celei de-a saptea editii Romanian Design Week (RDW) este gazduita, pana pe 26 mai 2019, in cladirea BCR din Piata Universitatii. Echipa The Institute duce mai departe traditia de a prezenta unele dintre cele mai bune lucrari de design si arhitectura din ultimul an, intr-un spatiu din Bucuresti diferit de cele in care au avut loc expozitiile centrale anterioare. Cu aceasta ocazie, am trecut pentru prima oara pragul cladirii BCR, monument istoric care dateaza din 1906. In weekend, am vizitat expozitia, incapere cu incapere. Am vazut proiecte recente, semnate de designeri a caror activitate o urmaresc deja, proiecte care imi erau cunoscute si proiecte realizate de designeri despre care am aflat abia acum. Dintre toate (si nu sunt putine), am ales cateva care s-au pastrat cu mai multa claritate atat in mintea mea, cat si in aparatul foto. Lana & Beton participa la RDW 2019 cu colectia GEM. Este vorba despre cele patru lampi din imaginea de mai sus, care au abajururi din lana. Formele lor simpatice si culorile intense sunt inspirate de fructele de padure. Ulterior, cand am citit mai multe despre proiect pe site-ul The Institute, am aflat un detaliu care mi-a scapat cand am vizitat expozitia. Lampile nu au imprumutat doar elementele viz...

Inapoi Inainte

5 antreprenori romani – despre afaceri si pasiuni

Dragos Anastasiu, Camelia Sucu, Doru Panaitescu, Mihaela Radulescu si Rucsandra Hurezeanu, 5 dintre antreprenorii romani de succes au vorbit despre rolul important pe care il are pasiunea in dezvoltarea unei afaceri. In cadrul conferintei organizate de Accendo Training, fiecare poveste s-a transformat in sursa de inspiratie pentru cei prezenti. Din discursul lor amplu, am selectat cate o idee, un citat, o teorie sau un sfat.

Dragos Anastasiu, presedinte Eurolines, sponsor proiect de investitii Arena Leilor
Dragos Anastasiu a studiat medicina si a profesat pentru o perioada ca medic in Germania. Intors in Romania, a schimbat cu totul registrul, iar astazi este un nume cunoscut in transporturi si in turism. Chiar daca nu se considera pasionat de cele doua domenii, Anastasiu a prezentat pasiunea ca unul dintre elementele cheie pentru succesul unei afaceri. „Nu cred ca neaparat ca aceste lucruri ma pasioneaza, dar ce am descoperit atunci cand am facut schimbarea si, cu atat mai mult, in urmatorii ani, este ca ma pasioneaza altceva. Ma pasioneaza sa ofer servicii, ma pasioneaza sa construiesc, sa vad cum lucrurile se dezvolta.” Pentru el, „a oferi servicii inseamna a actiona pentru a aduce plus valoare altcuiva.”
Dragos Anastasiu a precizat ca motivatia de a nu avea sef care ii indreapta pe tineri spre antreprenoriat este una gresita. „Atunci cand esti antreprenor, ai sef. Toti clientii si colaboratorii sunt sefii tai”, a mentionat el.

Camelia Sucu – owner Class Living, antreprenor in serie
Si Camelia Sucu si-a inceput cariera ca medic, meserie la care a renuntat dupa o scurta perioada de timp pentru a porni pe calea antreprenoriatului. Imediat dupa revolutie, a creat alaturi de sotul ei ceea ce a devenit una dintre cele mai de succes branduri de mobila din Romania: Mobexpert. Astazi, Camelia Sucu conduce singura afacerea Class Living, numarandu-se printre cele mai puternice femei din Romania.
Ea se autointituleaza un antreprenor instinctual si considera ca nu exista reguli care sa-ti asigure succesul in afaceri. Antreprenoriatul este asemanator invatarii mersului in coplarie, iar cazaturile fac parte din proces. „Un antreprenoriat nu este neaparat rezultatul unei vocatii sau al unui talent”, spune ea. „Inseamna cultivarea unei oportunitati, a unei sanse, a unei simple ocazii sau a unei idei venite conjunctural.”
Camelia Sucu pune semnul egalitatii intre antreprenoriat si pasiune si afirma ca: „Nu as fi putut sa fac nimic din tot ce am facut, nici macar sa pierd, daca nu puneam foarte multa pasiune in ceea ce munceam.”

Doru Panaitescu – Owner Wild Escapes, consultant independent online
Speologie alpina, canyoning-ul, ornitologie, etologie, fotografie subterana, scufundari… Acestea reprezinta doar o parte dintre pasiunile lui Doru Panaitescu. Sunt pasiuni care necesita investitii serioase in echipamente performante si timp pentru a fi explorate si dezvoltate. Panaitescu le-a acceptat provocarea si incet-incet acestea i-au conturat o idee de afacere, care ii permite astazi sa spuna ca traieste din propriile pasiuni. Wild Escapes prezinta cu siguranta una dintre cele mai pline de adrenalina variante de teambuilding-uri.

„Pasul zero. Ca sa-ti transformi pasiunea intr-o afacere, lasa-te de altceva! Dar lasa-te in momentul in care ai garantia ca iti vin niste bani”, spune Doru Panaitescu. El recomanda sa mergi in paralel cu jobul pana cand ai niste contacte pe care te poti baza pentru ca afacerea ta sa porneasca in adevaratul sens al cuvantului.

Mihaela Radulescu, fondatoarea companiei de personal branding Innerout
Cu 14 ani de experienta in publicitate si branding, Mihaela Radulescu a vorbit despre personal branding, despre nevoia oamenilor de a avea povesti care transforma obiectele in lucruri mai valoroase decat sunt de fapt si, nu in ultimul rand, despre afaceri cu pasiune.
„Because light travels faster than sound, people appear bright before you hear them speak.” Este unul dintre citatele mentionate de ea, care ne-a ramas in minte.
Dezvoltand tema conferintei, Mihaela Radulescu a afirmat ca: Pasiunile, fie ca le transformam in business sau nu, creeaza valoare pentru tine si pentru altii in egala masura, pentru comunitati, iar, din perspectiva unora, pentru o lume intreaga (a se vedea Steve Jobs si multi alti, care ne-au schimbat vietile la nivel planetar). Afacerile cu pasiune sau despre pasiuni sunt afaceri antreprenoriale creatoare de valoare si, nu in ultimul rand, branding-ul exista pentru ca aceasta valoare sa fie constientizata si comunicata.”

Rucsandra Hurezeanu – fondatoare Ivatherm
Pasiunea Rucsandrei Hurezeanu pentru produsele cosmetice s-a conturat inca din copilarie. De meserie farmacista, mama ei isi pregatea cremele singura, iar ea o urmarea intotdeauna fascinata. Peste ani de zile, Ruxandra Hurezeanu urma sa devina fondatoarea primei companii de dermato-cosmetice din Romania. Printre elementele care au contribuit la succesul companiei, ea a mentionat inovatia, identitatea si, nu in ultimul rand, echipa. Ruxandra Hurezeanu a vorbit despre importanta de a lucra cu bucurie, energie si pozitivism. Si daca este un sfat care a impulsionat-o si a contribuit la ceea ce inseamna Ivatherm astazi este cel al mamei sale de a-si urma intotdeauna visele.

Foto: Accendo Training

PUBLISHED ON 24.10.2013

more in Newsroom