ARTA & DESIGN

RDW10. Un mesaj, un concept,...

Cea de-a 10-a editie Romanian Design Week (RDW10) exploreaza posibilele trasee…

EDITOR'S CHOICE

Barceloning (deocamdata, doar cu gandul)

Mi-e dor de Barcelona. Am vizitat-o in urma cu peste zece…

WE LIKE

“Subscribe and share” sau, mai...

“Subscribe and share” este o piesa de teatru care vorbeste despre…

EDITOR'S CHOICE

Serialele cu care ne relaxam...

In ultima perioada, serialele par a fi printre putinele lucruri pe…

INSPIRATIE

Un pas in plus la...

Un pas in plus la coafura de zi cu zi poate…

INSPIRATIE

Bucuria machiajului

Conceptul joyspotting se refera la identificarea si concentrarea atentiei asupra lucrurilor…

EDITOR'S CHOICE

Arta tablourilor vii

Imi place cum suna aceasta expresie: arta tablourilor vii. Imi pare…

Inspiratie

Mai multa biniste acasa

Nu e intotdeauna la fel de bine si de liniste nici in casa in care locuim, nici in mintea in care ne locuiesc gandurile, asa ca e fireasca dorinta de-a avea mai mult din fiecare, adica: mai multa biniste. Am citit recent Carticica de biniste, ocazie cu care am analizat putin propriile obiceiuri si am notat cateva idei care pot contribui la implinirea dorintei mentionate. Biniste este un cuvant inventat de Cristina Andrei, blogger culinar, propus ca echivalent local al conceptului danez "hygge". Inspiratia a venit in sufrageria ei, intr-o duminica petrecuta alaturi de cativa prieteni pentru care a pregatit mancare. O astfel de zi ar putea fi trecuta, cu certitudine, la exemple perfecte de biniste. Sansele sunt sa fi intalnit cuvantul in online, inca dinainte de publicarea ghidului fericirii acasa, la care au contribuit sapte autori: scriitorul Iv cel Naiv, Sanziana Pop, designer de interior si fondatoare Visuell, Gaspar Gyorgy, psiholog clinician si psihoterapeut relational, Ana Constantinescu, designer biofilic la Cresc Studio, Dan Byron, vocalistul trupei Byron, Diana Mihaila, Master Professional Organizer, si Cristina Andrei. Eu imi amintesc ca am aflat de el cand se vota ilustratia ce urma sa ajunga pe coperta. * CAND ORASUL S-A MUTAT LA NOI ACASA Proiectul mi-a a...

Inapoi Inainte
#Hastalavegasbaby. Noemi Meilman.
Interviu
Autor: Elena Bagescu

#Hastalavegasbaby. Noemi Meilman.

Ray Angry de la The Roots era in turneu cu Lauryn Hill, Mihai Nicodim era in Romania, Anaida nu se putea deplasa din cauza intalnirilor pe care le avea in Los Angeles…” Sunt trei dintre prietenii pe care Noemi Meilman a reusit totusi sa ii aduca impreuna in cea de-a saptea editie Book Cover Tee, dezvoltata de ea in aceasta vara in Statele Unite, unde era student, dar si profesor, la Institutul de Arta din Las Vegas. A fost o experienta plina de inspiratie sa stau de vorba cu Noemi despre tinerii designeri si despre aventura ei americana.

Noemi este specialist in PR si marketing de 15 ani. In cv-ul ei stau, alaturi de 8 ani la Ambasada Israelului in Romania, la Sectia Consulara, trei ani de PR Supervisor la agentia Saatchi & Saatchi, brand manager la Tabu, marketing manager la revista Cosmopolitan si, mai apoi, la Harper’s BAZAAR, PR la The Place Concept Store si lista continua. I se spune “Noemi, connecting people” pentru ca da, cunoaste foarte multi oameni din domenii diferite si are o abilitate desavarsita de a-i uni in proiecte comune.

“Am luat hotararea sa ma duc sa mai invat ceva”, mi-a spus ea in dimineata in care ne-am intalnit, acum cateva zile. Noemi a plecat din tara convinsa ca va urma cursurile Institutului de Arta din Las Vegas, dar a sfarsit prin a fi si profesoara de moda romaneasca pentru studentii de acolo. “Ce predam noi, tu deja stii”, i-a spus decana facultatii si cea care ar fi trebuit sa-i fie profesoara de marketing. “Mi-au propus in schimb sa tin un curs despre designul din Romania, despre scoala de moda. Le-am vorbit studentilor despre scoala de la Bucuresti si cea de la Cluj, despre Gala UAD si despre ce face Lucian Broscatean acolo. In schimb, am urmat sase cursuri de-ale lor si a fost foarte bine pentru ca asta m-a ajutat sa-mi asez materia pentru Naked PR [un laborator romanesc de PR, unde Noemi preda cursul de Fashion PR]. Noi predam cam ce le predau ei acolo, numai ca puneam accent pe teorie si le dadeam teme pentru acasa. Aici este un pic invers. Au 10-15 minute de teorie la curs, restul primesc pe e-mail si, la curs, se face 90% practica.”

Vorbeste cu placere despre Las Vegas si mai ales despre experientele traite acolo, locul care a fost pentru ea acasa timp de cinci luni. O noua editie Book Cover Tee, unul din proiectele de suflet ale lui Noemi, a fost realizat acolo, alaturi de studentii de la arte. Cu un concept putin schimbat, acesta a imbinat in continuare pasiunea ei pentru carti si pentru design cu preocuparea pentru soarta animalelor abandonate. “Am facut evenimentul cu Stitch Factory, un hub creativ din Downtown Las Vegas. Nu am avut un pret pentru tricouri. Fiecare cumparator a lasat o donatie si ma gandesc sa fac asta si in Romania pentru editia viitoare a Book Cover Tee.”

Pentru ca a cunoscut Institutul atat din prisma studentului, cat si de la catedra, am vrut sa stiu care sunt avantajele unui young designer. “Au acest avantaj ca traiesc intr-o tara care are mai mult de oferit decat Romania. Dar acolo se merge mai mult pe design de mass market – asta ii invata si la curs. In Romania, se merge mai mult pe nise, ceea ce nu este rau. Si majoritatea profesorilor au lucrat pentru branduri mass market,” spune Noemi. “Intr-un fel, e bine pentru ca atunci cand gandesti o colectie, trebuie sa-ti cunosti foarte bine publicul tinta. Chiar daca tintesti la un public care se imbraca la fel ca tine sau care ti-ar purta hainele, trebuie sa ai in vedere ca acesta e un public restrans. Si daca vrei sa vinzi, publicul tau principal devine publicul secundar si publicul tau secundar devine principal.” Cu toate ca, privind din Romania, avantajele unui student de acolo sunt numeroase – la Stitch Factory, de exemplu, un student poate inchiria cu ora sau pe luna o masina de cusut pentru a-si realiza colectia – si programa e gandita astfel incat acesta sa poata lucra pe timpul facultatii, o parte dintre viitorii designeri se pierd undeva pe drum, din cauza banilor. “Multi dintre ei sunt vanzatori la Louis Vuitton, la Gucci sau la alte magazine de pe Strip. Dar asta e si <tricky> pentru ca nu se gandesc la viitor. Raman prinsi in capcana asta a banilor multi si a bacsisurilor pe care le primesc de la clientii magazinelor si nu se mai gandesc ca, peste 5-10 ani, va fi prea tarziu si vor ramane tot vanzatori in magazinele de lux. Stephanie, profesoara de marketing, are un site de haine casual si le-a propus multora ca, dupa ce termina facultatea, sa vina sa lucreze pentru ea ca designeri. Ei au refuzat pentru ca sunt mai bine platiti in magazine.”

Ce atu au studentii de la noi? “Foarte mult talent”, mi-a raspuns Noemi intr-o clipa. “Cred ca studentii de la design din Romania sunt foarte talentati si doritori sa invete. Poate si datorita faptului ca citesc mai mult, se documenteaza mai mult – cred ca asta conteaza. […] Trebuie sa-ti iei inspiratia de undeva, trebuie sa simti. Social media ajuta foarte mult. Inainte asteptai sa iasa o revista pentru a vedea o colectie.” Acum informatia ajunge la tine rapid, direct de la sursa.

Aventura americana a inceput datorita dorintei de a invata, iar Noemi a intalnit acolo o noua provocare: PR-ul de arta. E un domeniu in care simte ca sunt teritorii pe care nu le-a explorat, iar calatoria ei a inceput deja: “In domeniul acesta mai am de invatat. Imi place, ma atrage si vreau sa fac asta. […] O sa lucrez cu Marius Bercea [un pictor clujean] care va avea o expozitie la Los Angeles, in primavara. Vezi? Nimic nu e intamplator.”

La final, am rugat-o pe Noemi sa-mi dezvaluie cateva locuri must see din Las Vegas si Los Angeles. In topul preferintelor din Las Vegas, se regasesc Muzeul Neonului; The New Downtown, partea de East Freemont pe care o considera “un adevarat hub fashion/intelectual/gurmand” si South Strip, la sudul Strip-ului. La Los Angeles, i-a placut: Venice Cannals “pentru linistea si pentru atmosfera de film”; Abbot Kinney, “pentru brandurile de nisa care traiesc aici intr-o perfecta armonie cu micile librarii-concept si bistro-urile afaceri de familie” – detalii ce o transforma in “cea mai cool strada din lume”; precum si stradutele laturalnice din West Hollywood, despre care povesteste ca “multe case de aici au fost transformate in magazine concept, florarii si restaurante.”

Despre aventura americana a lui Noemi Meilman, dar si despre alte placeri, poti citi pe blogul ei personal Placerile lui Noe.

Fotografii: arhiva personala Noemi Meilman

PUBLISHED ON 27.10.2015

more in Conversation Marks