WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

INSPIRATIE

LOEWE & Jonathan Anderson, 11...

Zilele trecute, Jonathan Anderson si-a anuntat plecarea de la LOEWE, casa…

WE LIKE

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport…

INSPIRATIE

ADN-ul caselor de moda

Retragerea unei persoane din rolul de director de creatie demareaza in…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte

Cand ghivecele prind radacini

carnivora-caravan-tim-van-de-weerd_design-de-produs

Ghivecele lui Tim van de Weerd creeaza impresia ca tocmai ai surprins plantele de interior pe picior de plecare. Designerul le-a gandit ca pe o extensie a plantelor pe care le gazduiesc si nu ca pe niste obiecte separate. A obtinut asta printr-o idee pe cat de simpla, pe atat de impresionanta. Le-a adaugat radacini pe care sa se sprijine.

carnivora_proces_tim-van-de-weerd_design-de-produs

Exista doua serii de astfel de obiecte care poarta nume inspirate din lumea vegetala: Monstera si Carnivora. Prima este preferata mea. Radacinile lungi si subtiri, ce par in miscare, transforma plantele in niste creaturi gratioase. Desi aparent fragile, elementele adaugate sunt realizate din bare de otel, modelate manual si imbracate in portelan. Mici si simpatice, ghivecele Carnivora au un aspect mai dinamic, mai ales atunci cand sunt asezate impreuna.

Indiferent de ceea ce isi propune sa realizeze in materie de design, inspiratia lui Tim van de Weerd porneste de la natura si de la tehnici artizanale de productie. Asa cum se intampla si cu ghivecele Monstera si Carnivora, rezultatele pe care le obtine reprezinta o imbinare dintre familiar si neprevazut.

Designerul olandez a absolvit un master in Design Interior la Utrecht School of the Arts, iar, din 2011, lucreaza pe cont propriu. Pe parcursul anilor, proiectele lui au fost prezentate la evenimente de specialitate, precum Dutch Design Week in 2014 sau London Craft Week 2015.

Poti vedea si alte proiecte ce poarta semnatura lui Tim van de Weerd pe site-ul timvandeweerd.nl.

Fotografii prin amabilitatea lui:  Tim Van de Weerd

PUBLISHED ON 04.11.2016

more in Mood Board