AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte

Cu mesaj

Stilul vestimentar ne reflecta personalitatea. Este o afirmatie pe care o intalnim intr-o forma sau alta in discutiile despre moda. Chiar si fara ajutorul cuvintelor, hainele pe care alegem sa le purtam vorbesc despre noi. Culorile, imprimeurile, croiala lor, modul in care combinam piesele devin codurile unor atribute care ne reprezinta.

Sunt si situatii in care comunicarea prin moda se intampla mult mai direct de atat. Ma refer aici la situatiile in care suprafata materialelor se transforma in pancarte inscriptionate cu mesajele dorite. Unele dintre ele adreseaza probleme cu care se confrunta societatea actuala sau declara sustinerea unei cauze, altele descriu, pur si simplu, o stare de spirit printr-un joc creativ de cuvinte.

Am cules o serie de astfel de mesaje care mi-au captat, de curand, atentia. Am pornit de pe catwalk cu “We should all be feminists.” Imprimat pe un tricou alb, titlul eseului sustinut de Chimamanda Ngozi Adichie la un eveniment TEDx in 2012 a devenit mesajul central al primei colectii semnate de Maria Grazia Chiuri pentru Christian Dior. Pasaje din discursul feminist al autoarei nigeriene au fost incluse si pe coloana sonora a show-ului de la Paris, iar Adichie s-a regasit si printre invitatii din primul rand al evenimentului. In descrierea colectiei pentru primavara-vara 2017, Chiuri a vorbit despre dorinta ei de a crea o moda care se aseamana femeii de astazi, “o moda care corespunde nevoilor lor in schimbare, o moda eliberata de clasificarile stereotipe <masculin/feminin>, <tanara/nu foarte tanara>, <ratiune/emotie>, care se intampla sa fie aspecte complementare.” De altfel, in cei peste 70 de ani de activitate, este pentru prima oara cand casa de moda Dior are, ca director de creatie, o femeie.

mesaje inscriptionate pe haine

De pe catwalk, am facut un pas virtual pe strazile capitalelor modei. Un alt tricou alb, un alt statement. “No beauty anymore” prezinta o pozitie critica fata de tiparele care definesc, astazi, conceptul de frumusete. Tricoul poarta semnatura brandului CHAKSHYN din Ucraina.

“Anti Social Social Club” este si el in topul mesajelor mele preferate. Mi-a adus zambetul pe buze instant si pare un motto in acord cu starea pe care ne-o poate da vremea mohorata de afara.

NYFW 2016 - Street Style

“I love Haters” si alte mesaje haiose, ironice sau auto-ironice:

mesaje imprimate pe haine

mesaje inscriptionate pe haine

Street Style - NYC

Street Style - Paris

Emily Parsons

Darja Barannik

Foto: Hepta.ro

PUBLISHED ON 11.10.2016

more in Fashion Etc