AMINTIRI

Printre oracole si caiete de...

De la clasicul Nu te supara, frate!, la papusile Aradeanca, fel…

AMINTIRI

Suvenirurile, portaluri spre vacante

Experientele traite sunt cele mai pretioase suveniruri, vei spune, iar eu…

EDITOR'S CHOICE

Mood board de toamna, cu...

Toamna isi anunta venirea din timp. Asa ca, in preintampinarea ei,…

INSPIRATIE

Ai o rochie alba. Ce...

Rochia alba e una dintre piesele emblematice ale verii. O vedem…

FASHION BRIEF

Magazinul Dior de pe Avenue...

Dior mi-a parut intotdeauna un brand care domina. Dior inseamna statut….

INSPIRATIE

Tinute emblematice Barbie, inspiratie pentru...

Orice turneu de promovare a unui film are si o componenta…

INSPIRATIE

10 rochii couture fw 2023/24....

Continui traditia de a alege 10 rochii din colectiile haute-couture prezentate…

Interviu

Bijuteriile Lito

Nu as fi crezut ca estetica unui artist este asa de mult influentata de personalitatea lui, pana cand nu am cunoscut-o pe Lito Karakostanoglou, la evenimentul "meet the designer" de la Madison Perfumery. Bijuteriile ei nu sunt despre stralucire si statut. Sunt bijuterii pe care trebuie sa le incerci si abia atunci descoperi un limbaj nonverbal, prin care sa iti poti exprima cel mai bine o ipostaza a feminitatii si o stare de moment. Lito este tactila, isi poarta bijuteriile si se joaca cu ele ca si cu niste cuvinte care, daca le pui in alta ordine, isi schimba complet sensul. Si cel mai mare talent al ei este ca e o femeie adevarata, care stie exact ce vrea sa spuna si o spune perfect prin bijuteriile ei. * Se spune ca relatia cu bijuteriile este o mostenire din copilarie: de la cineva din familie sau, pur si simplu, de la cineva care ne-a placut si ne-a influentat. Care este prima ta amintire cu o bijuterie? Este un inel in forma de floare pe care il avea mama mea si pe care mi-l doream si eu, dar si fiecare dintre surorile mele. Toate eram fascinate de acel inel. Si am primit fiecare o replica a acelui inel, din partea mamei, cand am implinit 18 ani. Pentru o bijuterie, forma este un element important. Intrebarea mea este daca forma urmeaza emotia sau vicev...

Inapoi Inainte
Cum traduce Dries Van Noten moda in limbajul frumusetii
Editor's Choice
Autor: Ioana Lovin

Cum traduce Dries Van Noten moda in limbajul frumusetii

Pe la inceputul primaverii, Dries Van Noten anunta colectiile de debut ale casei de moda in industria frumusetii, una de make-up si una de parfumuri genderless. Este unul dintre designerii mei preferati, asa ca vestea lor mi-a captat imediat atentia. Pentru ca nu v-am povestit asa cum se cuvine despre ele, ci doar am distribuit cateva imagini in social media, recuperez acum.

*

“Daca gradina lui Dries Van Noten ar fi un parfum…” 10 parfumieri au gasit continuarea.

Am vrut sa aflu cat mai multe despre acest pas si am fost constienta ca doar la un click distanta nu mai e suficient de aproape cand vine vorba de parfumuri. Cu toate astea, explorarea lor – chiar si doar vizuala – este mai mult decat satisfacatoare. Estetica designerului belgian este transpusa in felul in care arata ele, iar asta le transforma intr-un spectacol pentru ochi, asa cum sunt si hainele pe care le creeaza. Produsele devin mici obiecte decorative, iar alaturarea contrastanta de culori si imprimeuri de pe recipientele ca niste sticlute de farmacie contureaza si o prima impresie despre felul in care miros parfumurile din interior.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dries Van Noten (@driesvannoten)

Am zabovit pe site-ul casei de moda fondate de Van Noten in 1986 si detinute, din 2018, de Puig ca actionar majoritar. Mi-am ales recipientele preferate dintre toate cele zece si abia apoi le-am citit descrierile sa vad daca ma regasesc sau nu in cuvintele lor. Tot procesul mi-a amintit de entuziasmul cu care faceam teste si quiz-uri de personalitate din reviste. Pe scurt, mi-a placut. Intre timp, am testat pe propria piele Rock The Myrrh si Santal Greenery. Cel din urma era printre alegerile mele la prima vedere si iata ca rezonez si cu aroma lui. Adevarul e ca nici Rock The Myrrh nu mi-a displacut.:)


Imagine de la cel de-al 100-lea show de moda Dries Van Noten / Sursa foto: Hepta.ro

Demersul online m-a condus ulterior spre un altul si uite asa am rasfoit o bucata de timp si prin arhiva colectiilor vestimentare ale lui Van Noten. Sunt usor de identificat corespondente intre designul de haine care ii poarta semnatura si cel de produs. Juxtapunerea de imprimeuri reprezinta o emblema a viziunii lui estetice si, fara doar si poate, unul dintre cele mai edificatoare exemple este colectia pentru toamna-iarna ’17-’18. Ea a marcat si cel de-al 100-lea show de moda Dries Van Noten.

Nu e chiar intamplator ca am inceput cu parfumurile, si nu cu colectia de machiaj. Parfumul este, de obicei, primul pas facut de casele de moda pe taramul frumusetii. E modalitatea prin care universul lor creativ capata o noua dimensiune. Vestimentatia este vizuala si tactila, iar parfumul implica inca un simt, cel olfactiv, atat de important in trezirea emotiilor.

Look din colectia toamna-iarna ’19-’20 in care florile din gradina lui Dries Van Noten au devenit imprimeuri / Sursa foto: Hepta.ro

In plus, imaginea mea asupra designerului belgian este puternic influentata de pasiunea lui pentru flori si de gradina casei pe care am admirat-o in documentarul Dries (2017). Mai tarziu, am reintalnit florile ingrijite de el in colectia toamna-iarna ’19-’20. Fotografiate si transformate in imprimeuri unice, ele au devenit o sursa importanta de inspiratie.

La fel s-a intamplat si in cazul colectiei de parfumuri. In procesul de explorare a universului Dries Van Noten, cei zece parfumieri responsabili de colectie au facut si o plimbare in gradina lui din Antwerp (Anvers). Totusi, armoniile olfactive concepute de ei nu sunt chiar singurele de pana acum inspirate de universul lui Van Noten. In 2013, Editions de Parfums Frederic Malle a lansat un parfum gandit ca un portret al designerului, Dries Van Noten par Frederic Malle.

Imagine de la prezentarea colectiei primavara-vara 2017,  pentru care artistul Azuma Makoto a realizat o serie de sculpturi din flori inghetate / Sursa foto: Hepta.ro

Revenind la colectie, o parte dintre armoniile olfactive sunt declinate in creme de maini sau sapunuri, iar designul produselor a fost transpus si in moda, prin intermediul unor esarfe din matase. O alegere de efect, pentru ca, asa cum stim, esarfele preiau intotdeauna mirosul parfumului pe care il purtam.

Machiajul ca jurnal al emotiilor

“Machiajul este magie: este felul in care vrei sa te prezinti, sa te exprimi pe tine si cum te simti intr-un moment anume,” e de parere Van Noten, potrivit site-ului casei de moda. Piesa cheie a colectiei recent lansate este rujul – disponibil in patru recipiente si zeci de variante de nuante. Asemeni parfumurilor, designul lor prezinta combinatii surprinzatoare de culori si imprimeuri, la care Dries Van Noten se pricepe atat de bine.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dries Van Noten (@driesvannoten)

In plus, colectia de make-up a devenit pretextul pentru construirea unei noi punti de legatura intre universuri creative diferite. Pentru promovarea ei, artista Gill Button a desenat o serie de portrete inedite, folosindu-se de rujuri.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dries Van Noten (@driesvannoten)

*

Desi am vorbit mult despre partea vizuala a colectiilor, bineinteles ca ele nu sunt doar despre asta. Grija defineste fiecare componenta a intregului proiect. De exemplu, de la ingrediente la ambalaje, sustenabilitatea a influentat modul in care a fost scris acest nou capitol incadrat perfect in povestea brandului. Parerea mea e ca Dries Van Noten a cam facut magie impreuna cu toti cei implicati in debutul casei de moda in industria frumusetii.

Sursa fotografie principala: Hepta.ro / Imagine din backstage de la prezentarea colectiei primavara-vara 2019

PUBLISHED ON 09.06.2022

more in Beauty Lines