WE LIKE

Hands that Hold the Silence

Pentru Andreea Macri, zona de “backstage” ramane un spatiu magic. Intr-o…

WE LIKE

Magazinele de moda, spatii de...

Arta reprezinta una dintre resursele explorate astazi de brandurile din industria…

EDITOR'S CHOICE

Detalii transparente & jocuri de...

Transparentele sunt atemporale in vestimentatie, dar rolul lor pe scena tendintelor…

WE LIKE

Simon Mattisson. Granland.

Formele curbate, textura materialului, povestea din spate asaza piesele proiectului Granland,…

INSPIRATIE

Elsa Peretti, Tiffany & Co....

Cea mai cunoscuta piesa creata de Elsa Peretti este, fara indoiala,…

RED CARPET

Met Gala 2025. Tailored for...

Tailored for You a fost codul vestimentar al editiei Met Gala…

INSPIRATIE

Denimul pe podiumul haute couture...

Denimul a parut, mult timp, aproape evitat in colectiile haute couture,…

We like

NIKE: Form Follows Motion

Nike a fost dintotdeauna mai mult decat un brand de sport - pentru ca a sustinut miscarea atletilor, dar a determinat miscari si in societate si in cultura urbana. A provocat normele si a definit spiritul si vibe-ul unor generatii. Cu prima sa expozitie de muzeu la Vitra Design Museum, Nike deschide perspectiva dincolo de produs in sine, in istoria culturala a acestui brand si reface traseul influentei sale in sport, moda si activism din ultimii 50 de ani. Si totul a pornit de la primul pas. Adica de la primul lor pantof de atletism - "the moon shoe" creat de Bill Bowerman si Phil Knight. Astazi, sneakersii sunt omniprezenti in viata noastra, in peisajul comercial si cultural, si poate ca ne este aproape imposibil sa ne imaginam cum atunci erau o prezenta de nisa, fiind purtati doar de copii de liceu sau de atletii profesionisti. Asa ca povestea unui antrenor tehnic si a unui student atlet devenit antreprenor, care si-au improvizat drumul catre unul dintre cele mai de succes branduri din lume, pare scenariu de film. Si totusi… Si totusi, “moon shoe” este prototipul a ceea ce astazi numim "waffle trainer", adica binecunoscutii pantofi de sport cu talpa ca o clatita belgiana. Modelul a primit acest nume pentru ca urmele ca de "waffle" pe care le lasa erau foarte...

Inapoi Inainte
Societe Cerebrossa: Bratari magice

Societe Cerebrossa: Bratari magice

Pe facebook a aparut un nou brand de design si pe multi ne-a atras ca un magnet. SOCIETE CEREBROSSA are ceva magnetic, ceva de superstitie, ceva pagan si dezlanat ca un dans ritualic intr-o padure cu nestemate.

CEREBROSSA inseamna bratari cu calitati magice, mistice, simbolice, lucrate din materiale naturale (lemn, metal, sticla, pietre, sfori) si impartite in cateva sub-colectii. Manouche Spirit, Stoned Friendship, Agent Skully, PS. I Love You sunt cateva dintre seriile de talismane care ne-au facut cu ochiul, asa ca am rugat-o pe Medine de la Pretaprotester.com, unul dintre creatorii brandului, sa ne povesteasca cum au ajuns bratarile CEREBROSSA pe maini carora sa le poarte noroc, sa le apere de vraji sau sa le ajute sa teasa secrete.

Misticism, superstitionism si simbolism – vorbim despre niste bijuterii cu o aura de magie si mister, asemeni inelelor cu blazon purtate de societatile secrete. Ce inseamna Societe Cerebrossa si cum ti-a venit ideea sa conturezi acest brand?
In interviul de fata am rolul mesagerului, al purtatorului de cuvant. Desi implicarea mea marcheaza acest proiect si la nivel creativ, nu vreau sa imi asum totul. Ideea brandului CEREBROSSA a venit, ca sa nu spun “ne-a venit”, nu atat spontan, cat natural si previzibil. Singurele accesorii pe care le port cu rigurozitate, alaturi de cateva inele de suflet, sunt bratarile. Si nu sunt singura, cred ca sunteti in asentimentul meu cand spun ca bratarile, in ultimii an, constituie o miscare in sine. Toata lumea le colectioneaza, toata lumea le poarta. Majoritatea celor pentru care obiectele de vesmant si accesorizare reprezinta mai mult decat o conotatie practica sau de afisaj dezvolta sau pot dezvolta legaturi nebanuite cu bratarile lor. Eu insami manifest obsesii si superstitii de tipul – “nu pot pleca fara ea”, “am uitat-o, trebuie sa ma intorc”- pentru unele dintre bratarile mele. Superstitionismul si simbolismul de care aminteai sunt, in realitate, mult mai mult decat niste cuvinte cu incarcatura, plasate intr-un context de marketing si imagine. Ele chiar exista si se manifesta in noi si in obiectele de care ne atasam. In cazul de fata, in bratarile in a caror putere credem atat de mult.

Ai creat o colectie cuprinzatoare, impartita in mai multe mini-colectii, diferite dar totusi unite de statutul lor de amulete. Cui se adreseaza ele?
Bratarile CEREBROSSA sunt destinate sau, mai degraba, pre-destinate, tuturor celor care, citind randurile de mai sus, se regasesc in tiparul individului care dezvolta dependente, superstitii si obsesii fata de anumite obiecte. Departe de a fi concepute sub forma unor accesorii la moda, aceste bijuterii sunt menite sa se integreze personalitatii tale. Fie ca iti doresti sa colectionezi sau sa oferi, vei gasi in fiecare piesa un mesaj ascuns.

Ai folosit materiale naturale si elemente cu conotatii spirituale si energetice mixte (pietre, cranii, sfori colorate, margele, lemn, metale). Crezi cu adevarat in bijuterii care aduc noroc sau ne apara de rau sau este doar un concept de marketing?
Stii, foarte multi prieteni, atunci cand au aflat de acest proiect a carui sarcina a fost mascata si tinuta secreta pana in momentul nasterii (oricat de para-normal ar suna, a fost cu adevarat o sarcina de 9 luni, pe care am purtat-o in mine), mi-au transmis felicitari de genul – ”Foarte misto conceptul, da bine!”. Am depus mult efort pentru a sustine si argumenta faptul ca nu este un  « text » conceput pentru a da bine. Nu este o miscare de marketing si nici un amabalaj bine gandit, desi, fireste, proiectul per ansamblu a fost foarte bine gandit in fiecare detaliu. Este un crez, este crezul nostru, al tuturor celor implicati in Societe CEREBROSSA, pe care dorim cu tot entuziasmul sa il transmitem si sa il implementam in subconstientul purtatorilor. Da, cred cu adevarat – nu in bijuteriile aducatoare de noroc – ci in puterea pe care noi insine o putem investi unor obiecte, prin prisma sub-constientului si auto-sugestiei. Materialele naturale – pietrele, cristalele, sforile, metalele – sunt receptori si transmitatori care, prin prisma imaginatiei creative a artistilor care contribuie la manufactura lor si la conceperea modelelor, rezulta in piese decorative dezirabile.

Una dintre serii se numeste Manouche Spirit. Colaborarea cu Manoush a fost una dintre sursele de inspiratie cand ai inceput sa lucrezi la colectie?
Da. Seria Manouche Spirit este inspirata, fara doar si poate, de spiritul ludic al designerului francez, Frederique Trou Roy. De fantezia debordanta pe care aceasta a insuflat-o brandului Manoush, de elementele gypsy, de caracterul de “comoara” sau “cufar cu comori” pe care il are universul Manoush. Pentru mine Manoush nu este o colaborare. Este parte din mine. Am crescut impreuna si continuam sa ne crestem reciproc si sa ne umplem de frumos, unul pe celalalt.

Tatuaje, tinte, cranii, sunt si-n colectia ta, si printre trendurile din sezonul curent. E o coincidenta sau ai avut mereu “a shaded view” on fashion?
Ceea ce pot sa iti spun din capul locului este faptul ca CEREBROSSA nu are nici cea mai mica legatura cu o speculatie a trendului general. Port tinte si cranii si tatuaje si negru de mult timp, cu mult inainte ca acestea sa intre in consumul de masa. Ma reprezinta, atat pe mine, cat si personalitatea si stilul meu. Sunt obsedata de simbolul craniului si de simbolistica tatuajelor, mi-am facut primul tatuaj la 19 ani. Si desi o cunostinta  imi spunea, acum ceva timp, faptul ca “Nu noi am inventat craniile, ci McQueen”, contrazic acest punct de vedere si spun “Nici macar McQueen nu a inventat craniile. Ele exista in noi”. Craniul reprezinta logo-ul CEREBROSSA, reprezinta simbolul acestui brand si materializeaza cel mai bine toata filosofia noastra, cea pe care este cladit acest proiect.

Citeste mai mult aici!

Foto: Societe Celebrossa

PUBLISHED ON 17.09.2012

more in Newsroom