AMINTIRI

Orasul ca scena pentru arta

Cand orasul devine scena pentru arta, atmosfera obisnuita a strazilor si…

CATWALK

#LoveBringsLove

45 de case de moda si designerii lor au adus un…

EDITOR'S CHOICE

Inele ca mici sculpturi purtabile

Care este piesa ta de bijuterie preferata? E o intrebare pe…

INSPIRATIE

Tres Chic

Cand m-am uitat peste tinutele participantelor la Saptamana Modei de la…

WE LIKE

Videoclipuri cu coregrafii care te...

Pot sa ma inveselesc sau, dimpotriva, sa ma balacesc in butoiul…

INSPIRATIE

Filme si tinute de vazut....

Pentru mine, din ipostaza de redactor la Petocuri.ro, marile festivaluri de…

RED CARPET

Met Gala 2021. Cod vestimentar:...

Dupa o pauza de un an, Met Gala a revenit ieri…

Hot Trend

Cum mai arata relatia noastra cu machiajul

Distantarea sociala a provocat, vrand-nevrand, si o distantare intre noi si lumea machiajului. Multe activitati pentru care ne aranjam in functie de stilul nostru inainte de a iesi din casa au disparut o perioada buna, iar, cand situatia a revenit cat de cat la ritmul pe care il aveam inainte de pandemie, unele dintre noi am reluat relatia obisnuita pe care o aveam cu machiajul, altele, cum e si cazul meu, nu chiar. Stii exercitiile alea in care iti imaginezi ce ai alege daca ar trebui sa pastrezi trei obiecte din viata ta, fie ca mergi pe o insula pustie, fie ca nu. Ei bine, daca m-ar fi intrebat cineva asta in legatura cu trusa mea de machiaj (destul de minimalista de altfel), pana in luna martie a anului trecut, as fi raspuns ca pot renunta la orice altceva, atata timp cat nu e vorba despre anticearcan, eyeliner si mascara. Consideram ca m-as putea descurca bine-mersi cu aceste trei produse. Eyelinerul era o emblema a machiajului meu. Ani de zile, am trasat atatea linii alungite pe pleoapele superioare, incat am ajuns sa am impresia ca le-as putea face si fara ajutorul oglinzii. Cand m-am trezit, la un moment dat, in situatia de a incerca asta, a devenit cat se poate de clar ca nu, nu pot de fapt. Dupa luna martie a anului trecut, am descoperit ca, totusi, pot si fara ey...

Inapoi Inainte
Spotlight

Spotlight

Serile weekendului trecut au fost despre Spotlight 2017. Intre 20 si 23 aprilie, cea de-a treia editie a Festivalului International al Luminii a transformat Calea Victoriei din Bucuresti in spatiu de expozitie dedicat artei digitale. Odata cu lasarea intunericului, strada a devenit pietonala, astfel incat trecatorii sa poata descoperi fara grija masinilor cele aproximativ 20 de instalatii si sesiuni de video mapping.

Proiectul realizat de Festival of Light Berlin a oferit o noua imagine fatadei Bibliotecii Centrale Universitare (BCU), care parea mai degraba o pictura murala in culori vibrante decat o proiectie de lumini. Aceasta a fost prima oprire. Cateva minute mai tarziu, m-am indreptat spre Muzeul National de Arta al Romaniei. Acolo am descoperit proiectul de video mapping “Symmetry”, care avea sa devina favoritul meu de la aceasta editie. Realizata de Maxin10sity din Ungaria, lucrarea a deconstruit si reconstruit fatada muzeului intr-un spectacol vizual impresionant cu succesiuni de imagini simetrice. L-am urmarit de mai multe ori, astfel incat sa ma pot bucura de fiecare cadru, sa pot imortaliza cateva fotografii si sa filmez. De fiecare data, am observat alte si alte detalii, fara sa ma plictisesc. (Poti urmari prima parte din el in filmuletul de mai sus.)

Instalatia “For Peace” cu alergatorii ei luminosi a fost, pentru mine, o provocare din punct de vedere fotografic. Conceputa de Robert Farkas, un artist pasionat sa gaseasca surse neconventionale de lumina, lucrarea reprezinta un demers pentru pace, libertate si arta. Am intrat, apoi, in atmosfera de club, recreata pe o portiune din Calea Victoriei de echipa 360 Revolution. Nu au lipsit globurile disco, luminile si muzica antrenanta. Acolo a fost ultimul popas de sambata seara.

Ziua urmatoare, am revenit pentru a ma bucura de restul expozitiei multimedia. Desi aveam intentia sa continuu de unde am incheiat cu o zi inainte, m-am razgandit pe drum. Am pornit tot de la BCU.  Cand am ajuns in piateta din fata Teatrului Odeon, aceasta era pazita de Gardienii Timpului (Sitting Guardians of Time) ai lui Manfred Kielnhofer. Vizualurile artistului din Austria colorau intreaga zona, proiectandu-se atat pe siluetele gardienilor, pe trotuar, pe cladirile din jur, cat si pe trecatorii care pareau cu totii imbracati in imprimeuri din cap pana in picioare. Eu, de asemenea.

Energy of Bucharest semnat de Mindscape din Romania este un alt proiect din topul preferintelor – un video mapping interactiv care exploreaza conceptul de interdependenta umana. Mi-au ramas in minte si Iubesc-ul celor de la 360 Revolution, proiectiile laser concepute de Tom Brandus si Sylenzmedia pentru Palatul CEC si mesajele This is What You Want / This is What You Get create de Mobius Gallery. Dar nu numai.

Te invit sa urmaresti in continuare o galerie de cateva imagini de la un festival care mi-a colorat atat de frumos weekendul.

Fotografii: Ioana Lovin, arhiva personala

PUBLISHED ON 25.04.2017

more in Mood Board