ARTA & DESIGN

Reinterpretari efemere ale clasicelor chioscuri...

Chioscurile de ziare reprezentau odata un prim popas al diminetilor din…

HOT TREND

Inspiratie in machiaj pentru primavara-vara...

Ochii conturati cu tus negru si buzele evidentiate cu ruj rosu…

STREET STYLE

Primavara denimului

As numi primavara anotimp al stilului. Temperaturile ei ingradesc cel mai…

INSPIRATIE

Dries Van Noten fara Dries...

Dries Van Noten se retrage de la conducerea casei de moda…

INTERVIU

Magia Zanelor de dupa usa...

Magia Zanelor incepe in fata unei usi fermecate, un loc in…

INSPIRATIE

Premiile Oscar 2024. Momente pe...

Cateva ganduri despre premii si discursuri, tinute de pe covorul rosu…

INSPIRATIE

Pat McGrath. Cand o make-up...

E surprinzator cand numele unui make-up artist rasuna la fel de…

Inspiratie

Umor si activism pe scena de stand-up comedy

Ali Wong, Taylor Tomlinson, Wanda Sykes si Hannah Gadsby m-au influentat sa privesc stand-up comedy-ul cu alti ochi… Nu de putine ori cu ei in lacrimi de ras, dar si cu vulnerabilitate, empatie si speranta pentru o lume mai buna. Interactiunea mea cu stand-up comedy-ul a inceput cu stangul. In urma cu multi ani, sa fie vreo 15, am mers la un show intr-un local din Bucuresti. Nu mai tin minte cine a urcat pe scena, dar stiu ca nu am rezonat cu genul de umor ascultat. Se poate ca experienta mea din acea seara sa nu fi fost reprezentativa pentru peisajul stand-up-ului, doar ca nu am simtit curiozitatea de a afla exact ce si cum. Lucrurile s-au schimbat relativ recent cand am intalnit abordari ce calibreaza umorul din experientele pe care viata ni le aduce in cale, fara a-l forta sa fie si unde nu e. Mai mult decat atat, temele de discutie incluse in show-uri, de la inegalitate de gen, la rasism, homofobie, sanatate mintala, maternitate, relatia cu familia sau relatiile de cuplu, creioneaza – uneori pe alocuri, alteori in intregime - o forma de stand-up comedy activist. Poate ti se intampla si tie, dupa un serial care iti place mult, sa nu mai ai un timp rabdarea necesara pentru a te aventura intr-o noua poveste. In urma cu niste luni bune, ma aflam tocmai intr-o astfel ...

Inapoi Inainte

Cu mesaj

Stilul vestimentar ne reflecta personalitatea. Este o afirmatie pe care o intalnim intr-o forma sau alta in discutiile despre moda. Chiar si fara ajutorul cuvintelor, hainele pe care alegem sa le purtam vorbesc despre noi. Culorile, imprimeurile, croiala lor, modul in care combinam piesele devin codurile unor atribute care ne reprezinta.

Sunt si situatii in care comunicarea prin moda se intampla mult mai direct de atat. Ma refer aici la situatiile in care suprafata materialelor se transforma in pancarte inscriptionate cu mesajele dorite. Unele dintre ele adreseaza probleme cu care se confrunta societatea actuala sau declara sustinerea unei cauze, altele descriu, pur si simplu, o stare de spirit printr-un joc creativ de cuvinte.

Am cules o serie de astfel de mesaje care mi-au captat, de curand, atentia. Am pornit de pe catwalk cu “We should all be feminists.” Imprimat pe un tricou alb, titlul eseului sustinut de Chimamanda Ngozi Adichie la un eveniment TEDx in 2012 a devenit mesajul central al primei colectii semnate de Maria Grazia Chiuri pentru Christian Dior. Pasaje din discursul feminist al autoarei nigeriene au fost incluse si pe coloana sonora a show-ului de la Paris, iar Adichie s-a regasit si printre invitatii din primul rand al evenimentului. In descrierea colectiei pentru primavara-vara 2017, Chiuri a vorbit despre dorinta ei de a crea o moda care se aseamana femeii de astazi, “o moda care corespunde nevoilor lor in schimbare, o moda eliberata de clasificarile stereotipe <masculin/feminin>, <tanara/nu foarte tanara>, <ratiune/emotie>, care se intampla sa fie aspecte complementare.” De altfel, in cei peste 70 de ani de activitate, este pentru prima oara cand casa de moda Dior are, ca director de creatie, o femeie.

mesaje inscriptionate pe haine

De pe catwalk, am facut un pas virtual pe strazile capitalelor modei. Un alt tricou alb, un alt statement. “No beauty anymore” prezinta o pozitie critica fata de tiparele care definesc, astazi, conceptul de frumusete. Tricoul poarta semnatura brandului CHAKSHYN din Ucraina.

“Anti Social Social Club” este si el in topul mesajelor mele preferate. Mi-a adus zambetul pe buze instant si pare un motto in acord cu starea pe care ne-o poate da vremea mohorata de afara.

NYFW 2016 - Street Style

“I love Haters” si alte mesaje haiose, ironice sau auto-ironice:

mesaje imprimate pe haine

mesaje inscriptionate pe haine

Street Style - NYC

Street Style - Paris

Emily Parsons

Darja Barannik

Foto: Hepta.ro

PUBLISHED ON 11.10.2016

more in Fashion Etc