WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Iulia Ionescu

Iulia Ionescu

Stirile trebuie sa fie obiective, iar cei care le prezinta echidistanti. Si totusi, dincolo de sacoul impecabil, de dictia perfecta si de tonalitatea neutra, prezentatoarele de la stiri sunt o poveste in sine.

Asadar, 6 povesti de stil de la 6 jurnaliste care ne inspira: #StiriCuStil.

Iulia, ai legatura.:)

Descrie-ne, in cateva cuvinte, parcursul tau profesional. Cand ti-ai descoperit pasiunea pentru jurnalism si cum a fost drumul de la pasiune la profesie?
Eu lucrez de vreo 16-17 ani in televiziune, dar apar la televizor doar de vreo 10 ani. Inainte de a fi reporter special pe domeniul tehnologiei si de a prezenta astfel de emisiuni, am trecut prin multe etape care m-au ajutat enorm. Am fost redactor, asistent de productie, producator de locatie, reporter pe diverse domenii, sport, cultura, stiri, dar intotdeauna am fost pasionata de tehnologie, social media, new media. Eu mereu am venit cu astfel de abordari si viziuni asupra reportajelor, povestilor pe care le-am expus. Lucrurile au evoluat foarte frumos, dar asta si datorita unor oameni care au vazut ceva in mine si m-au impins de la spate sa reprezint acest domeniu la televizor. Mi-a placut mult si in culise, in spatele camerelor si cred ca relaxarea pe care o am in fata camerelor vine din faptul ca inteleg foarte bine ce se intampla si pe partea tehnica. Lumea televiziunii este fascinanta si cred ca asta m-a atras de la bun inceput.

Cum ai defini stirea dincolo de reperele ei din manualele de jurnalism?
Pentru mine, trebuie sa fie si creativa. Informatiile sunt foarte importante, dar pentru mine este la fel de important sa prezinti lucrurile intr-un mod diferit din punct de vedere creativ. Orice reportaj este o forma de arta pentru un jurnalist, iar pentru noi, cei care lucram in televiziune, vizualul e foarte important. Este modalitatea prin care putem sa le atragem oamenilor atentia asupra unui subiect, dar si sa-i ajutam sa-l inteleaga mai bine.


Iulia Ionescu alaturi de hairstylistul Sorin Stratulat pe platoul I like IT

Care ar fi lead-ul unei stiri despre stilul tau personal?
Am inceput sa rad cand am citit intrebarea asta, dar apoi am realizat ca sunt totusi intr-o perioada buna. In sensul ca am ajuns la o maturitate care ma ajuta sa fiu chibzuita in alegerile mele. Parca, in sfarsit, stiu ce vreau si ce mi se potriveste. Indraznesc sa spun NU atunci cand nu ma simt confortabil cu ceva. Asta a fost o problema pentru mine mult timp. Acum, chiar si pentru aparitiile de la televizor, am grija sa fiu cumva tot eu. Respect regulile stilistice stabilite, dar nu ma abat de la ceea ce sunt eu. Imi place sa fiu eu, sa nu joc un rol. Probabil ca asa ar incepe si articolul despre stilul meu personal. Cred ca asta e diferenta dintre un jurnalist care e mereu in fata camerelor si un actor care interpreteaza diferite roluri. Ma rog, sunt mai multe diferente. Eu, personal, nu as putea sa fac niciodata ce fac ei. Cred ca e una dintre cele mai grele meserii din lume, dar cumva impartim lumea aceasta a audiovizualului.

Cum iti influenteaza profesia desfasurata in fata camerelor stilul personal?
Foarte mult. Sunt convinsa de asta, de exemplu, in viata de zi cu zi ma imbrac foarte lejer, in lucruri mai sport, largi. Port tot mai multe accesorii, putine culori. Nu pot sa nu ma gandesc la faptul ca probabil simt nevoia sa ma imbrac asa in timpul liber pentru ca, in restul timpului, sunt foarte eleganta, mereu machiata, in costume colorate, mai mereu pe tocuri. Caut sa fiu relaxata cand nu sunt la serviciu, dar, totusi, creativa. Imi place sa imbin piese casual cu geci de piele, camasile sotului, tricouri cu inscriptii, iar accesoriile au devenit foarte importante pentru mine si nu as fi crezut niciodata asta. Mult timp am purtat doar inelul de logodna si verigheta. Aaa, si nu prea ma machiez in timpul liber. Asa ma simt cel mai bine.

De unde iti iei informatia despre moda? Care sunt sursele tale de influenta?
Instagram, Pinterest, YouTube, dar inca citesc si reviste de moda. Este pasiunea mea! Urmaresc brandurile internationale, imi place sa fiu la curent cu ce se poarta, dar ma uit si la multi influenceri din zona asta. Mai mult straini, dar sunt si cativa de aici, din Romania, care imi plac. O vad tot ca pe o manifestare creativa si ii admir mult pentru ceea ce fac. Cei cu adevarat buni si documentati au puterea sa-i educe pe cei care ii urmaresc.

Ce piese sau accesorii ai include intr-un mood board despre stilul tau vestimentar?
Blugi loose fit, baggy, boyfriend, geaca de piele, bijuterii in combinatii de argintiu si auriu. Bocanci, cizme, tricouri largi.

Cum s-au schimbat reperele tale in moda, de-a lungul timpului?
M-am indepartat de culori. Imi placeau mult cand eram mai putin experimentata si luam decizii mai nechibzuite la cumparaturi. Acum prefer sa-mi cumpar mai putine piese vestimentare, dar sa investesc mai mult in ele. Le pretuiesc mai mult asa si prefer sa le pot purta in diferite combinatii. Nu imi mai doresc un dulap plin de haine si incaltari, ci o garderoba smart, versatila, care poate fi adaptata foarte usor in timp. Cred ca, pana acum cativa ani, imi schimbam garderoba in fiecare sezon. Ceea ce nu recomand nimanui. Nu e nici sustenabil, nici eficient.

Brandul preferat de makeup / parfum / haine / accesorii?
Sunt si voi fi probabil intotdeauna mare fana Lancome si Christian Dior, dar am descoperit recent si produsele doamnei doctor Elena Martin si sunt foarte incantata. Imi place ca foloseste putine ingrediente si am incredere in recomandarile ei, iar la capitolul vestimentar urmaresc mult Jil Sander, Balenciaga, Maison Margiela, Adidas, Levi’s, Abercrombie & Fitch, Ralph Lauren Denim & Supply. Imi plac colectiile lor speciale. Nu imi lipsesc, insa, articolele de la designerii locali: Ami Amalia, V:PM, Ioana Ciolacu, Larisa Dragnea, Obsidian, Joule Project, L’Espoir.

 Cel mai mult iti place sa porti…?
Incaltaminte lejera, indiferent daca vorbim de incaltari sport sau elegante. Nu ai cum sa ai atitudinea potrivita daca nu esti confortabil.

Fotografii: Andreea Macri

PUBLISHED ON 12.12.2024

more in Conversation Marks