WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Pantofii cu talpa rosie. Motiv de disputa

Pantofii cu talpa rosie. Motiv de disputa

Pantofii Christian Louboutin au devenit la fel de celebri ca vedetele care i-au incaltat in cei 20 de ani de cand geniul designului francez i-a lansat pe piata. In timp, talpa rosie lacuita a creatiilor sale pline de eleganta, senzualitate si indrazneala, a devenit semnatura distinctiva a marcii. Anul trecut, aceasta s-a transformat in marul discordiei dintre Louboutin si Yves Saint Laurent (Saint Laurent).

Anul trecut in aprilie, reprezentantii Christian Louboutin au dat in judecata casa Yves Saint Laurent (Saint Laurent),  sustinand ca aceasta a folosit talpa rosie, cu care sunt identificate creatiilor lor, pentru realizarea unui model de pantofi. Dupa mai bine de un an, mai exact pe 5 septembrie, justitia americana a acordat casei Louboutin drepturile de marca inregistrata a talpii rosii, cu conditia ca restul pantofului sa fie de alta culoare.

Cu alte cuvinte, Saint Laurent poate comercializa in continuare pantofii care faceau obiectul acuzatiilor Louboutin, deoarece acestia sunt rosii integral. Pentru a incheia toata povestea procesului, Saint Laurent a depus o cerere prin care isi retrage acuzatiile aduse la randul ei casei Christian Louboutin.

Pana la urma, ambele parti au avut ceva de castigat din intreaga experienta: Saint Laurent – procesul, iar Christian Louboutin drepturile pe talpa-simbol a casei (cu conditia inclusa). Iar, noi, cei ce indragim cele doua case de moda ne putem bucura in continuare atat de creatiile iesite din tipare ale lui Louboutin cat si de eleganta distincta ce defineste creatiile casei Saint Laurent.

Foto: Hepta.ro

 

PUBLISHED ON 19.10.2012

more in Newsroom