WE LIKE

Artown NOW 2025. Spiritul locului...

Anuala de arta urbana Artown NOW de la Ploiesti prezinta toamna…

FEMEI CARE NE INSPIRA

Madeleine x Noemi. Inelele de...

Madalina Tudor Radulea, fondatoarea si designerul brandului de bijuterie Madeleine, si…

EDITOR'S CHOICE

Gentile inspirate de pungile din...

Gentile inspirate de pungile din hartie au urcat, in acest moment,…

PARTENERIAT MEDIA

Descopera castigatorii Digital Divas Awards...

Digital Divas Awards 2025, cea mai importanta competitie dedicata creatorilor de…

RED CARPET

Emily Blunt & rochia Tamara...

Evenimentele cu covor rosu sunt surse ofertante de inspiratie vestimentara. Mereu…

Un muzeu pe zi: Saint...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

POSTCARDS FROM FRIENDS

Un muzeu pe zi: Maison...

Calatoriile fotografei Andreea Macri sunt o bucurie pentru noi, la Petocuri.ro, si o…

Inspiratie

Calatoriile, o tema recurenta in povestea Louis Vuitton

Sunt case de moda pe care le asociez puternic cu gentile statement si case de moda pe care le asociez puternic cu gentile in cele mai neconventionale forme. Numele Louis Vuitton se regaseste in ambele categorii, un lucru nu tocmai surprinzator deoarece calatoriile sunt parte importanta din ADN-ul brandului. Sursa foto: Hepta.ro De altfel, potrivit site-ului oficial al brandului, Louis Vuitton a creat piese care sa ii ajute pe oameni in timpul calatoriilor, dinainte ca numele sau sa existe ca brand. In 1837, tanarul Louis Vuitton a inceput sa lucreze alaturi de Monsieur Marechal, ca ucenic. Avea 16 ani pe atunci. In atelierul acestuia din Paris, a invatat mestesugul cuferelor si al valizelor specifice vremii si a devenit un artizan apreciat. Dupa 17 ani, si-a continuat drumul pe cont propriu, pastrand accesoriile de calatorie in centrul muncii sale. Tema calatoriilor este dusa mai departe de oamenii care continua si dezvolta povestea Louis Vuitton, astazi, un nume puternic in industria modei. Colectia gandita de Nicolas Ghesquiere pentru toamna-iarna 2025 e un exemplu cat se poate de elocvent in acest sens. In cadrul ei, directorul de creatie exploreaza evolutia calatoriilor de-a lungul timpului, iar gentile devin elemente cheie, memorabile. Sursa foto: Hepta.ro ...

Inapoi Inainte
RDW10. Un mesaj, un concept, un obiect, o stare.
Arta & Design
Autor: Ioana Lovin

RDW10. Un mesaj, un concept, un obiect, o stare.

Cea de-a 10-a editie Romanian Design Week (RDW10) exploreaza posibilele trasee care vor duce designul autohton mai departe. Din acest motiv, Forward a devenit conceptul umbrela al evenimentului desfasurat, intre 13 si 22 mai 2022, in diferite locuri din Bucuresti.

*

Instalatia The Playground of Creativity, parte din expozitia Building The Future. Together (Instalatia prezinta un concept dezvoltat de Universitatea de Arta si Dsign din Cluj impreuna cu Scoala Superioara de Arta si Design din Saint-Etienne)

Combinatul Fondului Plastic este spatiul principal al editiei. Este si locul cu care mi-am inceput calatoria RDW10, din care notez aici un mesaj, un concept, un obiect, o stare. Sunt fragmente personale dintr-o poveste din ce in ce mai ampla, cum este cea a designului de la noi.

Un mesaj

“There is no beauty without truth and there is no truth without transparency.” (“Nu exista frumusete fara adevar si nu exista adevar fara transparenta.”)

Imagine din cadrul expozitiei Zoom In: Sustainable Design

Am intalnit acest mesaj in cadrul Zoom In: Sustainable Design, o expozitie demarata de brandul local OTOTO, ca parte dintr-un program al sau, intitulat SLOW FORWARD. A MANIFESTO FOR A MINDFUL, SUSTAINABLE LIFESTYLE. Citatul este in prezentarea procesului de realizare a sneakersilor Flamingo’s Life, un proces menit sa aiba un impact cat mai mic asupra mediului si o grija cat mai mare fata de oamenii implicati in lantul de productie.

De la design la viata in general, mesajul isi pastreaza valabilitatea.

Un concept… un concept store

Imi plac magazinele gazduite in diverse spatii expozitionale, fie muzee, fie galerii permanente sau efemere. Din acest motiv, nu m-a surprins faptul ca mi-a placut concept store-ul de la RDW10, dar m-a surprins cat de mult mi-a placut. A devenit favoritul meu de la toate editiile la care am luat parte pana acum. El in sine reprezinta o expozitie ampla a designului autohton, una cu vanzare. Sunt prezente nume din mai multe discipline: de la moda si bijuterie la obiecte decorative si pana la ilustratie. Nu i-am numarat, dar organizatorii spun ca sunt prezenti peste 100 de artisti si designeri.

Un cadru surprins la intrarea in concept store
O fotografie realizata in zona Molecule F a concept-store-ului

Un obiect

Expozitia Valuable Objects prezinta colturi preferate dintr-un “acasa” imaginar, curatoriate de Adela Maria Marius, arhitecta de profesie si fondatoarea galeriei Epretext. Piesele descriu reinterpretarea ca pe un demers prin care obiectele (re)capata valoare.


In imagine, unul dintre colturile din cadrul expozitiei Valuable Objects: Capa realizata de Ami Amalia si Cosmin Florea / Lucrarea din ceramica  A Pile of Anxieties, realizata de Ana Botezatu / Scaune semnate Atelier Arboritm

Proiectul, unul dintre preferatele mele de la Combinatul Fondului Plastic, m-a determinat sa chestionez si ce face un obiect sa fie valoros si cum un simbol anume sau o amintire il poate transforma in ceva de nepretuit. E un sentiment pe care avem ocazia sa-l experimentam, in viata de zi cu zi, cu tot felul de lucruri care implica sau nu investitii financiare consistente si, daca ne intrebam unde traim cel mai des aceasta senzatie, raspunsul este, fara doar si poate, acasa. De aceasta data, e acel acasa real.

O stare

Cu atatea nume implicate si atatea proiecte dezvoltate, nu prea are cum sa se contureze o atmosfera altfel decat efervescenta. Mereu intampin evenimentul RDW cu multa curiozitate si asa s-a intamplat si acum. El nu ar fi posibil fara colaborare, e de la sine inteles, dar parca amprenta pe care o lasa aceasta abordare e mai puternica anul acesta ca niciodata pana acum.


Un cadru din expozitia de prezentare a colectiei Caltia ● Glavan

Am intalnit mai multe proiecte dezvoltate prin colaborare, adesea la zona de interferenta dintre arta si design. Capa fotografiata de mine in cadrul Valuable Objects poarta semnatura brandului de moda Ami Amalia si a artistului Cosmin Florea. Colectia-capsula Caltia ● Glavan, pe care am avut ocazia sa o revad la RDW10, imbina realismul magic din picturile artistului Stefan Caltia cu estetica designerului de pantofi Mihaela Glavan. Exemplele ar putea continua. De altfel, chiar steagul ONE.shirt de la intrare, un simbol pentru diversitate, libertate, echitate si solidaritate, prezinta si el o poveste despre colaborare.


Steagul ONE.shirt de la intrarea in Combinatul Fondului Plastic

Poate as fi considerat ca e o interpretare personala, cladita pe faptul ca sunt eu interesata, de obicei, de dialogul dintre doua sau mai multe viziuni distincte, dar nu e asa. Am intalnit colaborarea ulterior chiar in prezentarea evenimentului, ca unul dintre traseele spre viitorul designului, alaturi de inovatie, sustenabilitate si incluziune.

*

Proiectele gazduite la Combinatul Fondului Plastic reprezinta o parte din programul editiei Romanian Design Week din acest an. Exista zeci de alte evenimente-satelit, care contribuie la acea atmosfera efervescenta de care spuneam. Poti afla mai multe pe romaniandesignweek.ro.

Sursa foto: arhiva personala / In imaginea principala este un cadru din expozitia Building The Future. Together

PUBLISHED ON 17.05.2022

more in Mood Board