EDITOR'S CHOICE

Ilustratii desenate de artiste, colorate...

Coloratul reprezinta o activitate des intalnita in rutina celor mici. Este,…

RED CARPET

10 dintre cele mai frumoase...

Am stiut care este tinuta favorita de pe covorul rosu de…

HOT TREND

Ce parere ai despre rochia...

Sunt deja ani buni de cand rasfoiesc fotografii de pe covorul…

TINUTA SAPTAMANII

Sofia Carson, intr-o rochie Giambattista...

Sofia Carson a purtat, pe covorul rosu de la UNICEF Snowflake…

INSPIRATIE

Palaria, o alegere sic si...

Asociez palaria cu sezonul estival. E perioada in care obisnuiesc sa…

RED CARPET

10 tinute sic & elegante....

Am ales 10 tinute dintre sutele pe care le-am vazut in…

INSPIRATIE

Bijuterii statement pentru toamna-iarna 2019

Cateodata e mai usor sa descrii ceva prin ceea ce nu…

Editor's Choice

Bulinele, cele mai vesele imprimeuri

Imi plac bulinele. Desi nu am in garderoba multe haine si accesorii care sa-mi sustina acum declaratia, cred ca ele sunt imprimeurile mele preferate. Daca ma gandesc putin, realizez ca portofelul meu ma sustine si mai stiu sigur inca o rochie care face asta. Am purtat-o de nenumarate ori in vara. Ah, si mai am si niste dresuri si sosete super-simpatice. Bulinele par un imprimeu vesel, ce reuseste sa acorde un aer jucaus unei piese, indiferent de designul ei. Ele imi atrag atentia ca un magnet. Mai mult decat atat, daca vad, intr-o mare de oameni, pe cineva care le-a integrat intr-o tinuta, sunt sanse mari ca acea alegere vestimentara sa-mi ramana in memorie. Nu am intalnit foarte des bulinele in colectiile toamna-iarna 2019, prezentate de designeri la evenimentele Saptamana Modei, altele sunt mai degraba imprimeurile care au dominat podiumul. Asta nu inseamna ca ele au lipsit. Le-am observat la Alberta Ferretti, Victoria Beckham, Shrimps (brandul cunoscut pentru piesele si accesoriile din blana artificiala), Marc Jacobs, Louis Vuitton sau Richard Quinn. Shrimps | Sursa foto: Hepta.ro Victoria Beckham | Sursa foto: Hepta.ro Alberta Ferretti | Sursa foto: Hepta.ro Shrimps | Sursa foto: Hepta.ro Richard Quinn | Sursa foto: Hepta.ro Louis Vuitton | Sursa foto...

Inapoi Inainte
#Hastalavegasbaby. Noemi Meilman.
Interviu
Autor: Elena Bagescu

#Hastalavegasbaby. Noemi Meilman.

Ray Angry de la The Roots era in turneu cu Lauryn Hill, Mihai Nicodim era in Romania, Anaida nu se putea deplasa din cauza intalnirilor pe care le avea in Los Angeles…” Sunt trei dintre prietenii pe care Noemi Meilman a reusit totusi sa ii aduca impreuna in cea de-a saptea editie Book Cover Tee, dezvoltata de ea in aceasta vara in Statele Unite, unde era student, dar si profesor, la Institutul de Arta din Las Vegas. A fost o experienta plina de inspiratie sa stau de vorba cu Noemi despre tinerii designeri si despre aventura ei americana.

Noemi este specialist in PR si marketing de 15 ani. In cv-ul ei stau, alaturi de 8 ani la Ambasada Israelului in Romania, la Sectia Consulara, trei ani de PR Supervisor la agentia Saatchi & Saatchi, brand manager la Tabu, marketing manager la revista Cosmopolitan si, mai apoi, la Harper’s BAZAAR, PR la The Place Concept Store si lista continua. I se spune “Noemi, connecting people” pentru ca da, cunoaste foarte multi oameni din domenii diferite si are o abilitate desavarsita de a-i uni in proiecte comune.

“Am luat hotararea sa ma duc sa mai invat ceva”, mi-a spus ea in dimineata in care ne-am intalnit, acum cateva zile. Noemi a plecat din tara convinsa ca va urma cursurile Institutului de Arta din Las Vegas, dar a sfarsit prin a fi si profesoara de moda romaneasca pentru studentii de acolo. “Ce predam noi, tu deja stii”, i-a spus decana facultatii si cea care ar fi trebuit sa-i fie profesoara de marketing. “Mi-au propus in schimb sa tin un curs despre designul din Romania, despre scoala de moda. Le-am vorbit studentilor despre scoala de la Bucuresti si cea de la Cluj, despre Gala UAD si despre ce face Lucian Broscatean acolo. In schimb, am urmat sase cursuri de-ale lor si a fost foarte bine pentru ca asta m-a ajutat sa-mi asez materia pentru Naked PR [un laborator romanesc de PR, unde Noemi preda cursul de Fashion PR]. Noi predam cam ce le predau ei acolo, numai ca puneam accent pe teorie si le dadeam teme pentru acasa. Aici este un pic invers. Au 10-15 minute de teorie la curs, restul primesc pe e-mail si, la curs, se face 90% practica.”

Vorbeste cu placere despre Las Vegas si mai ales despre experientele traite acolo, locul care a fost pentru ea acasa timp de cinci luni. O noua editie Book Cover Tee, unul din proiectele de suflet ale lui Noemi, a fost realizat acolo, alaturi de studentii de la arte. Cu un concept putin schimbat, acesta a imbinat in continuare pasiunea ei pentru carti si pentru design cu preocuparea pentru soarta animalelor abandonate. “Am facut evenimentul cu Stitch Factory, un hub creativ din Downtown Las Vegas. Nu am avut un pret pentru tricouri. Fiecare cumparator a lasat o donatie si ma gandesc sa fac asta si in Romania pentru editia viitoare a Book Cover Tee.”

Pentru ca a cunoscut Institutul atat din prisma studentului, cat si de la catedra, am vrut sa stiu care sunt avantajele unui young designer. “Au acest avantaj ca traiesc intr-o tara care are mai mult de oferit decat Romania. Dar acolo se merge mai mult pe design de mass market – asta ii invata si la curs. In Romania, se merge mai mult pe nise, ceea ce nu este rau. Si majoritatea profesorilor au lucrat pentru branduri mass market,” spune Noemi. “Intr-un fel, e bine pentru ca atunci cand gandesti o colectie, trebuie sa-ti cunosti foarte bine publicul tinta. Chiar daca tintesti la un public care se imbraca la fel ca tine sau care ti-ar purta hainele, trebuie sa ai in vedere ca acesta e un public restrans. Si daca vrei sa vinzi, publicul tau principal devine publicul secundar si publicul tau secundar devine principal.” Cu toate ca, privind din Romania, avantajele unui student de acolo sunt numeroase – la Stitch Factory, de exemplu, un student poate inchiria cu ora sau pe luna o masina de cusut pentru a-si realiza colectia – si programa e gandita astfel incat acesta sa poata lucra pe timpul facultatii, o parte dintre viitorii designeri se pierd undeva pe drum, din cauza banilor. “Multi dintre ei sunt vanzatori la Louis Vuitton, la Gucci sau la alte magazine de pe Strip. Dar asta e si <tricky> pentru ca nu se gandesc la viitor. Raman prinsi in capcana asta a banilor multi si a bacsisurilor pe care le primesc de la clientii magazinelor si nu se mai gandesc ca, peste 5-10 ani, va fi prea tarziu si vor ramane tot vanzatori in magazinele de lux. Stephanie, profesoara de marketing, are un site de haine casual si le-a propus multora ca, dupa ce termina facultatea, sa vina sa lucreze pentru ea ca designeri. Ei au refuzat pentru ca sunt mai bine platiti in magazine.”

Ce atu au studentii de la noi? “Foarte mult talent”, mi-a raspuns Noemi intr-o clipa. “Cred ca studentii de la design din Romania sunt foarte talentati si doritori sa invete. Poate si datorita faptului ca citesc mai mult, se documenteaza mai mult – cred ca asta conteaza. […] Trebuie sa-ti iei inspiratia de undeva, trebuie sa simti. Social media ajuta foarte mult. Inainte asteptai sa iasa o revista pentru a vedea o colectie.” Acum informatia ajunge la tine rapid, direct de la sursa.

Aventura americana a inceput datorita dorintei de a invata, iar Noemi a intalnit acolo o noua provocare: PR-ul de arta. E un domeniu in care simte ca sunt teritorii pe care nu le-a explorat, iar calatoria ei a inceput deja: “In domeniul acesta mai am de invatat. Imi place, ma atrage si vreau sa fac asta. […] O sa lucrez cu Marius Bercea [un pictor clujean] care va avea o expozitie la Los Angeles, in primavara. Vezi? Nimic nu e intamplator.”

La final, am rugat-o pe Noemi sa-mi dezvaluie cateva locuri must see din Las Vegas si Los Angeles. In topul preferintelor din Las Vegas, se regasesc Muzeul Neonului; The New Downtown, partea de East Freemont pe care o considera “un adevarat hub fashion/intelectual/gurmand” si South Strip, la sudul Strip-ului. La Los Angeles, i-a placut: Venice Cannals “pentru linistea si pentru atmosfera de film”; Abbot Kinney, “pentru brandurile de nisa care traiesc aici intr-o perfecta armonie cu micile librarii-concept si bistro-urile afaceri de familie” – detalii ce o transforma in “cea mai cool strada din lume”; precum si stradutele laturalnice din West Hollywood, despre care povesteste ca “multe case de aici au fost transformate in magazine concept, florarii si restaurante.”

Despre aventura americana a lui Noemi Meilman, dar si despre alte placeri, poti citi pe blogul ei personal Placerile lui Noe.

Fotografii: arhiva personala Noemi Meilman

PUBLISHED ON 27.10.2015

more in Conversation Marks