EDITOR'S CHOICE

Puzzle-uri de tot felul

Puzzle-urile se afla in topul cadourilor mele din ultima perioada, oferite…

RED CARPET

10 rochii couture FW 2024/25....

Continui exercitiul de imaginatie dedicat rochiilor pe care mizez ca le…

WE LIKE

FITS 2024. Orasul ca scena.

Arta e una dintre cele mai la indemana surse de fericire…

INSPIRATIE

Rochiile verii

Pentru mine, rochiile verii au lungime medie si sunt croite din…

INSPIRATIE

“And it was all yellow”

Culoarea galbena are coloana sonora: melodia Yellow a trupei Coldplay. Obisnuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Design vestimentar la RDW 2024

Instalatia de design vestimentar din cadrul expozitiei centrale Romania Design Week…

RED CARPET

Inspiratie de pe covorul rosu...

Mi-au placut multe dintre tinutele purtate pe covorul rosu al Festivalului…

Amintiri

Moda anilor '90, din copilarie in prezent

Moda anilor '90 a revenit in trend de cateva sezoane si promite sa ramana cu noi o perioada. Mai in gluma, mai (putin) in serios, am interpretat aceasta revenire ca pe o a doua sansa pe care mi-o da timpul pentru a repara greselile de styling din trecut. Pentru mine, moda anilor '90 e moda copilariei si a adolescentei si, odata cu asta, a celor mai nastrusnice experimente vestimentare… atat de nastrusnice incat, macar din acest punct de vedere, nu ma supar ca am prea putine fotografii din acea perioada. MM6 Maison Margiela SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Tot putine erau si sursele de inspiratie, de la copiii mai mari de la bloc, la cele cateva reviste rasfoite din cand in cand, precum Bravo sau Popcorn, si pana la videoclipurile muzicale, pe care le percepeam ca pe adevarate show-uri de moda. Peste toate astea, magazinele cu imbracaminte erau si ele putine. Daca e sa compar cu prezentul, contextul nu era unul favorabil pentru explorarea creativitatii in moda si, totusi, cum se face ca rezonez si azi cu piesele vestimentare indragite atunci? E, cu siguranta, si datorita nostalgiei si a faptului ca primele intalniri cu moda lasa o amprenta puternica asupra noastra. Nu pot nega asta, dar parca e mai mult de-atat. Saint Laurent SS 2024 / Sursa foto: Hepta.ro Cr...

Inapoi Inainte
#Hastalavegasbaby. Noemi Meilman.
Interviu
Autor: Elena Bagescu

#Hastalavegasbaby. Noemi Meilman.

Ray Angry de la The Roots era in turneu cu Lauryn Hill, Mihai Nicodim era in Romania, Anaida nu se putea deplasa din cauza intalnirilor pe care le avea in Los Angeles…” Sunt trei dintre prietenii pe care Noemi Meilman a reusit totusi sa ii aduca impreuna in cea de-a saptea editie Book Cover Tee, dezvoltata de ea in aceasta vara in Statele Unite, unde era student, dar si profesor, la Institutul de Arta din Las Vegas. A fost o experienta plina de inspiratie sa stau de vorba cu Noemi despre tinerii designeri si despre aventura ei americana.

Noemi este specialist in PR si marketing de 15 ani. In cv-ul ei stau, alaturi de 8 ani la Ambasada Israelului in Romania, la Sectia Consulara, trei ani de PR Supervisor la agentia Saatchi & Saatchi, brand manager la Tabu, marketing manager la revista Cosmopolitan si, mai apoi, la Harper’s BAZAAR, PR la The Place Concept Store si lista continua. I se spune “Noemi, connecting people” pentru ca da, cunoaste foarte multi oameni din domenii diferite si are o abilitate desavarsita de a-i uni in proiecte comune.

“Am luat hotararea sa ma duc sa mai invat ceva”, mi-a spus ea in dimineata in care ne-am intalnit, acum cateva zile. Noemi a plecat din tara convinsa ca va urma cursurile Institutului de Arta din Las Vegas, dar a sfarsit prin a fi si profesoara de moda romaneasca pentru studentii de acolo. “Ce predam noi, tu deja stii”, i-a spus decana facultatii si cea care ar fi trebuit sa-i fie profesoara de marketing. “Mi-au propus in schimb sa tin un curs despre designul din Romania, despre scoala de moda. Le-am vorbit studentilor despre scoala de la Bucuresti si cea de la Cluj, despre Gala UAD si despre ce face Lucian Broscatean acolo. In schimb, am urmat sase cursuri de-ale lor si a fost foarte bine pentru ca asta m-a ajutat sa-mi asez materia pentru Naked PR [un laborator romanesc de PR, unde Noemi preda cursul de Fashion PR]. Noi predam cam ce le predau ei acolo, numai ca puneam accent pe teorie si le dadeam teme pentru acasa. Aici este un pic invers. Au 10-15 minute de teorie la curs, restul primesc pe e-mail si, la curs, se face 90% practica.”

Vorbeste cu placere despre Las Vegas si mai ales despre experientele traite acolo, locul care a fost pentru ea acasa timp de cinci luni. O noua editie Book Cover Tee, unul din proiectele de suflet ale lui Noemi, a fost realizat acolo, alaturi de studentii de la arte. Cu un concept putin schimbat, acesta a imbinat in continuare pasiunea ei pentru carti si pentru design cu preocuparea pentru soarta animalelor abandonate. “Am facut evenimentul cu Stitch Factory, un hub creativ din Downtown Las Vegas. Nu am avut un pret pentru tricouri. Fiecare cumparator a lasat o donatie si ma gandesc sa fac asta si in Romania pentru editia viitoare a Book Cover Tee.”

Pentru ca a cunoscut Institutul atat din prisma studentului, cat si de la catedra, am vrut sa stiu care sunt avantajele unui young designer. “Au acest avantaj ca traiesc intr-o tara care are mai mult de oferit decat Romania. Dar acolo se merge mai mult pe design de mass market – asta ii invata si la curs. In Romania, se merge mai mult pe nise, ceea ce nu este rau. Si majoritatea profesorilor au lucrat pentru branduri mass market,” spune Noemi. “Intr-un fel, e bine pentru ca atunci cand gandesti o colectie, trebuie sa-ti cunosti foarte bine publicul tinta. Chiar daca tintesti la un public care se imbraca la fel ca tine sau care ti-ar purta hainele, trebuie sa ai in vedere ca acesta e un public restrans. Si daca vrei sa vinzi, publicul tau principal devine publicul secundar si publicul tau secundar devine principal.” Cu toate ca, privind din Romania, avantajele unui student de acolo sunt numeroase – la Stitch Factory, de exemplu, un student poate inchiria cu ora sau pe luna o masina de cusut pentru a-si realiza colectia – si programa e gandita astfel incat acesta sa poata lucra pe timpul facultatii, o parte dintre viitorii designeri se pierd undeva pe drum, din cauza banilor. “Multi dintre ei sunt vanzatori la Louis Vuitton, la Gucci sau la alte magazine de pe Strip. Dar asta e si <tricky> pentru ca nu se gandesc la viitor. Raman prinsi in capcana asta a banilor multi si a bacsisurilor pe care le primesc de la clientii magazinelor si nu se mai gandesc ca, peste 5-10 ani, va fi prea tarziu si vor ramane tot vanzatori in magazinele de lux. Stephanie, profesoara de marketing, are un site de haine casual si le-a propus multora ca, dupa ce termina facultatea, sa vina sa lucreze pentru ea ca designeri. Ei au refuzat pentru ca sunt mai bine platiti in magazine.”

Ce atu au studentii de la noi? “Foarte mult talent”, mi-a raspuns Noemi intr-o clipa. “Cred ca studentii de la design din Romania sunt foarte talentati si doritori sa invete. Poate si datorita faptului ca citesc mai mult, se documenteaza mai mult – cred ca asta conteaza. […] Trebuie sa-ti iei inspiratia de undeva, trebuie sa simti. Social media ajuta foarte mult. Inainte asteptai sa iasa o revista pentru a vedea o colectie.” Acum informatia ajunge la tine rapid, direct de la sursa.

Aventura americana a inceput datorita dorintei de a invata, iar Noemi a intalnit acolo o noua provocare: PR-ul de arta. E un domeniu in care simte ca sunt teritorii pe care nu le-a explorat, iar calatoria ei a inceput deja: “In domeniul acesta mai am de invatat. Imi place, ma atrage si vreau sa fac asta. […] O sa lucrez cu Marius Bercea [un pictor clujean] care va avea o expozitie la Los Angeles, in primavara. Vezi? Nimic nu e intamplator.”

La final, am rugat-o pe Noemi sa-mi dezvaluie cateva locuri must see din Las Vegas si Los Angeles. In topul preferintelor din Las Vegas, se regasesc Muzeul Neonului; The New Downtown, partea de East Freemont pe care o considera “un adevarat hub fashion/intelectual/gurmand” si South Strip, la sudul Strip-ului. La Los Angeles, i-a placut: Venice Cannals “pentru linistea si pentru atmosfera de film”; Abbot Kinney, “pentru brandurile de nisa care traiesc aici intr-o perfecta armonie cu micile librarii-concept si bistro-urile afaceri de familie” – detalii ce o transforma in “cea mai cool strada din lume”; precum si stradutele laturalnice din West Hollywood, despre care povesteste ca “multe case de aici au fost transformate in magazine concept, florarii si restaurante.”

Despre aventura americana a lui Noemi Meilman, dar si despre alte placeri, poti citi pe blogul ei personal Placerile lui Noe.

Fotografii: arhiva personala Noemi Meilman

PUBLISHED ON 27.10.2015

more in Conversation Marks