WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

INSPIRATIE

E/MOTION. Moda in tranzitie.

E/MOTION. Fashion in Transition (E/MOTION. Moda in tranzitie) este o expozitie…

ARTA & DESIGN

Anastasia Savinova. Spiritul unui oras...

Anastasia Savinova spune povesti despre orase si nu numai prin intermediul…

HOT TREND

Cum mai arata relatia noastra...

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si…

EDITOR'S CHOICE

Putina nostalgie

Parca m-am mai imprietenit cu toamna in ultimii ani. Nu stiu…

Editor's Choice

Putina nostalgie

Parca m-am mai imprietenit cu toamna in ultimii ani. Nu stiu exact ce a dus la aceasta schimbare, am remarcat doar ca ea s-a intamplat. Poate ca timpul a inceput sa curga altfel pentru mine si asta a facut ca toamna sa nu-mi mai para acel anotimp mohorat, interminabil. Totusi, ea ramane in corelatie perfecta cu nostalgia. Peisajele se schimba si, oricat ar fi de frumoase cromaticile lor, imi amintesc inevitabil ca intram intr-o noua etapa si ca o alta s-a incheiat. Nu intamplator, dintre toate imaginile din campaniile pentru sezonul toamna-iarna 2021/2022 care mi-au trecut prin fata ochilor, preferatele mele sunt cele care induc o stare de nostalgie. Nu una apasatoare insa. Iata o parte dintre ele! * Celine toamna-iarna 2021/22 - campania Les Grands Classiques Imaginea campaniei: actrita si regizoarea Suzanne Lindon Fotograf: Hedi Slimane / Sursa foto: Hepta.ro * Dior toamna-iarna 2021/22 - campania Dioramour Fotografa: Sarah Blais / Sursa foto: Hepta.ro * Campania Louis Vuitton toamna-iarna 2021/22 Fotograf: David Sims / Sursa foto: Hepta.ro

Inapoi Inainte
Vera Alecsa. Chemistry.
Interviu
Autor: Ioana Lovin

Vera Alecsa. Chemistry.

Prima vizita la showroom-ul Chemistry a fost in una dintre zilele ploioase pe care ni le-a pus la dispozitie luna martie. A avut loc cu ocazia lansarii colectiei vestimentare Bloom. In contrast cu vremea morocanoasa de afara, tot ce am descoperit inca de la poarta casei din Intrarea Eliza Zamfirescu Leonida 13 din Bucuresti avea sa fie cu si despre flori, culori solare si tonuri pastelate: de la magnolia cu petale in degrade care m-a intampinat la intrare si pana la piesele vestimentare gazduite in interior. Desi urmaream, de ceva vreme, povestea Chemistry in social media, abia atunci am intalnit-o pe Vera Alecsa, cea care a fondat brandul in urma cu aproape doi ani. Am reintalnit-o, de curand, pentru a realiza impreuna acest interviu. La intrarea in curte, magnolia era inca inflorita, dar, de aceasta data, showroom-ul era scaldat in lumina, iar Neils, motanul ei sarmant, m-a intampinat si el.

Vera Alecsa a absolvit facultatea de chimie. A lucrat pentru mai bine de sapte ani in marketing, unde a ocupat diferite functii in cadrul unei companii distribuitoare de echipamente medicale. In aceasta perioada, si-a continuat si studiile, specializandu-se in comunicare si in management. Cum a pasit de aici pe teritoriul modei?

chemistry showroom 1

Desi subtil, totul a inceput in 2011, cand a terminat un MBA in Executive Management. Jobul pe care il avea devenise parca prea confortabil si simtea nevoia de noutate. In plus, cei doi ani de studii petrecuti alaturi de oameni care aveau propriile afaceri sau care ocupau functii cheie in anumite companii i-au alimentat dorinta de a face ceva pentru ea. Insa, daca urma sa faca acest pas, voia ca acesta sa fie spre ceva care ii place cu adevarat. Atunci au inceput cautarile, fara ca acestea sa urmeze neaparat o directie clara. “Abia la sfarsitul lui 2013, stiam exact ce vreau sa fac. A fost o perioada de cautari de vreo doi ani de zile si (la inceput) eram foarte suparata ca nu-mi dadeam seama ce vreau. Ma gandeam la tot felul de lucruri. M-am apucat de sport, am inceput sa citesc despre travel… Intr-o zi, m-am dus la o premiere la scoala generala unde am invatat – intamplator, nepotul meu invata tot acolo. Cand am urcat treptele de la cancelarie, am avut surpriza sa vad un tablou de-al meu – cred ca din clasa a-VI-a sau a VII-a – si mi-am adus aminte ca stiam sa desenez si ca profesoara de desen ma trimitea la tot felul de concursuri. Si mi-am zis: ce-ar fi sa ma apuc eu sa desenez sau sa pictez?” Si s-a reapucat. “Am avut norocul ca am descoperit-o pe Ioana Avram, care este ilustrator si face si desen de moda. Am inceput sa fac cursuri cu ea. Apoi, am realizat impreuna o colectie de tricouri pictate manual si, treptat, am zis ca vreau sa transform schitele in haine. Atunci, am realizat ca nu stiu sa fac tipare si am intrat iar intr-o bucla pentru ca si acolo este o intreaga stiinta,” spune ea razand. Vera considera ca tiparele reprezinta “cheia de a face haine”, iar pentru a intra in posesia ei au urmat luni de documentare si pregatire. A intalnit, din nou, omul potrivit si a urmat un curs in care a invatat cum sa realizeze tiparele de baza si cum sa le transforme in model, dar si sa coasa la masina. La finalul lui 2013, stia sa realizeze o haina cap-coada, lucru de care s-au bucurat, in prima etapa, doar ea si prietenele apropiate.

chemistry showroom 1

Astazi, echipa Chemistry este formata din patru oameni: ea, sora ei – care realizeaza tot ce este lucrat manual: de la dantele crosetate pana la tricoturi, o cusatoreasa si inca o persoana cu care colaboreaza pe tipare. “Am ajuns la concluzia ca trebuie sa iti gasesti oamenii care sa te ajute sa-ti duci visul mai departe. Nu poti sa faci totul singura, desi eu m-am incapatanat o lunga perioada sa fac asta. Este foarte important sa delegi si sa nu fii <control freak>.” Pentru micul atelier, si-a dorit sa gaseasca oameni pasionati de munca lor si considera ca a reusit. Isi aminteste, insa, procesul de recrutare ca pe una dintre cele mai mari provocari cu care s-a confruntat. Astazi, Vera isi concentreaza atentia pe ceea ce nu tine de productie, si anume: partea de creatie, de promovare si de marketing a business-ului.

Chemistry – facultatea de chimie. Asocierea este la indemana, nu-i asa? De fapt, alegerea numelui a urmat o alta traiectorie. Totul a pornit cu o lista lunga de variante posibile, insotite de semnificatiile fiecareia dintre ele. Cuvantul “chemistry” a fost adaugat mai tarziu, cu totul intamplator. Intr-o zi, Vera l-a remarcat printre versurile unei melodii. L-a notat, iar povestea din jurul lui a convins-o ca este alegerea potrivita: “Ideea a fost ca intre tine si hainele pe care le porti trebuie sa fie o legatura” – o chimie. “Acesta a fost principalul motiv pentru care am denumit asa brandul. Apoi, mi s-a parut dragut sa fac o paralela intre chimia ca legatura dintre tine si hainele tale si chimia ca stiinta.” Aceasta se regaseste atat in manifesto-ul Chemistry, cat si in interiorul showroom-ului. Diferite eprubete si sticle de laborator decoreaza spatiul.

Inspiratia vine din cele mai neasteptate locuri. Pentru Chemistry, acest lucru nu este valabil doar in alegerea numelui pe care il poarta, ci si in sursele care au declansat conceptele colectiilor de pana acum. “Mi se pare ca exista o infinitate de surse de inspiratie,” spune Vera. Asa cum sugereaza si titlul, colectia Bloom “a avut ca sursa de inspiratie florile, dar am vrut sa fie o interpretare a lor mai mult metaforica. Nu intalnesti imprimeuri florale, fiind vorba mai mult despre fluiditate, fragilitate, despre detalii pe care le asociezi cu florile.” Isi aminteste cum inspiratia pentru prima colectie a venit la ea, fara sa fie nevoie sa o caute. “La prima colectie, m-au inspirat niste scolarite care chiuleau de la liceul Tudor Vianu si veneau si fumau vizavi de casa. Erau imbracate in camasi, aveau fuste A line, fuste pantaloni…” Stilul lor vestimentar diferit de cel cu care era obisnuita la adolescentii pe care ii cunoastea a fost punctul de pornire pentru primele piese Chemistry. “La a doua colectie, am gasit un pulover de-al tatalui meu de pe vremea cand era tanar si am replicat un pulover pe gat clasic, cu torsade.” Mici detalii din jurul ei pot fi dezvoltate oricand intr-o piesa sau intr-o colectie, in armonie cu trairile si starea ei de spirit. “In timp, imi doresc ca brandul sa fie identificat ca usor de purtat zi de zi. Imi doresc sa fie perceptia aceea de sofisticat de simplu. Clientele sper sa ajunga sa iubeasca brandul, sa nu fie o legatura pasagera, ci una de durata.”

niels chemistry

Povestea Chemistry pare un roller coaster de provocari si reusite, in care Vera s-a imbarcat cu mult curaj. Si totusi, nu te simti deloc descurajata, ci dimpotriva. Daca ai un vis latent, ti se pare ca acum e momentul potrivit pentru a incepe sa-l realizezi pas cu pas. “Acum, cand ma uit in spate, mi se pare grozav ca am reusit sa incheg totul intr-un concept, plecand de la brand, la partea de design, la spatiu. Lucrurile au inceput sa ia contur incet-incet.” Printre provocarile depasite, Vera a mentionat insasi decizia de a iesi din zona de confort pusa la dispozitie de un job pe care il stapanesti 100% pentru a descoperi si un teritoriu nou. A vorbit si despre resursele financiare esentiale in acest demers. Pentru a obtine suma necesara pentru dezvoltarea atelierului, Vera Alecsa a accesat un program de finantare de la stat pentru tineri intreprinzatori. Considera ca banii obtinuti din finantare: “Intr-un start-up, sunt ca o gura de oxigen.”

Prima vizita in showroom-ul Chemistry mi-a transmis sentimentul de lucruri asezate armonios, fiecare la locul lui. Este un sentiment de care mi-a vorbit si ea: “Lucrurile s-au stabilizat acum – partea de furnizori de materiale, mana de lucru, procesul de a construi tiparele, am finalizat spatiul cu tot ce aveam in minte pentru el. Incerc sa ma bucur de acest moment pentru ca totul este aproape asa cum mi-as fi dorit. Intotdeauna exista loc de imbunatatiri, de mai bine.” In ceea ce priveste planurile de viitor: “Anul acesta, mi-am propus sa ajung pe break even. Imi doresc foarte tare ca partea de online sa nu se mai adreseze doar Romaniei si sa ne adresam si tarilor din Uniunea Europeana. In momentul acesta, lucram la asta. Trebuie sa punem la punct partea de payment si alte detalii tehnice. Mai este partea legata de brand awareness la care trebuie sa muncim continuu.”

Mult succes!
Descopera universul Chemistry pe chemistry-studio.com sau pe pagina lor de Facebook!

Fotografii: Alexandra Diaconu, DAS sASHA

PUBLISHED ON 06.04.2016

more in Conversation Marks