WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Dries Van Noten fara Dries Van Noten
Inspiratie
Autor: Ioana Lovin

Dries Van Noten fara Dries Van Noten

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda care ii poarta numele de aproape 40 de ani. El lasa astfel loc tinerelor talente sa duca mai departe povestea brandului DVN. Inca nu s-a anuntat cine va ocupa acest loc in perioada urmatoare, dar prezentul DVN vine ca o promisiune ca se va alatura caselor de moda care au trecut cu bine printr-o schimbare asemanatoare.

“Sunt trist, dar, in acelasi timp, fericit, sa va anunt ca ma voi retrage la sfarsitul lui iunie,” mentioneaza el in scrisoarea publicata in social media, pe 19 martie. Desi ii inteleg pe deplin nevoia de a se dedica lucrurilor pentru care nu a avut timp, vestea m-a intristat si pe mine.


Sursa: Puig 

Dries Van Noten e unul dintre designerii mei preferati. Sunt ani de cand rezonez nu doar cu viziunea lui artistica, ci si cu el ca om. L-am cunoscut prin intermediul colectiilor vestimentare, prin cum a ales sa le prezinte la Saptamana Modei. L-am cunoscut prin interviurile urmarite de-a lungul timpului, prin pasiunea lui pentru natura si gradinarit – o eterna sursa de inspiratie, prin cum vorbeste despre oamenii din viata lui si cum vorbesc ceilalti despre el. L-am cunoscut prin modul in care isi alege imprimeurile si cuvintele. Cum si cat sa puna. Cum si cat sa spuna.


Dries Van Noten toamna-iarna 2021/22 / Sursa foto: Hepta.ro

Activitatea lui ca director de creatie al casei de moda era puntea mea de legatura. Universul lui creativ se afla la un click distanta si, pentru mine, asta a fost mereu o bucurie pe care nu am ezitat sa o impartasesc cu cine urmareste Petocuri.ro. Van Noten si-a implinit visul de a-si face vocea auzita. Intr-o industrie care cred ca poate fi extrem de galagioasa, viziunea lui asupra modei a devenit echivalentul unui discurs atat de bine articulat si de inspirational, incat, pret de o prezentare, se face liniste in jur. Faptul ca va ramane totusi parte din companie ma incurajeaza sa visez ca, pe viitor, isi va dori sa se implice creativ macar in proiecte punctuale.

Cand scriu aceste randuri, un carusel de imagini mi se deruleaza in minte. O parte sunt scene din documentarul Dries, cu el plimbandu-se in gradina casei. Ce gradina! Ce casa! Mai sunt si cateva cadre de la finalul prezentarilor, imagini din interviuri, in care poarta o esarfa in jurul gatului sau un pulover pe umeri, si, bineinteles, ilustratia care a insotit scrisoarea postata recent, cu el si cainele lui.


Sursa: Puig 

Emblematica ramane, insa, o fotografie realizata de Andreea Macri pentru Interview Magazine, la prezentarea colectiei primavara-vara 2016. Ea surprinde ceva esential din universul creativ al lui Dries Van Noten. Modelele asezate in rand pe catwalk – unele cu fata, altele cu spatele – aduc la un loc tinutele colectiei. Sunt multe culori si multe imprimeuri. Sunt materiale pline, dar si texturi diafane. Sunt jeansi largi, dar si pantaloni la dunga. In ciuda multiplelor optiuni sau poate tocmai datorita lor, e multa armonie. Chiar si prezenta instrumentistilor care se zaresc departe in fundal imi sugereaza asta. Sa aseze elemente complicate in armonie e parte din maiestria designerului.

Foto: Andreea Macri pentru Interview Magazine / Colectie Dries Van Noten primavara-vara 2016

Fondata in 1986, casa Dries Van Noten a devenit, din 2018, parte din portofoliul Puig. Sub umbrela companiei, DVN s-a extins online si offline deopotriva, iar, in 2022, viziunea designerului a fost transpusa impecabil intr-o linie de machiaj si parfumuri. Astazi, pare ca, prin toti acesti pasi mari din ultimii ani, designerul s-a ingrijit ca brandul fondat de el sa isi continue povestea armonios, si dupa plecarea lui.

Sursa fotografie principala: Hepta.ro / Prezentarea colectiei toamna-iarna 2018

PUBLISHED ON 22.03.2024

more in Fashion Etc