INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

INSPIRATIE

Moda secolelor trecute, regandita la...

Moda din prezent se creioneaza cu ajutorul reperelor din trecut, chiar…

WE LIKE

Firul rosu al artei semnate...

Chiharu Shiota construieste instalatii impresionante din fire textile, puse adesea impreuna…

INSPIRATIE

O canapea, mai multe mese...

Trendul de a aseza mai multe mese de cafea in fata…

Femei care ne inspira

Stefana Maior. ARTICLE TEN.

Stefana Maior a lansat recent ARTICLE TEN, un brand vestimentar descris in perechi de atribute contrastante, aduse impreuna de acelasi fir rosu: libertatea de exprimare. Privind cariera ei din perspectiva contrastelor, nu pare deloc intamplator ca studiile si experienta ei profesionala de pana acum acopera atat partea creativa a modei, cat si cea de business. Odata cu ARTICLE TEN, am realizat ca, in ciuda anilor care au trecut din 2012 pana in prezent, memoria mea a pastrat intr-un sertar al ei colectia cu care Stefana Maior a absolvit design vestimentar la UNArte. S-au schimbat multe lucruri de atunci, asa cum spune ea in acest interviu, dar sunt si lucruri care s-au pastrat. Despre acestea, precum si despre noul drum pe care a pornit, despre provocari, curaj si inspiratie, te invit sa citesti in randurile care urmeaza. Intre nou si vechi, opulent si simplu, edgy si elegant, rebel si romantic, ARTICLE TEN se situeaza la intersectia unor zone creative, aflate in contrast. Care sunt atuurile si provocarile acestui loc ales de tine? Cred ca in zona asta de contraste ma simt cu adevarat libera sa creez ceva special si cu care rezonez profund. Nu doar in moda ma regasesc in acest joc al contrastelor, ci si in alte aspecte ale vietii: design interior, mancare, chiar si i...

Inapoi Inainte
Pantofii cu talpa rosie. Motiv de disputa

Pantofii cu talpa rosie. Motiv de disputa

Pantofii Christian Louboutin au devenit la fel de celebri ca vedetele care i-au incaltat in cei 20 de ani de cand geniul designului francez i-a lansat pe piata. In timp, talpa rosie lacuita a creatiilor sale pline de eleganta, senzualitate si indrazneala, a devenit semnatura distinctiva a marcii. Anul trecut, aceasta s-a transformat in marul discordiei dintre Louboutin si Yves Saint Laurent (Saint Laurent).

Anul trecut in aprilie, reprezentantii Christian Louboutin au dat in judecata casa Yves Saint Laurent (Saint Laurent),  sustinand ca aceasta a folosit talpa rosie, cu care sunt identificate creatiilor lor, pentru realizarea unui model de pantofi. Dupa mai bine de un an, mai exact pe 5 septembrie, justitia americana a acordat casei Louboutin drepturile de marca inregistrata a talpii rosii, cu conditia ca restul pantofului sa fie de alta culoare.

Cu alte cuvinte, Saint Laurent poate comercializa in continuare pantofii care faceau obiectul acuzatiilor Louboutin, deoarece acestia sunt rosii integral. Pentru a incheia toata povestea procesului, Saint Laurent a depus o cerere prin care isi retrage acuzatiile aduse la randul ei casei Christian Louboutin.

Pana la urma, ambele parti au avut ceva de castigat din intreaga experienta: Saint Laurent – procesul, iar Christian Louboutin drepturile pe talpa-simbol a casei (cu conditia inclusa). Iar, noi, cei ce indragim cele doua case de moda ne putem bucura in continuare atat de creatiile iesite din tipare ale lui Louboutin cat si de eleganta distincta ce defineste creatiile casei Saint Laurent.

Foto: Hepta.ro

 

PUBLISHED ON 19.10.2012

more in Newsroom