INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

HOT TREND

Cerceii statement

Elementele cu care rezonez pe deplin la evenimentele dedicate modei alcatuiesc…

EDITOR'S CHOICE

Love is Chance

Iubesc cuvintele. Si le respect. Sunt foarte atenta si precauta cu…

CATWALK

10 rochii haute couture SS...

Am ales cate o rochie din colectiile haute-couture semnate de zece…

EDITOR'S CHOICE

Jean Paul Gaultier Haute Couture...

Sunt momente in care simt, pur si simplu, ce sa aleg…

RED CARPET

Rosamund Pike & florile

Nominalizarile pentru rolul din filmul Saltburn o transforma pe Rosamund Pike…

INSPIRATIE

Umor si activism pe scena...

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat…

Inspiratie

De ce e Peach Fuzz culoarea anului 2024

Institutul Pantone a desemnat recent PANTONE 13-1023 Peach Fuzz culoarea anului 2024. In vremurile dificile pe care le traim ca societate, aceasta nuanta delicata si catifelata de piersica devine un simbol pentru bunatatea sincera si un raspuns cromatic la nevoia de empatie si compasiune a oamenilor, de a fi impreuna pentru a se simti in siguranta. Leatrice Eiseman, directoare executiva la Pantone Color Institute, e de parere ca aceasta nuanta intre roz si portocaliu inspira sentimentul de apartenenta, invita la recalibrare si, totodata, confera o stare de calm si creeaza un spatiu in care sa fim, sa simtim, sa ne vindecam si sa prosperam, prin timpul petrecut impreuna sau prin momentele de conectare cu noi insine. "In egala masura, o idee si un sentiment, PANTONE 13-1023 Peach Fuzz ne trezeste simturile prin tactilitatea reconfortanta si caldura cu care ne invaluie," concluzioneaza ea. Culorile ne pot influenta starea de spirit, iar trendurile nu fac altceva decat sa reflecte dorintele noastre intr-o perioada anume. Peach Fuzz mi-a amintit de culoarea lui 2019, intr-o varianta mai temperata ca impact vizual si cu un accent mai mare pe textura. Atunci, asa-numitul Living Coral a reprezentat nevoia de optimism, de obiective spre care oamenii sa priveasca cu bucurie. E o ...

Inapoi Inainte
#Hastalavegasbaby. Noemi Meilman.
Interviu
Autor: Elena Bagescu

#Hastalavegasbaby. Noemi Meilman.

Ray Angry de la The Roots era in turneu cu Lauryn Hill, Mihai Nicodim era in Romania, Anaida nu se putea deplasa din cauza intalnirilor pe care le avea in Los Angeles…” Sunt trei dintre prietenii pe care Noemi Meilman a reusit totusi sa ii aduca impreuna in cea de-a saptea editie Book Cover Tee, dezvoltata de ea in aceasta vara in Statele Unite, unde era student, dar si profesor, la Institutul de Arta din Las Vegas. A fost o experienta plina de inspiratie sa stau de vorba cu Noemi despre tinerii designeri si despre aventura ei americana.

Noemi este specialist in PR si marketing de 15 ani. In cv-ul ei stau, alaturi de 8 ani la Ambasada Israelului in Romania, la Sectia Consulara, trei ani de PR Supervisor la agentia Saatchi & Saatchi, brand manager la Tabu, marketing manager la revista Cosmopolitan si, mai apoi, la Harper’s BAZAAR, PR la The Place Concept Store si lista continua. I se spune “Noemi, connecting people” pentru ca da, cunoaste foarte multi oameni din domenii diferite si are o abilitate desavarsita de a-i uni in proiecte comune.

“Am luat hotararea sa ma duc sa mai invat ceva”, mi-a spus ea in dimineata in care ne-am intalnit, acum cateva zile. Noemi a plecat din tara convinsa ca va urma cursurile Institutului de Arta din Las Vegas, dar a sfarsit prin a fi si profesoara de moda romaneasca pentru studentii de acolo. “Ce predam noi, tu deja stii”, i-a spus decana facultatii si cea care ar fi trebuit sa-i fie profesoara de marketing. “Mi-au propus in schimb sa tin un curs despre designul din Romania, despre scoala de moda. Le-am vorbit studentilor despre scoala de la Bucuresti si cea de la Cluj, despre Gala UAD si despre ce face Lucian Broscatean acolo. In schimb, am urmat sase cursuri de-ale lor si a fost foarte bine pentru ca asta m-a ajutat sa-mi asez materia pentru Naked PR [un laborator romanesc de PR, unde Noemi preda cursul de Fashion PR]. Noi predam cam ce le predau ei acolo, numai ca puneam accent pe teorie si le dadeam teme pentru acasa. Aici este un pic invers. Au 10-15 minute de teorie la curs, restul primesc pe e-mail si, la curs, se face 90% practica.”

Vorbeste cu placere despre Las Vegas si mai ales despre experientele traite acolo, locul care a fost pentru ea acasa timp de cinci luni. O noua editie Book Cover Tee, unul din proiectele de suflet ale lui Noemi, a fost realizat acolo, alaturi de studentii de la arte. Cu un concept putin schimbat, acesta a imbinat in continuare pasiunea ei pentru carti si pentru design cu preocuparea pentru soarta animalelor abandonate. “Am facut evenimentul cu Stitch Factory, un hub creativ din Downtown Las Vegas. Nu am avut un pret pentru tricouri. Fiecare cumparator a lasat o donatie si ma gandesc sa fac asta si in Romania pentru editia viitoare a Book Cover Tee.”

Pentru ca a cunoscut Institutul atat din prisma studentului, cat si de la catedra, am vrut sa stiu care sunt avantajele unui young designer. “Au acest avantaj ca traiesc intr-o tara care are mai mult de oferit decat Romania. Dar acolo se merge mai mult pe design de mass market – asta ii invata si la curs. In Romania, se merge mai mult pe nise, ceea ce nu este rau. Si majoritatea profesorilor au lucrat pentru branduri mass market,” spune Noemi. “Intr-un fel, e bine pentru ca atunci cand gandesti o colectie, trebuie sa-ti cunosti foarte bine publicul tinta. Chiar daca tintesti la un public care se imbraca la fel ca tine sau care ti-ar purta hainele, trebuie sa ai in vedere ca acesta e un public restrans. Si daca vrei sa vinzi, publicul tau principal devine publicul secundar si publicul tau secundar devine principal.” Cu toate ca, privind din Romania, avantajele unui student de acolo sunt numeroase – la Stitch Factory, de exemplu, un student poate inchiria cu ora sau pe luna o masina de cusut pentru a-si realiza colectia – si programa e gandita astfel incat acesta sa poata lucra pe timpul facultatii, o parte dintre viitorii designeri se pierd undeva pe drum, din cauza banilor. “Multi dintre ei sunt vanzatori la Louis Vuitton, la Gucci sau la alte magazine de pe Strip. Dar asta e si <tricky> pentru ca nu se gandesc la viitor. Raman prinsi in capcana asta a banilor multi si a bacsisurilor pe care le primesc de la clientii magazinelor si nu se mai gandesc ca, peste 5-10 ani, va fi prea tarziu si vor ramane tot vanzatori in magazinele de lux. Stephanie, profesoara de marketing, are un site de haine casual si le-a propus multora ca, dupa ce termina facultatea, sa vina sa lucreze pentru ea ca designeri. Ei au refuzat pentru ca sunt mai bine platiti in magazine.”

Ce atu au studentii de la noi? “Foarte mult talent”, mi-a raspuns Noemi intr-o clipa. “Cred ca studentii de la design din Romania sunt foarte talentati si doritori sa invete. Poate si datorita faptului ca citesc mai mult, se documenteaza mai mult – cred ca asta conteaza. […] Trebuie sa-ti iei inspiratia de undeva, trebuie sa simti. Social media ajuta foarte mult. Inainte asteptai sa iasa o revista pentru a vedea o colectie.” Acum informatia ajunge la tine rapid, direct de la sursa.

Aventura americana a inceput datorita dorintei de a invata, iar Noemi a intalnit acolo o noua provocare: PR-ul de arta. E un domeniu in care simte ca sunt teritorii pe care nu le-a explorat, iar calatoria ei a inceput deja: “In domeniul acesta mai am de invatat. Imi place, ma atrage si vreau sa fac asta. […] O sa lucrez cu Marius Bercea [un pictor clujean] care va avea o expozitie la Los Angeles, in primavara. Vezi? Nimic nu e intamplator.”

La final, am rugat-o pe Noemi sa-mi dezvaluie cateva locuri must see din Las Vegas si Los Angeles. In topul preferintelor din Las Vegas, se regasesc Muzeul Neonului; The New Downtown, partea de East Freemont pe care o considera “un adevarat hub fashion/intelectual/gurmand” si South Strip, la sudul Strip-ului. La Los Angeles, i-a placut: Venice Cannals “pentru linistea si pentru atmosfera de film”; Abbot Kinney, “pentru brandurile de nisa care traiesc aici intr-o perfecta armonie cu micile librarii-concept si bistro-urile afaceri de familie” – detalii ce o transforma in “cea mai cool strada din lume”; precum si stradutele laturalnice din West Hollywood, despre care povesteste ca “multe case de aici au fost transformate in magazine concept, florarii si restaurante.”

Despre aventura americana a lui Noemi Meilman, dar si despre alte placeri, poti citi pe blogul ei personal Placerile lui Noe.

Fotografii: arhiva personala Noemi Meilman

PUBLISHED ON 27.10.2015

more in Conversation Marks